Gå til innhold

s3 tuning

Ranger emnet


Satra

Anbefalte innlegg

Hei. Det kommer jo litt ann på hvilken motortype du har da. Men jeg kan hjelpe deg med fulstendig kit (turbo, grenrør, downpipe, oljeslanger, trykkregulatorer +++) feridg montert og juster for ca 25 lapper. Men som sagt kommer jo helt ann på motortype.

Torbjørn Wold-Hansen towoha@gmail.com

Citroen Berlingo 1.4L 2006, Toyota Corolla 1.3L 1978, Toyota Previa 2.4L 2001, Sierra Cosworth 2.0L 1990, Subaru Impreza Sti RA 2.0L 1995, Subaru Forester 2.0L 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker du litt på trimming av 1,8t dukker det opp sikkert 100 tråder.

 

Med orginale dyser og turbo er det vanlig å ta ut ca 270 hk bare med chip.

 

Med større turbo? Hvor mye vil du ha? 600-700?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max. effekt

 

340 hk (251 kW)

Max. vridmoment

 

445 Nm

Åtgärder

 

Byte av E-Prom, turbo, grenrör med separat wastegate, intercooler, spridare, luftfilter samt ombyggnation av rör till turbo och insug, topplocksbearbetning, vevstakar, extern oljekylare för Haldexkoppling.

Pris inkl. montering

 

145350 :- exkl. moms [181688:- inkl. moms]

Anmärkning

 

Programvaran bibehåller alla funktioner för felsökning, övervakning, felminne, diagnos och stöldskydd.

 

 

 

nesten 200 000:p

Audi A6 4B Avant 2.8 Quattro

Audi A3 1.8T Ambition

Golf 3 1,6 GL ...solgt...

Toyota Carina II 1986 (Kondemnert etter en kompis fikk kjøre noen kilometer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du litt mere penger... kos deg med denne;)

 

Max. effekt

 

495 hk (365 kW) vid 5710 varv/min

visa bromsdata

Max. vridmoment

 

640 Nm vid 5330 varv/min

visa bromsdata

Åtgärder

 

Lika som 420hp plus. 2,0 liters cylindervolym, mekaniska kammaxlar, special racinginsug, racing bränslepump, 2-skivig racingkoppling, stålsvänghjul, förbättrad kylning av toppen.mm.mm.

Pris inkl. montering

 

387000 :- exkl. moms [483750:- inkl. moms]

Anmärkning

 

Programvaran bibehåller alla funktioner för felsökning, övervakning, felminne, diagnos och stöldskydd.

 

 

oppsettene er begge til 210hesters s3en:)

Audi A6 4B Avant 2.8 Quattro

Audi A3 1.8T Ambition

Golf 3 1,6 GL ...solgt...

Toyota Carina II 1986 (Kondemnert etter en kompis fikk kjøre noen kilometer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Dahlbäck du har hentet de prisene?

 

Får det jo for halve prisen om du kjøper fra USA

 

ATP, PAG, 034......

 

 

Personlig hadde jeg først lagt 60-70 tusen i understell skal du kjøre fort rundt Rudskogen.

 

Kraftigere stabstag, Porsche bremser, KW Clubsport understell eller Öhlins dempere, lette felger og gateslicks.

 

Legger du 30-40t i understell, må du minst legge 100 i motor for å få like mye bedre rundetid hvis du bare gjør en av delene.

 

Ta deg en tur på VACN treff og kjør med instruktør også....

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Hvis det budsjettet ditt stemmer ville definnitivt begynt med å oppgradere understellet på bilen. Bremser, stab. stag, coilovers, dekk, felger og foringer. Da dette er gjort er det fornuftig å begynne å snakke om å oppgradere motor til nye høyder. Og med ett slikt budsjett skal jeg nok klare å skaffe deg ett oppsett som ender på rundt 500hk og værstingunderstell. MEN, skal du bruke dette må du også lære deg å håndtere det hvis du ikke har noen erfaring fra tidligere... Det å kjøre en bil med de speca krever noe erfaring for å få bra tider.

Forresten, er du ute etter å å få godkjent ombygget eller kun for asfaltbane moro?

Torbjørn Wold-Hansen towoha@gmail.com

Citroen Berlingo 1.4L 2006, Toyota Corolla 1.3L 1978, Toyota Previa 2.4L 2001, Sierra Cosworth 2.0L 1990, Subaru Impreza Sti RA 2.0L 1995, Subaru Forester 2.0L 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på denna trå'n jeg og. Har handla s3 jeg også og har sånn smått planer om å oppgradere. Har allerede større bremser og sterkere resirk.ventil.

 

Noen som har erfaring med hvor mye man kan ta ut av hester og da samtidig kunne bruke bilen på tur uten å være redd for at motorn tar kvelden? (komme jo ann på kjøring ja, men sånn ca..)

 

Sorry for at jeg bruker tråden din her Satra.

2001 AUDI S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med hvor mye man kan ta ut av hester og da samtidig kunne bruke bilen på tur uten å være redd for at motorn tar kvelden? (komme jo ann på kjøring ja, men sånn ca..)

 

Sorry for at jeg bruker tråden din her Satra.

 

 

Kommer jo an på hva du mener med pålitelig det. Hardt trimmede motorer krever mer stell.

 

Ser det ikke som noe problem å kjøre til butikken med en 20/20 med 450 hk. Eneste problemet er vel lag.

 

Toppen med store kanaler har nok flow til 450-500 hk uten porting, med kammer

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det ikke som noe problem å kjøre til butikken med en 20/20 med 450 hk. Eneste problemet er vel lag.

 

Hehe, ser den ja. Har kjørt til butikken i 550hk selv, men det må legges inn litt pæng for at det skal være behagelig.

 

Har fått tilbud om reprogrammering av S3'n opp til 250hk for 7500,-

Går 250hk på 210S3'n uten å bytte eksos osv? Og er prisen hard?

2001 AUDI S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår