Gå til innhold

Noen form for startsperre?

Ranger emnet


Gjone

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en ganske lite artig dag i går. Først gikk katalysatoren på bilen min til h på vei til jobb. Så når jeg fikk bilen hjem tok jeg ut innematen i den så den blir som et rakrør egentlig.

 

Men så kjørte jeg på statoil, hadde vinduene oppe men låste bilen alikevel. Har sentrallås med trykk knapp på nøklen. Når jeg kom ut orket jeg ikek fikle etter nøklen i buksa, så tok bare å låste opp innenfra på døråpneren. da var det bare fører døren som låste seg opp. Videre når jeg skulle starte bilen så skjedde det ingenting.

 

Jeg skjønte rett å slett ingenting. Åpnet panseret for å sjekke plugger, starter og div. Men fant ingen tegn til feil. Så slo det meg at kanskje det var noen slags koding i nøklen. Så tok og låste bilen igjen og åpnet med nøklen. Og vips så startet bilen.

 

Jeg trodde ikke jeg hadde startsperre på bilen da reservenøklen ikke har noen klump, bare vanlig nøkkel? Hva er dette for noe?

 

Bilen er en Audi 100 2.3 1993

-BMW 316I Touring

xAudi 100 2.3L s-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er startsperre som normalt slår inn etter et par dager.

 

Da må du åpne bilen fra bagasjen.

For å få bilen til å gå.

 

Merkelige tyske greier. Som dem har stappet på audi 100/s4

 

Om du reiser på ferie, et par uker.

Må du låse opp bilen fra bagasjen. hehe

Sentral låsen fungerer ikke før du gjør det.

Og åpner du bilen normalt. Vil alarmen (om du har slå inn)

Fikk en aha opplevelse første gangen selv.

 

Og en kamerat som skulle låne bilen fikk en aha opplevelse.

Når alarmen slo seg inn.

Glemte å si det til han, så han bare låste bilen igjen.

Og stakk haha

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på¨at du må åpne fra bagasjen?

Låsen min der fungerer ikke, den er aldri brukt så sitte bom fast, åpnes kun via sentrallåsen. Og jeg var på ferie 3 uker i sommer, og låste opp i førerdøren og vips funket det igjen?

 

Snakket med en angående det i går og han mente at når jeg trykker på knappen, sender motakeren et signal om at alt er ok, og om jeg gjør det fra låsesylynderen skjer det samme, slik at om nøklen står i bilen og bilen blir dirket opp starter den ikke. Men jeg er usikker på dette altså.

-BMW 316I Touring

xAudi 100 2.3L s-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår