Gå til innhold

veteran-skilter (spørsmål)

Ranger emnet


MaxXximA

Anbefalte innlegg

Som Lada2103 skriver, og jeg tilføyer: Veteranskilt kun kan tildeles biler som har vært førstegangsregistrert i Norge før 1. april 1971 og til biler som er bekreftet å være av årsmodell 1970 eller eldre. Det er altså produsentens definerte årsmodell som er avgjørende, ikke produksjonsdatoen. Dersom bilen har vært registrert i utlandet før 1970 vil det bli betraktet som god nok dokumentasjon, men i tvilstilfeller vil trafikkstasjonen kunne kreve bekreftelse på årsmodellen fra produsent. Der er snakk om at forskriften skal endres slik at samme kriterier vil gjelde både for opprinnelig norskregistrerte biler og for bruktimporterte, men inntil ny forskrift kommer er det kravet til modellår som gjelder.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"For ny"? Skjønner ikke problemet. Hvis den er reg. etter 1. april 1971, kan du fortsatt få historisk riktige skiltplater, i tykk aluminium uten refleksfolie med bilens originale nummer. Det må vel være best?

 

sånn som dette, mener du?

 

gammelt_skilt.jpg

 

Må man søke i hytt og pine til biltilsynet då, eller er det bare å ringe og bestille, og så kan man få de "nye-gamle" når man leverer inn de som står på bilen idag?

'97 Nissan Maxima http://www.nccn.no

'73 Datsun 160B http://www.datsunpmcregisteret.no

EX: '89 Subaru E12 4x4

EX: '85 Scorpio 2.8 4x4

EX: '86 Scorpio 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil ha "orginale" firkanta skilter til min datsun da det ser helt teit ut med det avlange bretta bak,(jeg har helt like som de i posten over både foran og bak) men for å få dette så sa de at jeg måtte vise bilen på biltilsynet først.

 

(er bilen din ikke importert er det jo litt kult og ha det orginale skiltnr da...)

1992 Mazda Mx-5 NA 1995 Honda Civic Ej2*Solgt* 1981 Honda Accord sedan El1*solgt*

1971 Datsun 1200 B110 *Solgt*

-Team Wreckless-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Kjøretøyet er å regne som veteran i det reg. året det er 30 år. Dvs. et kjøretøy som reg. i 1978 eller eldre er veteran. Da kan man velge hva slags reg. nr. man vil ha.

 

For det første er dette direkte feil, man kan ikke velge hvilket regnr man vil selv om bilen er veteran. For det andre har spørsmålet blitt besvart flere ganger i tråden allerede - av folk som faktisk har gitt korrekte svar..

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår