Gå til innhold

Noe som tapper batteriet kontinuerlig

Ranger emnet


predator82

Anbefalte innlegg

Testa batteriet istad og fant ut at det er 20mA som blir tappet av batteriet kontinuerlig. Dro ut alle sikringene under dæsjbordet, men det hjalp ikke noe. Så hva annet kan det være som trekker strøm og hva er det som er normalt. Det er snakk om en Seat Ibiza 1,4 1996 modell.

 

Noen som har vært borti det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss strømtrekket er 20mA, trekker den ca 0,5A pr døgn. Står den i ei veka blir det ca 3,5A og det skal batteriet tåle. Har du sjekket om bilen lader skikkeligt? Sjekk om den lader over 14v ved litt turtall. (ideelt er 14,4v men alt over 14v er ok)

Det kan f.eks. væra slitte børster i dynamoen, dårlig spenningsregulator eller at det er dårligt kontakt i kablene mellom dynamo og batteri

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, ikke noe sånt. Skjedde bare helt plutselig. Har tru for at det er overledning ett sted jeg altså. Men rart det ikke har gått noen sikringer da.

Eehh! Det er sikkert mange sikringer i bilen som ikkje tåler ein straum på svimlende 0,02A!!! Sjekk ladingen og ledningene imellom dynamo og batteri

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det strømtrekket der skal du ikke bekymre deg så mye for, jeg sleit med strømtap på bilen min som kom etter den hadde stått noen dager. Da målte jeg 1,37A over polskoen, dette viste seg å være ca 1A til Forsterker og diverse annet til minne cd-spiller, ECU`en til KE-jetronicen, komfortrelè, klokke.

 

Den ene ampèren til forsterkeren er mye på en som er slått av, resten er normalt.

Fant ut at grunnen var defekt batteri, byttet batteri, alt som det ellers har vært og ikke noe problemer.

 

Dette sier kanskje deg at strømtrekket ditt er normalt og ikke er grunnen.

 

Mulig du har noe som trekker mer når du ikke måler, eller at bilen lader for dårlig etc.

 

Bilen skal ikke gå tom på flere uker iallefall med det trekket der, gjerne mye lenger.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor mi hadde ein gammal mazda.. Den gjekk tom øve natto, sjøl om han var fullada om kvelden.

Prøvde å ta ut ein og ein sikring, men da hjalp ikkje. (Her ska da nevnast at da va ein strøm på 2A, hehe)

Te slutt kobla eg fra kabelen te dynamoen.. Då gjekk da ikkje nåke strøm.. Altså, va da overslag i sjølve dynamoen.. ette den va skifta, så va probleme løyst :)

 

Me openel min hadde eg problem me at batterie gjekk tomt. Men då va da berre batterie så hadde tatt kvell. Da e ikkje allti lika komplisert ;)

 

Prøv å lån et bilbatteri, så ser du om bilen helle på strømmen då..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår