Gå til innhold

HiLux ArcticTruck, noen erfaringer?

Ranger emnet


Hisap

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nå en bil som skraper opp vegen selv på sommeren, så er ute etter en vinterbil/bruksbil med henger etc.

Så tenkte hvorfor ikke slå på stortromma å skaffe en værsting?

 

Nettop en Arctictruck modda Hilux.

Er en del rimelige på finn nå, lurer på om noen har noe erfaring?

 

Jeg kommer nok ikke til å dra bilen ut av vegen eller noe, men har en kompis som bor langt oppi skævven etc, så blir nok brukt i litt "røffere" strøk.

 

Blir nok mer brukt som penisforlenger en offroad bil for å si det sånn.

 

Hvordan er komforten på disse bilene på lengre turer? Kjører en del Hamar-Oslo og Hamar - Verdal (Østerdalen).

Dyre i drift? Er jo diesel biler så dem sluker vel ikke akkurat drivstoff?

 

Ellers, alt av anbefalinger, advarsler, råd og generelle inspill hadde blitt satt pris på.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stort sett mye det samme som å kjøre båt....

Synes ikke comforten på artic bilene er noe å skryte av, ikke langs vanlig vei. Men du verden så tøfft.

 

 

Blir det samme som bilen jeg har nå, er som å kjøre en planke. Senka og Lavprofil dekk, komfort er egentlig ikke såååå viktig. :p

 

Viktigste er jo at det ser tøft ut og at jeg kommer frem... Ikke sånn som med BMW'n da jeg satte meg fast i en NEDOVERBAKKE! :ratatatat

 

Hvordan er dem i drift sånn økonomisk? Forbruk, forsikring, deler? Satser jo på en ganske ny en, så fabrikk garanti gjelder vel på alt som ikke er byttet ut?

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekjørte en i dag, og jeg må si at fy faen for noen biler.

Første jeg gjorde var å dra den ut på landeveg med masse grus og humper, ingen problem der selvfølgelig.

 

Så grus/traktorvegen ble litt kjedelig, så fant jeg den værste skogsvegen med gress som rakk opp til panseret. Smekke den inn i lavserie og bare dytte på, satte meg ikke fast et jævla sted.

Heller ikke en gjørmete åker var noe problem.

 

Så neste oppgave var å teste Norges fantastiske distriktsveger (Vang Hedmark). Steder jeg må ned i 10 kmt med Audien dundra toyotan over i 100+ kmt uten noe problem.

 

Oppe i vang er det også en kjent dump i bakken som gjerne går under kallenavnet "Hoppet", grunnen er vel at har du en stiv nok bil har du ingen problemer med å miste bakkekontakt på dumpa.

Hiluxen satt på vegen som bare det den, var litt skummelt, men beltene reddet oss ifra å få hodet plantet godt opp i taket.

 

Eneste som var jævelig kjipt med bilen var bykjøring.

Lang vandring på girspaken og girkasse som gjør at du må gire 3 ganger før du er oppe i 50... Etter 20 minutters bykjøring føltes det ut som jeg hadde pisket vafler hele dagen, sliten i armen.

 

0-100 på 15 sekunder var også litt døllt, men men, må man ha stor bil med offroadegenskaper til en billig penge så er jo Hiluxedn prima vare.

 

Audien må nok desverre bort pga litt stive priser, men når den er solgt dukker det nok opp en HiLux på gården her dagen etterpå! :D

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår