Gå til innhold

Chevy 350

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Prøv å google på "Chevy 350". Du vil få en enorm mengde svar.

 

Jeg leste et sted at Chevrolets small block motorer(hvor 350 motoren vel er den mest vanlige) har vært produsert i over 60 millioner eksemplarer fra 1955 og frem til idag(!)

Det gjør motoren til en av bilverdenens aller mest vanlige motorer og samtididg den motoren som er produsert over flest antall år med minmale endringer.

 

Jeg er villig til å vedde på at det ikke finnes ett eneste teknisk problem på den motoren som ikke er eller har vært debattert på internett.

Den motoren burde vært pensum på bilmekansk utdanning fordi svært mange av de tekniske løsningene på den er grunnlaget for senere, mer avanserte, løsninger på dagens motorer.

 

Det finnes egne bøker om motoren. både tekniske og historiske.

På nettet vil du også finne oversikt over alle koder, slik at når du har funnet dette på din motor kan du finne ut hvilken bil og hvliket årstall motoren er fra, pluss alt av tekniske spesifikasjoner.

Vær imidlertid obs på at i og med at motoren står i en ombygget bil, kan den selvsgt være endret iht. de originale spesifikasjonene.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den motoren burde vært pensum på bilmekansk utdanning fordi svært mange av de tekniske løsningene på den er grunnlaget for senere, mer avanserte, løsninger på dagens motorer.

 

Hvorpå du nevner i fleng?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorpå du nevner i fleng?

 

Det jeg mener er at den motoren er så innmari logisk. Selv jeg, akademisk utdannet selger, foreldre som aldri har interessert seg for teknikk og motorer, skjønner hva og hvorfor ting er som de er i den motoren.

 

Ikke misforstå meg. Mange trekker den slutningen at dette er skryt og en slags "hyllest" til Chevrolets small block. Det er det ikke. Motoren har svakheter og løsninger som er forbedret på andre motorer, både samtidige og senere.

Men den er så "basic". Det er det jeg mener. Skal det bli enklere enn dette må man vel over på eldre to takt?

 

Altså ikke nødvendigvis "best" men "enklest".

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener er at den motoren er så innmari logisk. Selv jeg, akademisk utdannet selger, foreldre som aldri har interessert seg for teknikk og motorer, skjønner hva og hvorfor ting er som de er i den motoren.

 

Ikke misforstå meg. Mange trekker den slutningen at dette er skryt og en slags "hyllest" til Chevrolets small block. Det er det ikke. Motoren har svakheter og løsninger som er forbedret på andre motorer, både samtidige og senere.

Men den er så "basic". Det er det jeg mener. Skal det bli enklere enn dette må man vel over på eldre to takt?

 

Altså ikke nødvendigvis "best" men "enklest".

 

Jeg skjønner... Sånn bortsett fra at CSB absolutt er verdt en hyllest, selv om den ikke er best. Jeg innbiller meg dog at Stovebolt eller The Blue Flame Six er bortimot like enkle...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noe problem å få tak i deler til 350 v8

 

steinar stolen

halden amerikanske bildeler

har som regel det du trenger på lager hvis ikke kan det stort sett bestilles:)

 

lykke til:)

 

Har ikke Steinar Stolen butikken lagt ned?

 

Med de prisene jeg fikk der sist så burde butikken vær javnet med grunnmuren...

 

MAKAN til påslag... 25 kr $ det var gopris det....:deng

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Steinar Stolen butikken lagt ned?

 

Med de prisene jeg fikk der sist så burde butikken vær javnet med grunnmuren...

 

MAKAN til påslag... 25 kr $ det var gopris det....:deng

 

Kødderu? Lagt ned?

 

Skal jammen kjøre bortom der i dag og titte.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom der for ca 1 mnd siden så da må det være temmelig nylig...

 

Jeg kan herved avkrefte at Steinar Stolen er nedlagt. Stakk innom i dag bare for å sjekke :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår