Gå til innhold

Evighets prosjektet mitt.

Ranger emnet


Slemmen

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skaffa meg min første bil for noen måneder tilbake, en Golf II '86.

Som i år ikke kom igjennom PKK pga noen små og noen store feil. (Som f.eks en gigantisk rusten sprekk i fremre travers. :oohh )

 

Og jeg kan ikke no særlig mye om bil, men skulle alikevel begi meg ut på å fikse dette selv. (Heldigvis med mye hjelp fra en god kamerat av meg som kan dette :D )

 

Må nesten lære meg litt om bil sånn at jeg kansje skjønner litt mens bilen ryker i veikanten istedenfor å bare håpe på en enkel av/på knapp.

 

Prosjektet hittil:

Penger brukt

 

  • Golf II '86
  • pris: 4000-5000 (husker ikke, husker han som solgte ville ha 12 000 for den :P )
     
  • Golf GTI '87 (delebil)
  • pris: 2000
     
  • Diverse (90' dører,stabsstang(?) og andre ting)
  • pris: 2-4000?
     
  • masse verktøy.
  • pris: usikker... sikkert 10-12 000' :P

 

Hva som er gjort hittil:

  • Tatt ut alt fra begge bilene.
  • Alt interiør, inkl. dashbord, seter osv.
  • tatt ut motor med travers på begge.
  • Lakka motorrommet

 

Hva som er planlagt:

 

Bruke interiøret fra delebilen (var bedre seter o.l. dessuten var interiøret i den andre rødt og litt stygt ('86 modellen)... hadde litt sånn jente preg over seg. fikk med masse bamser og cd'r med merkelig musikk, og var faktisk en mann som eide den før meg. :w00t )

trengte også å bytte varmeanlegg og noen sånne ting.

 

bytte til 90'dører.

 

Sette i GTI motor

 

Fjerne/sveise igjen rusthull

 

Bytte bremser, dempere, eksos anlegg.

 

Lakke og finne et tema for bilen.

 

 

Spørsmål hittil:

 

Hva bør jeg passe på om jeg skal ha GTI motor på den? utenom å bytte bremser. (for å få det godkjent og greier)

 

GTI motoren er jo gammel den å, er det slit å demontere for å fjerne rust og sånt? mange deler. osv.. (noen som har tips/guide til dette? :) ) siden bilen får en full overhaling bør nesten motor'n få litt den å.

 

 

(Kommer kansje legge ut noen bilder etterhvert siden dette forhåpentligvis skal bli min lille skryte tråd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bør jeg passe på om jeg skal ha GTI motor på den? utenom å bytte bremser. (for å få det godkjent og greier)

 

 

http://www.bilforumet.no/golf-ii/134329-dere-bygger-gti-16v-les-dette.html

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår