Gå til innhold

Trenger hjelp til rekkefølge autoglym (carnauba)

Ranger emnet


Laffy

Anbefalte innlegg

Har kjøpt inn autoglym sin high definition wax (carnauba wax) og lurer på hva jeg kan bruke under/over den. Har autoglym sin super resin polish, kan jeg bruke den før waxen? Og så har jeg en flaske med extra gloss protection, kan denne brukes over, eller blir det smør på flesk? Håper noen med peiling på autoglym kan hjelpe meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først bruker du super resin polish. So bruker du ekstra gloss protection. So skal vel du vente i (minimum) 24t før du har på voksen. (for at lakkforseglingen skal herde.) Er ikkje lakken glatt ifra før, (kjenner med handa) bør vel du bruke lakkrens for å gjera lakken klar for polering.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poler med AG Super resin polish også legger du HD wax'n oppå den :) Extra gloss protection vil jeg tro blir smør på flesk :p _HVIS_ jeg skulle hatt på det, så ville jeg nok tatt det under hd wax'n.

 

Men jeg hadde nok holdt meg til srp og hdwax

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Har kjøpt inn autoglym sin high definition wax (carnauba wax) og lurer på hva jeg kan bruke under/over den. Har autoglym sin super resin polish, kan jeg bruke den før waxen? Og så har jeg en flaske med extra gloss protection, kan denne brukes over, eller blir det smør på flesk? Håper noen med peiling på autoglym kan hjelpe meg..

 

Jeg lurte på akkurat det samme tidligere i høst. Sendt spm til autoglym.com. Fikk som svar:

 

High Definition Wax is designed to be a stand-alone product. It is notadvisable to use Extra Gloss Protection straight on top of anapplication as this can spoil the affect you achieve with the wax alone.

 

Men ville nok godt for SRP først ja :)

___________________

05 VW Golf V,

2.0 TDI - Sportline - Xenon - 18"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kombinerer syntetiske sealere med Carnaubavokser, skal alltid sealeren legges først og carnaubavoksen sist, etter at sealeren har herdet ferdig.

Jeg anbefaler at du bruker EGP'en også, du får definitivt mer holdbar beskyttelse da.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår