Gå til innhold

Kjøpt Katta i Sekken **Audi 80**

Ranger emnet


abrunstad

Anbefalte innlegg

Kom glad og fornøyd hjem i dag med "ny" audi 80s2 1991.

 

men når jeg åpnet luftfilteret døde jeg nesten av sjokk.

Der var det et tykt lag av smuss og dritt.

Åpnet lokket for påfylling av olje, og også oppi der var det mye sot.

 

 

Holder det å bytte oljefilter, luftfilter og oljen på en gang, og håpe på det beste?

 

Bilen har forøvrig gått 250k...

Toyota Yaris Verso, 1.3 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom glad og fornøyd hjem i dag med "ny" audi 80s2 1991.

 

men når jeg åpnet luftfilteret døde jeg nesten av sjokk.

Der var det et tykt lag av smuss og dritt.

Åpnet lokket for påfylling av olje, og også oppi der var det mye sot.

 

 

Holder det å bytte oljefilter, luftfilter og oljen på en gang, og håpe på det beste?

 

Bilen har forøvrig gått 250k...

 

Ja, du har virkelig kjøpt katta i sekken. Jeg ville ha kontaktet selger og krevd kjøpet for hevet... DETTE GÅR IKKE AN.

 

Olje i luftfilteret, da er det nok like før havari.

 

MAKAN ! ! !

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern kjøpte en annen bil en din, men den var like dårlig vedlikeholdt. Han byttet det meste og kjørte QMI behandling. Bilen ble meget bra og har nå gått 285000 (213000 ved kjøp) og går som ei klokke. Det var til og med gravrust i oljefilteret. Er det mulig? :ratatatat

 

Ikke at din også vil gjøre det, men du kan jo prøve dersom du ikke hever kjøpet.

03 V70 D5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern kjøpte en annen bil en din, men den var like dårlig vedlikeholdt. Han byttet det meste og kjørte QMI behandling. Bilen ble meget bra og har nå gått 285000 (213000 ved kjøp) og går som ei klokke. Det var til og med gravrust i oljefilteret. Er det mulig? :ratatatat

 

Ikke at din også vil gjøre det, men du kan jo prøve dersom du ikke hever kjøpet.

 

Ja, fy grisen. Da var det jaggu bra at faren din tok til vettet og bytta oljefiler før det rusta hull TVERS IGJENNOM...

 

Gravrust på oljefilter, den burde jo vært avskiltet...

 

Kunne jo gått riktig ille det der...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fy grisen. Da var det jaggu bra at faren din tok til vettet og bytta oljefiler før det rusta hull TVERS IGJENNOM...

 

Gravrust på oljefilter, den burde jo vært avskiltet...

 

Kunne jo gått riktig ille det der...

Ro ned ovenfraogned holdningen din, dette blir jo for barnslig. Les posten eller gi faen

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom glad og fornøyd hjem i dag med "ny" audi 80s2 1991.

 

men når jeg åpnet luftfilteret døde jeg nesten av sjokk.

Der var det et tykt lag av smuss og dritt.

Åpnet lokket for påfylling av olje, og også oppi der var det mye sot.

 

 

Holder det å bytte oljefilter, luftfilter og oljen på en gang, og håpe på det beste?

 

Bilen har forøvrig gått 250k...

 

Km-stand er bare veiledende, motoren der klarer lett 300,000km.

Luft-, drivstoff- og oljefilter er slitedeler som må byttes uansett, så at f,eks luftfilteret er møkkete er jo bare et tegn på at det er lenge siden det er skiftet, uten at det trenger å være så veldig dramatisk.

 

Stikk på Mekonomen e.l. og kjøp deg nye filtre samt olje, så stikker du innom f,eks Biltema, Europris e.l. og kjøper den billigste oljen du finner, alà 4liter til 80-90.-

Så tapper du av den gamle, fyller på billig olje, starter opp og lar motoren gå med litt turtall i noen minutter, så tapper du av og fyller på den "skikkelige" oljen.

 

Så skal du se at den blir som "ny" igjen:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ro ned ovenfraogned holdningen din, dette blir jo for barnslig. Les posten eller gi faen

 

Faktisk veldig ening med deg hehe, trenger ikke ta av. Er faktisk ikke så mye mere enn litt rengjøring og bytta av filrer samt olje få er bilen god som ny. Ikke noe katastrofe.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår