Gå til innhold

Styling Speedster

Ranger emnet


Green

Anbefalte innlegg

Da var endelig alt på plass. Fikk skrudd opp igjen den bolten som ble ødelagt og tettet eksosanlegget. Nå "fiser" den ikke lengre og ble en del roligere også.

Seff røk den knappen til lysene, spratt ikke ut igjen når man trykket den inn. Måtte skru ned hele greien, noe som til min overraskelse var meget lett. Betalte 563,- for ny bryter!

Nå skal delen til taket bestilles og bilen blir nok i neste uke parkert for godt denne sesongen i garasjen. Kommer nok til å bestille litt "snop" til den i vinter.

 

Mvh

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Høres lovende ut, kan trøste deg med det at eksosanlegget støyer noe mindre etter ei stund, litt koks her og der, eller kanskje litt nedsatt hørsel :) Same same, nå er det vinter og tid for litt prosjekteer, har du planer om å stå parkert over vinteren så anbefaler jeg å få tak i et greit overtrekk til bilen, kjøpte et for 2år siden på Ebay, formsydd trekk som puster, og det har spart meg for mye rubbing, nå er det nok å ta frem bilen og gi den ein kjapp polering så er den klar for "kos" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvor kjøpte du det trekket? Hadde vært greit å hatt ja :) Ellers spurte jeg om de dørdekselene i skinn (der hvor vi har grått, mens det er skinn der på turbo varianten) hos Oldervol her i Bergen og de koster 6200,- pr side. Altså 26000,- for ny topp og 12400 for 2 skinn greier... Utrolige priser!

 

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikkje heilt hvor jeg kjøpte trekket, var via Ebay, kan prøva å finne ut av det.

I dørene der du har grått ja :ass:

Sample4.jpg

 

Lakk er et alternativ et annet er Carbon, Thorney leverte dørsider i carbon tidligere men har fjernet det fra siden nå.

Å kjøpe slike ting nytt fra ein Opel forhandler er jo heilt på trynet dyrt. Sjekket pris på Turbo-frontlykter, 14.400,- + moms pr. stykk :hvaskjera

 

Har du fått fikset soft-toppen?

 

Fekk bilen ut av garasjen idag for første gang på noen måneder, for å sjå kossen den tok seg ut med Turbo-luft inntak, blei fornøyd med dei, men tror ikkje eg gidder å montere turbo-hekkspoileren.. Synest det er finere uten...

 

IMG_0229.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet bil du har, nydelig :d

 

Det er det interiøret jeg er på jakt etter ja. Kanskje jeg vurdere karbon der. Har sett etter det på nettet, men finner ikke noe...

Ja å kjøpe noe fra Opel er helt sykt. Selv om det hadde vært halvparten på prisene er det helt absurd.

Gjorde seg virkelig med det turbo inntaket :) Maser igjen og hermer, men hvor bestilte du det? Jeg hadde også droppet den spoileren.

Når det gjelder det trekket så holder jeg på å kjøpe det nå! Takker så mye! Har ikke kjøpt den stroppen til taket enda, men den kommer.

 

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilslaget på det trekket så takker for den :)

 

Lurer på hvordan du fikk av limet etter det opel emblemet bak? Sitter noe sykt fast gitt..

 

Hvordan fikset du den svarte listen rundt frontruten? Har sett på felger i dag, men klarer ikke helt finne ut hva jeg vil ha. Har sett noen Antera felger, men de koster jo skjorten.

 

Vurderer du fortsatt slicks til våren? Hvordan er det å kjøre med 19" felger? Vurderer 18", men usikker på dimm.

 

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Limen fjerner du enkelt med ein sånn:

20-001_l.jpg

 

Kan virke litt brutalt men funker veldig bra.

 

Ja jeg vurderer fortsatt gateslicks, men sliter litt med å finne felger som jeg vil ha og som er lette nok. Er ok å kjøre med 19" men hadde gått for 18" framme og 19" bak vist jeg skulle kjøpt nye idag. Vist du bruker bilen til daglig så er vel ikkje akkurat gateslicks noe option? Jeg for min del bruker bare bilen når det er tørre veier og kjører ca. 2-3000km i året

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i huleste er det der for noe? :)

 

Bilen blir stort sett bare brukt på findager med tørr asfalt. Har en Audi A3 2.0TDi utenom.

Men hvor brede dekk bruker du da? Slicks for min del er helt uaktuelt da det regner litt her i Bergen og det hende at jeg kommer til å bruke den i regnvær... :d

 

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har som regel bare 300 dager regn i året :)

 

Kjører ca 4-5000 maks pr år tipper jeg.

 

Jeg har sett meg for meg disse felgene:

http://www.bilprodukter.no/html-sider/bildesider/bp_WS01.html

Så er det dette med str og om boltstr passer, har ikke fått skjekket noe slikt enda.

 

Koster skjorten, men er helt nydelige. Fruen var faktisk enig og begynte å hinte om at hun også ville ha slike... huff :s

 

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er det noen av dere som vet eksakt hvor mye det omtalte eksos anlegget bråker?,skal selv ha et,men kravet er at jeg fortsatt kan bruke bilen på banedager i henhold til støy kravet.

Og når det gjelder prisen fra den lokala Opel sjappa,ja etter å blitt avkrevd over 5000,- for et sett med bremseklosser.Så ble vel forholdet til den forhandleren fort avsluttet.

Og tilby en kunde en ny soft top til 26000,- når det er vaieren som er ødelagt,og faktisk ikke noe vanskelig å bytte ut ved å besøke en båt forhandler og kjøpe vaier og tilbehør.Innbyr vel ikke til noe større kundeforhold? Og å fraråde deg å jekke opp bilen,men samtidig ikke kan gi deg råd om hvordan du kan gjøre det.....?

Mulig det bare er meg som er sær,men syns dette er langt fra hva et kundeforhold skal være,og er vel litt farget av hva jeg selv har opplevd rundt denne bilen og merke forhandler.

Så tar nå selv all reprasjoner og service av bilen,deler blir handlet over nettet.

Yello det skal bli gøy å se hva du syns om den "modifikasjonen" du gjør på din bil.

 

Selv så er min erfaring at,ja den orginale 2,2 kan være litt slapp.Men ble overrasket over at orginale bremser og dekk var en største begrensning på bane.

Så det blir racing klosser og slics i en litt større dimensjon.I første omgank.Så får vi se.

 

Ps Yello,pakken kom uskadet frem,takk for handelen.

 

Roy JJ

Thanks.

Speedster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut "Speedster" bare til å skrike ut vist det er noe du lurer på under monteringen.

Angående bremser, så fikk jeg også først ein pris av Opel forhandleren på 2300,- for fremre klosser, men klarte å prute dei ned i 180,- for "uoriginale" hos dei, tragisk!! Kjører nå med Greenstuff men skifter over til Mintex i vinter, er ikke serlig fornøyd med Greenstuff. Dei originale dekka er jo direkte farlege, understyrer som bare f.. og lite grep ved oppbremsing. Det er i hvertfall min meining :)

Motoren min er så og si komplett nå, mangler bare dyser og styre-enhet, men ting tar tid med Courtenay også ser det ut til. Kribler etter å få prøvd den nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ja skal skrike ut vis det skulle oppstå noe under monteringa,men regner med det skal gå greit.

Kan du si noe om hva du ikke likte med Greenstuff?.

Min erfaring med orginale klosser(ja de kostet 5200,- komplett sett foran og bak)er at de blir for fort varme,og fader.

Så er ute etter noen som takler varmen bedre,har også tenkt på å ta ut "tåkelysa" og legge opp "ducht" til bremsene foran.Og ABS blokka gjør jo eller ikke bremse "opplevelsen" noe bedre,ville gjerne tatt den helt bort,men får da problemer med EU godkjenninga.

 

Joda orginale dekk foran,gjør den kraftig understyrt inn i svingen,og midtmotor gjør den overstyrt ut av svingen ikke så krafig som understyringa da.Så vil nok tro at andre dekk foran vil hjelpe på understyringa.

Thanks.

Speedster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår