Gå til innhold

Problemer med start av 960 motor

Ranger emnet


TIversen

Anbefalte innlegg

Har et problem med 960 motoren min. Bilen er en 960, 91' mod, med 3 liters motoren. Problemet er at den er litt tungstartet, Må dras rundt på starteren noen ganger før den fyrer.

Hender noen ganger at jeg må ta av tenninga og prøve på nytt igjen.

Noen som har noe tips om hva dette kan være?

Virker nesten som den ikke tenner, men det er ikkenoe problem, går ellers bra og bruker ikke uvanlig mye bensin(Annet en standard:))

 

Mvh

Iversen

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme problem med en B230FK, men den er bare enda tyngre å starte med tida som går.. uten at jeg fått løst det på noe vis.. Om det er startsperre som leker seg, eller et rele som er i ferd med ryke vet jeg ikke..

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette på Turboperformance club:

 

har en volvo 960 91:a som är svårstartad!

det spelar ingen roll om den är varm eller kall heller, får nöta länge på starten varje gång man ska starta!

men när den går så funkar den som den ska!

har fel kod på varvtals singnal saknas eller felaktig vid start!

 

någon som vet vad som menas med det eller vad som kan vara felet??

QUOTE]

 

Svar på dette var: Vevaxelgivaren är trasig

 

 

Noen som har en mening om dette?, Usikker på om jeg har et problem med det. Alt virker som det skal egentlig, Hvordan er det og bytte veivakslings giveren? Kan det gjøres enkelt uten større inngrep?

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kamsensoren takker for seg er ikke uvanlig på disse motorene. På 3stk av 960`ene jeg har hatt har dette skjedd, men det er ikke dermed sagt at det er det som er problemet med din. Den jeg hadde nå sist hadde jeg samme symtomene på, den ville innimellom ikke starte på første forsøk men ved å skru av tenningen igjen så ble det liv. På den var kamsensoren nylig byttet uten at det hjalp, jeg rakk aldri å få feilsøk meg ferdig før bilen ble solgt. Men uannsett så ville jeg ha vurdert å bytte den om det ikke har vært gjort tidligere.

Grunnen til at det lå en feilkode på den kan være at noen har feilsøkt på den tidligere og at bilen har vært startet med den avkoblet?

Skulle du trenge noe litteratur til feilsøkingen så kan du få låne noe lesestoff av meg som sikkert kan hjelpe deg litt videre.

-90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90

-86mod 745tic

-99mod MB C180T Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kamsensoren takker for seg er ikke uvanlig på disse motorene. På 3stk av 960`ene jeg har hatt har dette skjedd, men det er ikke dermed sagt at det er det som er problemet med din. Den jeg hadde nå sist hadde jeg samme symtomene på, den ville innimellom ikke starte på første forsøk men ved å skru av tenningen igjen så ble det liv. På den var kamsensoren nylig byttet uten at det hjalp, jeg rakk aldri å få feilsøk meg ferdig før bilen ble solgt. Men uannsett så ville jeg ha vurdert å bytte den om det ikke har vært gjort tidligere.

Grunnen til at det lå en feilkode på den kan være at noen har feilsøkt på den tidligere og at bilen har vært startet med den avkoblet?

Skulle du trenge noe litteratur til feilsøkingen så kan du få låne noe lesestoff av meg som sikkert kan hjelpe deg litt videre.

 

 

Tror ikke den har vært byttet. Motor har visstnok gått 140.000 så den er sikkert orginal. Mulig det har vært feilsøkt på den før. Men har feilsøkt selv og prøvd og kjøre uten, uten at feilkoden har kommet opp. Men mulig den må ligge der over en viss periode før det gir noe utslag? Trenger nok litt litteratur til feilsøkingen for og sjekke hva som må gjøres. Tror bare jeg må ta fram måleapparatet og sjekke noen signaler. Det eneste som er noe dritt er at det er et helvette og komme til alle dissa sensorene. :) Tenkte kanskje det var veivsensoren så sjekka hvordan det var og ta denne ut, det kunne vært lettere for og si det sånn :P

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår