Gå til innhold

Focus, min førstegangsbil.


_focus_

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne lage en "prosjekttråd" om bilen min.

Bilen er en 2002 Ford Focus 1.6 4dørs.

Dette er min førstegangsbil, som sto klar på bursdagen min da jeg fikk førerkort. Bestefar kjøpte bilen ny og den hadda bare gått 19000km da jeg kjøpte den.

 

Har hatt bilen i 2.5år uten problemer.

Bilen ble senket etter kort tid å fikk felger fra focus ST170. Litt stereoanlegg er det å blitt satt inn.

Hadde til å begyne med konet K&N filter,men det ble byttet til et pipercross innlegsfilter etterhvert. Grunnen var at det blir ganske skittent i motorrommet å da er det bedre å ha et i boksen.

Så kjøpte jeg org.styling hos Ford. Sylingen het RS-styling. Jeg kjøpte frontfanger med spredere, sideskjørt og vinge.

 

Nå har jeg byttet bremser på bilen min. I den forbindelse ble det litt pussing og lakking i tilegg til skruing.

 

Rengjøring er viktig. Da kommer skivene skikkelig på plass:

 

060808002.jpg

 

Så måtte caliperen rengjøres. Sleidene til caliperen ble smurt inn med fett for at den skal gli lett for å unngå at de slites skjevt eller at bremsene henger.

 

060808003.jpg

 

Så ble spindelen maskert å caliperen lakkert sølv.

 

060808004.jpg

 

Ny skive og klosser samt nylakkert caliper montert.

 

060808005.jpg

 

060808006.jpg

 

060808007.jpg

 

Så var det bakenden sin tur.

 

060808010.jpg

 

Bak er det igjen bra med bremser så der ble det bare lakkering av trommlen. Å da må det pusses igjen.

 

060808011.jpg

 

Bak ble det sort da sølv der hadde blitt litt jalla.

Ble som nytt:

 

060808012.jpg

 

060808013.jpg

 

Så da var det ut å prøvekjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremselyset er ei tynn plexiplate som det er montert lystettfolie som det er utskjært Focus i. Det var Pål Ruud hos Grafisk design i hamar som skjærte ut folien

 

Focusbremselys1.jpg

 

Focusbremselys2.jpg

 

Har også en med navmet mitt på :P

 

Her er bilen møkkette,med vinterhjul og med org. høyde:

 

HyFocus1.jpg

 

Litt likere her. Nyvasket, nysenket, ST170hjul og med ny eksostut. Senkesettet er fra Jamex :

 

SenketFocus3.jpg

 

Her med felger fra Focus RS og "lexus"lykter bak.

Har å montert "RS"styling til denne typen (framfanger, sideskjørt og bakvinge. Dette er orginale Ford-deler.

 

012.jpg

 

003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Har akkurat samme bil som deg, samme grønnfarge og årsmodell. Kjøpte i sommer, hadde gått 85000. Den er for øyeblikket helt orginal, men skal nå sette på noen ST170 felger, ta på hvite blinkers og senke den litt. Tenker også å lakkere kaliperne sølv og baktrommelen svart, slik du har gjort. Baktrommelen ser ganske rustet ut, så det blir en del å pusse. Tenker å bruke en litt mattere svartfarge.

 

Hvordan tok ST170-felgene seg ut før du hadde senket bilen?

Har ikke lyst å forandre for mye på den, er litt konservativ når det gjelder styling.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår