Gå til innhold

Felgmerker som "tåler en trøkk"

Ranger emnet


Magnalf

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvem felgprodusenter det er som lager felger som tåler litt? Kjøpte noen "jallafelger" hos en lokal sjappe her i fjor sommer, og nå er det bulk i 3 av dem uten at jeg har kjørt i noen unormale hull. Det rister og går, skikkelig koselig vettu

 

I tillegg har jeg fått kantkjørt de da, det var fint for da har jeg enda en unnskyldning til å bytte de ut (y)

 

Hvem felgmerker har "originalkvalitet" og hvem selger de?

 

Jeg burde kanskje kjøpe originale felger, men tror utvalget er litt kjedelig. Og prisen stiv.

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har god erfaring med TSW, billige var dem også.

 

TSW Vortex tålte iallefall en 1.9 Tonn tung bil i god flyt på traktorveg i vang rett ned i noen kembo høl som bare norske veger kan grave frem.

 

Absolutt å anbefale.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har god erfaring med TSW, billige var dem også.

 

TSW Vortex tålte iallefall en 1.9 Tonn tung bil i god flyt på traktorveg i vang rett ned i noen kembo høl som bare norske veger kan grave frem.

 

Absolutt å anbefale.

 

TSW, også kjent som The Soft Wheel company... De jeg har hatt har iallefall vært myke som smør. Bulka den ene på en fartshump, Retta den med stooor gummiklubbe, og litt innsats. Tunge er dem også.

 

Compomotive, Revolution, Speedline, og andre felger som brukes mye til rally er fine og harde. Har Umetani selv, og de er også rimelig solide. Har overlevd blandt annet grøftekanter, kantstein, og innkjøringsvern på parkeringsplasser. (De har slike dumme ting som du egentlig bare skal kjøre over i en retning, her i england)

 

Schmidt som er nevnt over her har noen fine testfilmer liggende på nettet. De driver og burner uten dekk, kaster dem ned fra taket, kjører dem inn i fortauskanter, etc, og felgene ser like fine ut. :S men de kosta vel mer en jeg vanlivis betaler for en bil...

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår