Gå til innhold

Opel Tigra som går ujevnt

Ranger emnet


Oslojuhuu

Anbefalte innlegg

Hei

Har hatt litt problemer med en Opel Tigra, 1995 modell i de siste 2-3 ukene. Til å begynne med så nappet den litt når jeg skulle akselere, så var den helt kraftløs når jeg skulle akselere. Dette gikk over,men nå går den bare litt ujevnt. Putrer skikkelig i eksosen når jeg gir gass. Det førtse jeg tenkte på var fastbrent ventil så kjørte en sånn innvendig motorvask på den som skal løsne ventiler etc. Har også tenkt på tenningssytemet så har skiftet plugger og ledninger. Pluggene så helt jævlige ut, 3 var helt grå og tørre med avleiringer,den 4 svart av sot og litt fuktig. Men dette hjalp heller ikke. Motoren høres helt normal ut når jeg står fremme i motorrommet, men lyden ut av eksosen er putrende og den høres ikke helt bra ut når jeg gir gass. Når jeg akselerer tipper jeg at jeg har 80-90 % av motoreffekten inntakt.Noen som har noen forslag på hva som er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom også til å tenke at etter at jeg skiftet pluggene fikk jeg nesten ikke start på den igjen. Noe som fikk meg til å tro at ledningene var dårlig og at de ikke hadde tålt at jeg rørte på de når jeg skiftet pluggene.Men har skiftet pluggledningene også og det hjalp ikke noe. Kan vel ikke ha fått feil plugger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

x-xx=12="nå starter jeg", ingen feilkode altså.

xxxx-xxx=43=Primary ignition (distributor systems) High voltage. Du har vel DIS-pack? Har dessverre fint lite kjennskap til Multec. Kan jo kanskje uansett forsterke mistanken om at det er tull med tenninga.

 

x-xxxxxxxx=18. Sikker på at det var 8 ikke 9? 18 er bankesensor, 19 er veivsensor. 19 tror jeg bare er en skyggekode hvis du ikke hadde motoren i gang. Er i hvert fall sånn på motronic. Blinket du ut kodene med motoren i gang, eller var det bare tenninga på?

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste de av med bare tenningen på

 

er nok den coilmodulen som må skiftes da

 

gjør vel ikke noe om jeg kjører litt med den til jeg får byttet den? Den koster adskillig mindre hos carparts enn hos opel,men det tar jo noen dager før den dukker opp i posten. Men skal undersøke litt på de andre bilrekvisitaene først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår