Gå til innhold

Økern´s Corrado

Ranger emnet


Oekern

Anbefalte innlegg

Er ny her på forumet, så tenkte da og legge ut bilen min.

 

Bilen er en G.60 1989 mod. som er godt (i skrivende stund) 204 tusen. Bilen er "nylig" kjøpt (Mars 2008) med km stand 198 tusen.

 

Da jeg kjøpte bilen var dette gjort: K&N åpent luftfilter, Momo sportsratt og pedaler av ukjent merke - Ellers var bilen orginal. Reg.reima ble byttet på 185 tusen og selger skjiftet olje dagen jeg henta bilen.

Bilen hadde noen feil. Blandt annet har karroseriet noen små bulker her og der. Varmevifte funka ikke, lakk skader, knuste glass på tåkelys/hv lykt. Lekasje i eksos med fler småting.

 

Det jeg har gjort mens jeg har hatt den:

 

- Anlegg

- Short antenne

- Nytt glass til V HV lykt.

- Nytt varmeregister

- Ny varmeapparatvifte (med motstand)

- Noe lakkering her og der

- Skjiftet pærer til 4000 kelvin Cool blue

- Nye VW logoer forran og bak (Chrome)

- Vaska og gjenolja filteret

 

- Mer vil komme med tia :)

Bilder:

 

DSC_0002.JPG

DSC00682.JPG

DSC00683.JPG

DSC00710.JPG

DSC00694.JPG

DSC00693.JPG

DSC00708.JPG

Bilde_3.png

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har nå egen forsterker til 6x9 og frontsett, kobla og opp en kondensator.

Men må kjøpe ny cd speller med 3 linjeutganger.. Så det er ikke liv i greiene enda..

Og JA, det ser jall ut, men har aldri gjort no sånt her før.. sååh..

DSC00722.JPG

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

hmmmmmmm..

 

Igår, så tok jeg og bror min og rensa radiatoren. Tok av slangen i bånn, under motoren, og tok av slangen som går inn på radiatoren på toppen.

Tok først og kjørte ut al grufset og dritten som var der. Så spylte vi med hageslangen fra toppen, slik at det rant ut nederst igjen.

 

Etter dette fyllte vi opp med kjølevæske igjen, dog etter slangene var på plass.

 

Så idag, skulle jeg prøve dette, for og se om det hjalp noe. Det første jeg så, før jeg kjørte, var at beholderen var helt tom :S

Fyllte den opp igjen, og kjørte en liten tur. Stopped ved en bensinstasjon, for og sjekke beholderen, og den hadde øket mye ! Vannet var langt over maks, og da jeg satt meg i bilen igjen hadde tempraturen skyti opp til nesten 100 grader ! (den stod på 70 før jeg kjørte inn på bensinstasjonen) og syntes dette var merklig. Nå ble den jo enda fortere varm en før ! Så kjørte jeg den korte turen hjem, men tempraturen sank aldri ! Når den var på ca 100/105 grader skrudde jeg av motoren og trillte nesten hele veien hjem. (Svak nedoverbakke )

 

Stoppa bilen hjemme igjen, og sjekka vannet, fortsatt like høyt !

Gjorde jeg og brutters noe feil ? Eller er dette en fin dokumentasjon på at termostaten ikke vil samarbeide og har tatt sluten på livet ?

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår