Gå til innhold

Styling Speedster

Ranger emnet


Green

Anbefalte innlegg

  • Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei

 

Da har jeg fått trekket til bilen, ser jo veldig bra ut (takk for hjelpen med det) Bilen er nå parkert godt i garasjen til våren, men har litt planer med den. Skiver og klosser samt nye felger/dekk må på plass. Hvilke klosser/skiver er det dere vil anbefale meg?

Når det gjelder det Larini anlegget er jeg meget godt fornøyd, det er helt rått! Kommer en del lyd fra det, men jeg har bestemt meg for å beholde det slik som det er. Har "roet" seg på en måte nå når jeg har fått kjørt det litt inn. Har forstått det slik at det DB messig ligger på 95 DB 1m fra. Hvordan biltilsynet kommer til å reagere vet jeg ikke, men blir spennende :) Tror grensen ligger på akkurat 95 DB.

 

Når det gjelder Opel verksted kan jeg liste opp det jeg har opplevd av priser:

 

Softtop: 26000,- (meget god pris til meg ble jeg fortalt)

Deksel til dør: 6400,- pr side

Knappen til lysene: 550,-

Ekspansjonstank: 3300,-

Oljeskift: 3700,- inkl olje

Skruene til platen under: 94,- pr stk!!!

 

Dette kommer i tillegg til at de ikke ville fortelle meg hvordan jeg skulle jekke opp bilen og diverse andre kostnader. Blir helt dårlig av å tenke på hvor mye de tjener på dette her!

 

Tidspunktet på innlegget skyldes en fuktig kveld.... :) God natt!

 

Speedster kan du legge ut noen bilder av bilen din?

 

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

3300,- for ekspansjons tank?? Håper det er ein 10pakning :)

Byttet min igår, betalte 35euro for original tank fra Moto-Concept. Har forresten fått bilen igang igjenn, hadde meg ein liten test-tur igår, men det er for kaldt. På tørr vei fekk jeg nesten grep på 3. giret :) gleder meg til litt varmere vær :driving

 

Angående eksos så er der gode nyheter her, Piper i England har nå bestemt seg for å utvikle grenrør til 2.2 literen, dei har satt av ei uke i begynnelsen på Januar til utvikling og testing, og så vil dei produsere opp noen etterpå. Et av dei til meg ;)

Vist noen flere er interesert så finner dere mer info på: http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic.php?f=61&t=11040

 

 

Ja speedser!! Bilder av bilen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Yello;Angående eksos så er der gode nyheter her' date=' Piper i England har nå bestemt seg for å utvikle grenrør til 2.2 literen, dei har satt av ei uke i begynnelsen på Januar til utvikling og testing, og så vil dei produsere opp noen etterpå. Et av dei til meg ;)

Vist noen flere er interesert så finner dere mer info på: http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic.php?f=61&t=11040

 

 

Ja speedser!! Bilder av bilen din :)[/quote]

 

Yello takk for linken står nå på listen,selvom jeg ikke var akkurat komfortable med måten å overføre pengene på......

Angående bilder tja den er nok dønn orginal i rød.Ser du er Rov pilot Yello,driver selv med fjernstyrte ting som tusler rundt i 300Km+ men i lufta da,og kun som hobby.

 

Roy JJ

Thanks.

Speedster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Heisann

 

Da er grenrøret kommet og jeg er ute å reiser og gleder meg til å komme hjem for å se hvordan det ble, og ikkje minst få det på plass. Fikk sveiset om de-cat`en min før jeg reiste også, satte inn ein Vibrant lyd-demper der hvor katalysatoren står originalt, det bør hjelpe mye på lyden, ble litt plagsomt mye lyd med Larini og kompressor.

 

Våren nærmer seg også nå, skulle vi prøvd å fått til et Speedster/elise/exige treff i løpet av våren/sommeren??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,mit eksos manifold ankomm også for en stund siden.Arbeidet ser meget bra ut,anleggs flaten er nok ikke helt flat,men regner med at det former seg litt når du drar til boltene,og det ettertrekkes etter litt varm kjøring.

 

Har ikke fått montert det enda,(men nå begynner det å haste litt,både med dette og innsuget + litt diverse små mod).Men ser at det blir en rimelig trang affære å montere eksos manifolden,er nesten fristet til å demontere ??

 

Et treff hadde vært kjempegøy,men hvem har annledning til å tilrettelegge noe slikt,litt jobb med det.?

 

Noe er jo allerede på planen Vårmønstringa 10 Mai.Pinsetur 29 Mai-1 Juni.Og muligens Banedag Våler 20 Juni.

 

Er det noen av dere som skal på noe av dette?

Thanks.

Speedster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sett på grenrøret mitt jeg og idag, såg greit ut det, ein god del lettere en den originale klumpen ja :) får bare håpe det fungerer etter hensikt også. Anleggsflaten på mitt var litt ugjevn den også, men tviler på det blir noe problem.

Vårmønstring og pinsetur? Hvor er det disse holder til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vel alltids fått anleggsflaten planslipt da ? Sikkert ikke gjort det dem som lagde det, bare sveist så har det blitt ujvent da det trekker seg når sveisen kjøles ned... :) Men ja uansett, kjekke de speedsterene ;) men ett helvete å heise opp hehe. Grunnen til at du ikke fikk vite hvordan du skal heise den opp er nok at dem ikke vet det så bra dem heller :P

Ene på jobben hadde en inne og måtte heise den opp på 2 armer å da sto den ikke så veldig støtt kan du si :P

Var vel egentlig meningen at GT og Speedster måtte til tyskland for "behandling", men tungvindt å kjøre ned der for en service liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårmønstring og pinsetur? Hvor er det disse holder til

 

Vår mønstringa er i Oslo og her er det bare å møte opp,trenger ikke å være medlemm av arr.kluben.

 

Når det gjelder pinseturen så er det Sportvognsklubben som arrangerer dette,har vært med de 2 siste årene hyggelig gjeng å reise på tur med så jeg skal absulutt være med i år også.Og det er fortsatt en stund før påmeldingen går ut,så blir du med?

 

http://www.sportsvogn.no/sitepageview.aspx?articleID=112

 

http://www.sportsvogn.no/default.aspx

 

 

 

Kunne vel alltids fått anleggsflaten planslipt da ? Sikkert ikke gjort det dem som lagde det, bare sveist så har det blitt ujvent da det trekker seg når sveisen kjøles ned... :) Men ja uansett, kjekke de speedsterene ;) men ett helvete å heise opp hehe. Grunnen til at du ikke fikk vite hvordan du skal heise den opp er nok at dem ikke vet det så bra dem heller :P

Ene på jobben hadde en inne og måtte heise den opp på 2 armer å da sto den ikke så veldig støtt kan du si :P

Var vel egentlig meningen at GT og Speedster måtte til tyskland for "behandling", men tungvindt å kjøre ned der for en service liksom...

 

Ujevnheten er nok ikke så stor at jeg tar bryderiet med å planslipe,det er jo også en pakning der,så ved ettertrekking så tror jeg nok dette går bra,synd at en må montere varmeskjoldet men tror det blir for varmt/nærme glassfiberen uten.For manifolden hadde fortjent å vøre synlig.

 

Joda det å løfte denne bilen har nok resultert i endel rare episoder,særlig å løfte på 4 armer,så får du den til å balansere sånn akkurat,så skrur du av forhjulene først,ops der ble den baktung og datt i gulvet,har faktisk skjedd på et dekkverksted.

 

Men Opel i Oslo greide faktisk også å løfte den feil med ødelagt bunnplate for en kamerat av meg,kjedelige.

 

Men det finns masse info tilgjengelig om hvordan den løftes,ikke noe problem,og å kjøre den til Tyskland for service....så avansert er den nå ikke.

Thanks.

Speedster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

"Ein liten teaser til Green, decat med lyd-demper "

 

hehe, har egentlig bestemt meg for å beholde den slik den er. For det ble slik du sa, etter en stund ble den mer "innkjørt" og dermed mindre lyd. Fortsatt spent på om biltilsynet godkjenner den, men det får vi se.

 

Ja, våren nærmer seg og jeg er med på treff om det passer tidsmessig. Skal se litt på planen og hva jeg får tid til.

 

Ellers er jeg på jakt etter grenrør også. Er det de som ble bestilt fra England? Verdt pengene?

 

Mvh

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår