Gå til innhold

B230ET... tomgang osv...

Ranger emnet


Morteeeen

Anbefalte innlegg

Er det NOEN som vet grunninnstillingene på lmm? dvs, fjæra inni der og co-skruen... er noen som har vært der før meg kan du si:confused: OG, den tomgangsregulatoren på spjellhuset:)

 

Er tidlig 88mod...

 

Noen som vet hvilket nr lmm skal ha hvis jeg har motronic 0 261 200 022? stemmer det da hvis det står 0 280 202 035 på lmm?

// 07 mod Ford Ranger;)

// 88 mod Volvo 760 GLE TIC =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

justerings skruen under spjeld huset er ikke god for noen ting fikk jeg beskjed om, hvis alt funker som det skal så blir det bare falsk luft fra den. grunnen tror jeg at dem ikke støpte nytt insug da dem lagde ET motorn. på FT og F feks så er vel ikke den skruen der?

jeg ble drit lei at den jaga på tomgang så da sendte jeg bilen til volvo, og etterpå forklarte han meg hva han hadde gjort og hvordan han stilte inn tomgangen. er en justerings skrue på LMM som du kan stille på burde fikse problemet, bare husk at bilen er varm sån at du ikke justerer den mens kalddysa fortsatt er i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

justerings skruen under spjeld huset er ikke god for noen ting fikk jeg beskjed om, hvis alt funker som det skal så blir det bare falsk luft fra den. grunnen tror jeg at dem ikke støpte nytt insug da dem lagde ET motorn. på FT og F feks så er vel ikke den skruen der?

jeg ble drit lei at den jaga på tomgang så da sendte jeg bilen til volvo, og etterpå forklarte han meg hva han hadde gjort og hvordan han stilte inn tomgangen. er en justerings skrue på LMM som du kan stille på burde fikse problemet, bare husk at bilen er varm sån at du ikke justerer den mens kalddysa fortsatt er i bruk.

 

 

hmm.... ja, men den jager ikke, bare går sinnsykt ureint i 30-60 sek.. og bruker masse bensin. også har noen justert det hjulet inni lmm som justerer motstanden på spjeldet inni der...

// 07 mod Ford Ranger;)

// 88 mod Volvo 760 GLE TIC =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager sent svar, men gadd ikke sjekke før nå. Vet heller ikke mer om selve justeringene, men her har du numrene:

 

'87 B230ET:

AFM: 0 280 202 035

CIS: 0 280 220 016

ECU: 0 261 200 022

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår