Gå til innhold

Styling Speedster

Ranger emnet


Green

Anbefalte innlegg

Da har jeg hentet bilen igjen og den ble nok ikke godkjent. Alt var i topp stand bortsett fra lyden. Var nok utopi å tro at den skulle gå igjennom, men men.

Forslag før jeg begynner å demontere? Finnes det en løsning? Skulle bare fremvise bilen uten Larini så skulle det gå i orden :)

Nå er det ut å vaske bilen, så ikke ut etter en halv dag utenfor Opel. Full i pollen og skitt... Må få den i garasjen igjen :)

 

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei

 

Ja, kjipt. Får bare skru det av, vise bilen og skru det på igjen etterpå. Surt, for det tar noen timer, men men.

 

De målte den til 110db ved 4350 omd. så det var ikke håp.

 

Skal levere bilen til Ditec behandling 3 juni. Virker veldig bra og håper på godt resultat. Skal legge ut noen bilder samt av senkingen også.

 

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja, kjipt. Får bare skru det av, vise bilen og skru det på igjen etterpå. Surt, for det tar noen timer, men men.

 

De målte den til 110db ved 4350 omd. så det var ikke håp.

 

Skal levere bilen til Ditec behandling 3 juni. Virker veldig bra og håper på godt resultat. Skal legge ut noen bilder samt av senkingen også.

 

Bjørn

 

Larini`en skal jo være godkjent, men du kjører vel også uten katalysator, det gjør at den støyer ein del ekstra, vist eg var deg ville eg barra skrudd den på og prøvd med det. Det er jo kjapt gjort..

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hentet bilen etter Ditec behandling og steike støv for et resultat :) Legger ut noen bilder av den samt senkingen som jeg også er meget godt fornøyd med :)

Takker til Yello for oppskriften :)

 

IMG_0493.jpg

 

IMG_0495.jpg

 

IMG_0500.jpg

 

IMG_0496.jpg

 

Nydelig eller? Nå skal det stå til herding i 14 dager uten vask eller pussing. Er 6 års garanti på det.

 

Green...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det såg kjempe bra ut det Green, hvem hva hvor pris? :)hjelpte på med senkinga også :thumb

 

Jeg har også etter mye tull og vas, og ikkje minst venting fått montert nye hjul og coil-overs, bestilte felgene i Februar og fikk dei levert for ei uke og to siden, ting tar tid....

 

Liten teaser:

 

IMG_3450.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil :) Den er helt rå!

 

Behandlingen tok jeg hos Ditec og kostet meg 3500,-. Synes det er verdt pengene. Ingen polering på mange år fremover samt jeg fikk bort en del av de småstripene i lakken. Veldig godt fornøyd, må på en rebehandling om 18 mnd som koster ca 1500,-.

 

Neste prosjekt her er dekk og felger, litt mer usikker på hva jeg skal gå for så mulig jeg bare bruker de jeg har ut denne sommeren og bruker høsten/vinter til å finne ut hva jeg vil ha. Usikker på dekk dimm, forskjellig foran/bak, type dekk (gidder ikke kjøpe noen billige dekk, vil ha kvalitet) samt noen kule felger til en grønn bil. Faller litt mer mot svarte event mørke felger. :) Og må nok gå opp en dimm til minst 18"

 

Grei leveringstid på litt over 4 mnd da, hvilket merke er det?

 

Ellers er jeg veldig fornøyd med senkingen ja :)

 

Green

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Nydelig bil og felger :)

 

Forespurte meg lokalt hos en del dekkforhandlere, men det var ingen som kunne skaffe noe slikt, ingen som fant riktig størrelse eller noe. Endte hos alle opp med sølv. Får se til våren igjen om jeg skal gå for svart/mørke felger eller om noen klarer å skaffe slike "bronse" felger.

 

Nå går den snart inn i garasjen for vinteren, godt pakket inn i det trekket jeg kjøpte fra England. Funket helt supert det Yello :)

 

Green

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ser det er mye debatter på felger her og at flere bruke større felger en de standadr 17". har tittet litt på felger til min jeg og. ønsker egentlig mest å komme bort fra selvmords dimmensjonen som er på fordekkene da jeg kjører på standard 175 55 r 17. noe som er direkte farlig. har sett litt på nett ang bredder og høyde på felger som kan passe. men ikke funnet noe som spesefikt. er egentlig på jakt etter 18" eller 19. men tror 19" kan bli i største laget

12 VW Sharan 2,0 tdi dsg Highline

02 Opel Speedster 2.2 16V Supercharger

09 BMW 525i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dei originale 175/55 dekka er livsfarlige etter min mening, er faktisk mulig å få 195/?? dekk som passer, original dekk til Suzuki Swift :)

Angående 18" & 19" så er det fult mulig med 19", jeg har et sett liggende.

IMG_0012.jpg

 

Kan hende jeg selger disse en gang :wonder:

På bilde her er bilen senket 25mm, dei fjærene Green har på sin bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår