Gå til innhold

Problem med 2.2i

Ranger emnet


Rekord1

Anbefalte innlegg

Kjøpte en rekord 2.2i i går. Den går ikke. Fikk start på den i går så vidt å da putra den og røyk noe forferdeli. Etter den tid har den ikke starta i det heile tatt. Forrige eigar sa den starta når den er kald, men stopper etter ei lita stund.

 

Den får bansin og gnist. Men tennpluggane blir svarte og våte. Dei er nye. Noen som veit hva som kan feile?

95 Opel Omega 2.0 16V GL---86 Opel Rekord 2.2i---92 Opel Omega 2.0 8v---92 Mazda Mx5---91 BMW 318is, ikke å annbefale!!!---85 Opel Rekord 2.0s---86 Opel Rekord 2.0s GLS---85 Opel Rekord 2.0s---82 Opel Rekord 2.0s luxus---82 Opel Rekord 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som er helt sikkert er at den får alt for mye drivstoff... En god mulighet på den bilen er luftmassemåleren. Det kan jo også være en haug med andre ting, men det er der jeg ville begynt å sjekke. Kanskje også bare sjekka at dysene ikke ligger konstant åpne. Dette gjør du enklest ved å bruke diodelampe, denne skal blinke da du drar motoren rundt... Hvor lenge har bilen stått uten med dette problemet forresten?

Torbjørn Wold-Hansen towoha@gmail.com

Citroen Berlingo 1.4L 2006, Toyota Corolla 1.3L 1978, Toyota Previa 2.4L 2001, Sierra Cosworth 2.0L 1990, Subaru Impreza Sti RA 2.0L 1995, Subaru Forester 2.0L 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den har stått bare noen uker. Men har hørt at varmefølaren er masse problem på desse motorene. men jeg skifta den i går og der er ikkje livstegn. sjekka alle tennplugger, skifta coil, skifta bensinslanger.. den får både bensin og gnist så det er litt rart. prøvde med startgass men uten hell.

Men er der en sann kaldstart-regulator eller noe på den motoren? kan vere det og?

 

Skal trykkteste den i dag for å finne ut om det kan vere dårlige stempelringer eller toppakning.

 

Så får jeg se på luftmassemålaren og dysene:) Vet du om det er lik luftmassemålar som på omega a 2.0 8v? der er masse likt

95 Opel Omega 2.0 16V GL---86 Opel Rekord 2.2i---92 Opel Omega 2.0 8v---92 Mazda Mx5---91 BMW 318is, ikke å annbefale!!!---85 Opel Rekord 2.0s---86 Opel Rekord 2.0s GLS---85 Opel Rekord 2.0s---82 Opel Rekord 2.0s luxus---82 Opel Rekord 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har desverre ikke peil nok på de motora til å si om de dela passer om hverandre, men mest sannsynlig gjør det ikke det... Kan være lurt å ta en komp test ja, det forteller deg mye om tilstanden på stempelringer og ventiler. Mulig du har en/to brente ventiler eller seter også. Dette er også ett kjent problem på de motora...

Oppdater meg på hva som skjer ;)

Torbjørn Wold-Hansen towoha@gmail.com

Citroen Berlingo 1.4L 2006, Toyota Corolla 1.3L 1978, Toyota Previa 2.4L 2001, Sierra Cosworth 2.0L 1990, Subaru Impreza Sti RA 2.0L 1995, Subaru Forester 2.0L 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er d noen som vet om styling til opel record 86 2,2I??

Har fått tips om at rieger styling til comadore kan passe...

men jeg finner ikke noe på nettet... :S

 

 

Nissan Primera front og omega a bakfanger passer...

95 Opel Omega 2.0 16V GL---86 Opel Rekord 2.2i---92 Opel Omega 2.0 8v---92 Mazda Mx5---91 BMW 318is, ikke å annbefale!!!---85 Opel Rekord 2.0s---86 Opel Rekord 2.0s GLS---85 Opel Rekord 2.0s---82 Opel Rekord 2.0s luxus---82 Opel Rekord 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har desverre ikke peil nok på de motora til å si om de dela passer om hverandre, men mest sannsynlig gjør det ikke det... Kan være lurt å ta en komp test ja, det forteller deg mye om tilstanden på stempelringer og ventiler. Mulig du har en/to brente ventiler eller seter også. Dette er også ett kjent problem på de motora...

Oppdater meg på hva som skjer ;)

 

 

Skal rapporter:)

95 Opel Omega 2.0 16V GL---86 Opel Rekord 2.2i---92 Opel Omega 2.0 8v---92 Mazda Mx5---91 BMW 318is, ikke å annbefale!!!---85 Opel Rekord 2.0s---86 Opel Rekord 2.0s GLS---85 Opel Rekord 2.0s---82 Opel Rekord 2.0s luxus---82 Opel Rekord 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vedda på at styreenheten er full av vatn, (mest sannsynlig rusthol i høgre framskjerm) så dysene står opne heile tida, og deretter druknar motoren i bensin

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mad-Ass e en kødd!!! han veit det for vi fann d ut i lag!

Styreenheten er oppirret å jævli!

Noen som har en sann liggende kanskje?

95 Opel Omega 2.0 16V GL---86 Opel Rekord 2.2i---92 Opel Omega 2.0 8v---92 Mazda Mx5---91 BMW 318is, ikke å annbefale!!!---85 Opel Rekord 2.0s---86 Opel Rekord 2.0s GLS---85 Opel Rekord 2.0s---82 Opel Rekord 2.0s luxus---82 Opel Rekord 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Mad-Ass e en kødd!!! han veit det for vi fann d ut i lag!

Styreenheten er oppirret å jævli!

Noen som har en sann liggende kanskje?

 

er ikkje det bare og vaske den gott i kalt vatten og vente til den er tørr da? og stappe den innat...

 

gammal drit... :P hehe.. har ei slik jærne på lur vist du er skikkelig i nød, hadde vore kjekt med ei slik i reserve.. :P

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 4 months later...

Jeg har det samme problemet med Opel Omegan Min også.

Når jeg sjekker tennpluggene så er de våte, skal sjekke bilen idag med en kamerat...

 

Sorry at jeg snakker om bilen min i tråden din men jeg har det samme problemet.

Endret av Tivoliterror

88 Volvo 745 B230k Bruksbil

92 Opel Omega A 2.0 Prosjektbil på vent

82 Lada 1500 21023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår