Gå til innhold

Styling Speedster

Ranger emnet


Green

Anbefalte innlegg

da har jeg ett større problem, opel klarer ikke å skaffe motorfestet jeg skal ha. har fått feil del 2 ganger, og nå kan de ikke levere motorfestet. noen som kjenner til andre firma som kan selge dette?

 

Hei.

Har ikke du allerede et etablert kundeforhold til denne Opel forhandleren?

Og det er et orginalt motorfeste du skal ha?

Har ikke helt skjønt vilken del du mangler,men vis det ikke er noe ombygde greier så ser jeg ikke helt at merkeforhandleren ikke kan skaffe det.

Vi snakker jo ikke akkurat om noe "veteran bil her?"

Og det er vel faktisk noen regler om å skulle skaffe slite deler i et X antall år eller?

 

4 BRACKET. ENGINE MOUNTING. LH 1 9197994

 

5 BLOCK. DAMPER. LEFT ENGINE 1 9127797

MOUNTING

 

Dette var det jeg fant i delekatalogen om øvre venstre motorfeste.

GM/Opel har ikke de helt samme delenummerene som er her,men GM har endel av dette nummeret i sin oversikt,så enkelt sagt med dette nummeret skal GM/Opel kunne finne delen.

Endret av speedser

Thanks.

Speedster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det er selve festet på venstre side. ikke branketten som det festes i men gummi/plast delen som står mellom festet som skal skrues i motoren. har kontakt med den lokale opel forhandleren. delen er ikke i produsksjon og er ikke på noen lager i tyskland.

 

har sjekket rundt om hos div forhandlere av ettermarkedsdeler men ingen har noe sånt. har demontert delen fra bilen. har tittet litt rundt om etter tilsvarenede deler og funnet ut at dette er veldig likt festet som er på samme årsmodell opel omega med samme motor. ringte til opel forhandleren og spurte om festet kunne være det samme, de avkreftet dette på grunnlag av forskjellige delenummer.

 

bilen er ikke ombygget på noen slagsmåte. helt orginal.

 

begynner å bli litt frustrert av hele greia.

 

kan få en mekanisk verksted til å lage delen i aluminium, men er redd det skal bli mye vibrasjoner og mye belastning på de andre festene om jeg får laget det i alu.

 

hjelper vel lite om de skal produsere deler til bilen i x antall år etter produksjons dato, da dette blir en kjempe mølle å komme i mål med.

 

da selges heller bilen og jeg går i innkjøp av en annen sommerbil som jeg vet det finnes deler til. synd egentlig for jeg liker bilen veldig mye, men orker ikke å bruke tid og energi på å ting som ikke lar seg gjøre.

 

har tideligere hatt porsche 911 fra 80 tallet, å der fantes deler på lager i norge til en hvertid. GM Shame on you!

12 VW Sharan 2,0 tdi dsg Highline

02 Opel Speedster 2.2 16V Supercharger

09 BMW 525i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok vis det er svaret som Opelforhandleren har gitt deg,så må vi vist begynne å ta vare på bilene våre,regner med det er Del 8 i skjemaet her ser den er lik på høyre og venstre side.

Selve diagramet kan forstørres og flyttes rundt.Part nummeret her kan brukes av Opel forhandleren.Har selv gjort det,skriver alltid ut skjemaet og skriver opp part nummeret før jeg tar turen til Opel,da jeg ikke er veldig imponert av kunnskapen til endel av delelageret for og si det mildt.Men når det gjelder endel deler til chassi ol.Så har disse delene kommet fra England.Det er jo der bilen også er skrudd sammen,på Lotus fabrikken.

Mener at du ikke skal gi deg på GM har du tatt direkte kontakt med importøren og lagt det frem,hva mener de at du skal gjøre,bare la bilen stå?

 

http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek/technische%20documentatie/epc/E%20Engine%20and%20clutch/2%20Z22SE%20petrol%20engine/17%20Engine%20mountings/index.html

Endret av speedser

Thanks.

Speedster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

løsningen ble to stk nye fester fra england. til den nette sum av 100 pund, levert av dhl på døren. da fikk jeg to fester til 900 kroner, hos opel kostet de 1800 for ett stk.

 

så da her jeg ett i reserve til nestegang noe skulle gå i stykker.

12 VW Sharan 2,0 tdi dsg Highline

02 Opel Speedster 2.2 16V Supercharger

09 BMW 525i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

løsningen ble to stk nye fester fra england. til den nette sum av 100 pund, levert av dhl på døren. da fikk jeg to fester til 900 kroner, hos opel kostet de 1800 for ett stk.

 

så da her jeg ett i reserve til nestegang noe skulle gå i stykker.

 

He he,først,flott at det ordnet seg,var det del 8 i det skjemaet jeg linket til lenger oppe?

 

Så var det Opel/GM håndtering av dette?,kan til en viss grad være med på at prisen er høyere det er vi vant til.

Men fikk ikke du beskjed om at denne delen ikke "fantes" på noe lager?

Kansje ta med deg den ekstra til Opelforhandleren så de har noe å legge på delelageret sitt.

 

Og bilforhandlerene maser fortsatt om hvor vigtig det er at bilen blir reparert på merke verksted med orginaldeler?

Eller at stempler fra merkeforhandler i service boka er vigtige........Det eneste det forteller er hvor du har lagt igjen pengene dine.

Thanks.

Speedster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ringte til den lokale forhandleren min, for jeg hadde jo så klart forhåndsbetalt delen den ikke kunne skaffe, og den delen de hadde levert feil. så de skulle tilbakeføre pengene til min konto.

 

sa til dem at jeg satt med en ekstra, pga det fulgte med to i pakken jeg kjøpte. da spurte de bare om hvilket firma som leverte delene, de mente at firmaet selger orginale opel deler til englandpriser, som er mye lavere en det de hadde.

 

så kvaliteten skulle være den samme. ønsket meg lykke til med bytte av delen. så ingen negative reaksjoner fra dem.

 

kommer nok til å bruke ett annet verksted en opelforhandleren da jeg har hatt en god dialog med en forhandler som har spesialisert seg på litt andre biler her i ålesund en det mannen i gata har.

12 VW Sharan 2,0 tdi dsg Highline

02 Opel Speedster 2.2 16V Supercharger

09 BMW 525i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne godt tenkt meg turen å kjørt ferdighets kjøring, men er "uheldigvis" i Miami i hele april å kjører Mustang convertible. ikke rask, ikke gode kjøreegenskaper, men stil:):race

 

skulle fått til en egen speedster dag med litt ferdighets kjøring og cruising!!

12 VW Sharan 2,0 tdi dsg Highline

02 Opel Speedster 2.2 16V Supercharger

09 BMW 525i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår