Gå til innhold

Motor "lugger" etter service

Ranger emnet


DzeStiger

Anbefalte innlegg

Har fått problemer etter at bilen var på service.. (04 mod 2.0 dsg)(hovedsercice og reg.rem 120'). Det virker som den ikke helt vet hvilket turtall den skal ligge på spesielt i området rundt 13-1500 rpm. På cruiseconrtol er det helt sykt. Var Bosch serviceverksted som tok jobben. Først snakket de om at det kunne være feil oljenivå på gearkassen, så ble det sjekket, og det var det. Etterpå skulle den i følge de gå fint. Ble bedre, men fortsatt lugger det. Noen som vet? Ender vel på Møller likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 10 months later...

lenge sidan sist eg var innom, men har fortsatt probl med lugging. SKal inn til Møller på nytt for å sjekke... Har hørt at det kan dreie seg om softwareoppdatering på dsg'en eller til og med feil oljenivå på gearkassen etter service.. Det med intercooler-slange var nytt for meg. Det skal jeg nevne for Møller-gutta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres veldig ut som det som plager min Touran for tiden. Har en egen tråd her: http://www.bilforumet.no/touran/235734-touran-06-dsg-lugger.html

 

Har ikke fått noen respons så det kan ikke være veldig vanlig. Jeg begynner å gå lei den der rykkingen/luggingen og Møller sier det er som det skal være...

 

Blir din også noe bedre når den har gått seg varm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt bilen inne hos hovedtekniker på Møller, og det viser seg at problemet med min bil ligger i pumpedysene på to av sylindrene. Det betyr også at å fikse det blir dyrt. To av dysene "henger ikke med" spes i turtallsområdet fra 1100-1500 ca. Det er iflg tekniker så ille at den ene sylinderen kutter og at bilen av og til da ikke går på alle 4. I lengden vil det være skadelig for stempelringer og slikt pga for lite smøring.

 

For å være sikker skal de prøve å bytte en av dysene over på en annen sylinder og se om problemet flytter seg. Selve utskiftingen av to pumpedyser kommer på 22000.- Dette er i tillegg til feilsøking..... jadda. Og selvsagt fant de ut dette nå når bilen er over 5 år....

På min bil er det ikke merkbar forskjell om motoren er varm eller ikke. Få kjerra di inn på full sjekk mens du enda har garantitid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, feilen har vært der lenge,men jeg synes den ble mer fremtredende etter den ene servicen. Men jeg har vært inne hos Møller to ganger tidligere med samme problem, også før hovedservicen. Uten at de har funnet/fixet.. Nå viser det seg, etter at nye dyser er montert, at feilen er der fortsatt, så de klør seg i hodet.. De har lånt meg en Passat så lenge. Blir spennende å se hvor lenge jeg skal kjøre den. Blir videre feilsøking i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Nettopp vært på verksted, jeg fikk en telefon om at det var fikset, de fant feilen, det var en slange til intercooleren som var løs, så de skrudde den på plass, ok, kjempebra, ikke verre, men til min forergrelse kom regningen på 1720kr. Er de så dyre på volkswagen?

Aldri mer verksted uten å avtale pris.

 

Dette var det volkswagen fant ut, men dette er det virkelige problemet, elektronikkfeil på dsg-kassen.

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=580458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår