Gå til innhold

Økern´s Corrado

Ranger emnet


Oekern

Anbefalte innlegg

Ja, jeg tror det er det..

Får har gjort samma prossesen en gang til, uten rensinga. altså.

Latt bilen stå på tomgang og bli varm uten lokket på kjølevæske beholderen.

Lot bilen bli kaldt, så kjørte en tur. Ok jada. Etter en kort kjøretur og noen få ti tals sekunder ståendes stille på tomgang, så skyter tempraturen fart og kommer både lett og fort opp i 100 grader..

 

Skal jeg gjre det samma for 3 gang ? La bilen stå på tomgang og bli varm uten lokket til beholderen på ? For og evn.t få ut enda mer luft ?

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har nå fått bilen på en ordentlig løfte bukk. Og.

Ja. Det er mansjettene på tannstaga som det er lekasje i.

Men det er da jaggu meg ikke lett og få ut den ?

Må vel senke hele forstillinga først ?

 

Noen som vet om noen som gjør dette relativt billigt, evnt. hvor man kan få tak i en tannstag ?

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som var på tanken før, har jeg ingen aning om.

Men den jeg etterfyllte ble kjøpt.. fra Økonomi deler tror jeg. Traktor greier til fatters ! ehee.. Vet ikke om det er til og grine eller le av jeg..

 

Har du noen tips om hva jeg burde gjøre,? Ny tannstag er vel dyrt ? Disse tetningene, er det noe som går an og byttes for en vanlig kar ? Eller er det komplisert ?

Og: Hvordan får jeg ut tannstanga ? Må jeg senke hele forstillinga for og få den ut ?

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eg måtte til slutt gjere (og fekk beskjed av mekanikerå gjøre), er å løsne ekspansjonstanken og løfte den opp, slik at den blir høyeste punkt, og så la den gå med lokket av. DA skal en få ut all luften. Har hatt samme problem som deg, og dette løste seg.

 

Men at viften ikkje starter er noe annet. Kan instrumentet i bilen vise feil??

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vifta til radiator slår ikke inn lengre. Var innom møller og kjøpte ny føler. Men det hjalp ikke.

 

Da er det vet termostaten som har tatt kvelden ?

Hvor sitter denne ?

 

prøv å koble strøm på vifta og se om den starter da, sjekk ledningsnettet til vifta,sjekk kontaktene.. noen få tips, men regner med at du har sjekket det igrunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke beholderen det høyeste punktet der den sitter orginalt i grund ?? Får prøve det, men får stadig vekk i ny og ne ut en boble fra en ti til en annen.. Så det kommer seg vel..

 

Kjørte en slik en "start" kabel av no slag.. Kjørte den in på iso kontakten som skal inn på føleren, og når jeg stakk denne inn, så starta vifta. Så den får strøm helt inn til iso kontakten. Og når da føleren er ny, men nada liv..

Da er det vel ikke annet igjen en tempratur måleren ?

Noen som vet hvor den sitter ?

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel føleren du tenker på, Morten. Temp.måleren sitter vel normalt i blokka ?

 

Uansett. Temp. måler viste riktig. Tok en termostat i frostvæska og sjekka dette opp mot hva instrumentet i bilen viste. Og det matcha.

Så da har vifta tatt kvelden.

Skal bytte reele før jeg gjør noe mer drastisk..

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår