Gå til innhold

Ny Turbo til Audi A3?

Ranger emnet


swen78

Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi A3 1.8 TQ 2001 mod som turboen begynner å bli dårlig på. Etter samtale jeg hadde med en fagkyndig så er det lageret som det er slark i. Når jeg ringte og hørte med verksteder så skal de ha 8900 kr for en bytteturbo!!! Det er jo RAN! :deng Noen som har tips på en billigere turbo?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Jeg har en Audi A3 1.8 TQ 2001 mod som turboen begynner å bli dårlig på. Etter samtale jeg hadde med en fagkyndig så er det lageret som det er slark i. Når jeg ringte og hørte med verksteder så skal de ha 8900 kr for en bytteturbo!!! Det er jo RAN! :deng Noen som har tips på en billigere turbo?

 

På forhånd takk!

 

Har bilen din rullet langt?

hardt kjørt?

hvordan fant du ut at turboen er dårli?

_________________________________

VW Touran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det er en 2001 modell, og er kjørt 154 000 KM. Det som skjedde var at jeg tok den inn til chipping hos Kvål Auto i Sandnes. Før det fungerte alt tipp topp, men etter en feil fra dems side har jeg fått en pipelyd fra turboen når jeg drar på. Jeg prøvde å få de til å erstatte, men det ville de ikke med grunnlag av at det er en slitedel. Litt rart er det når denne feilen kom etter at de prøvde "tuning"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir den en slik "hvine" lyd, nesten som at du bremser med slitte bremseklosser?

Har du merket at bilen drar dårligere??

Jeg har dumpventil på A3`n og hver gang jeg slipper ut lufta så kommer en lien hvinelyd, akkurat som noe skraper mot jern.

Høres ikke så veldi godt, men nokk at jeg hører dette.

Noen som vet hva dette kan være?

_________________________________

VW Touran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer hvinelyd når jeg drar på. Når det kommer til effekt så kan det være at den har blitt litt dårligere..

Har du en åpen dumpventil? I så fall hvis du har så er det normalt at du hører "hvinelyd" når turbotrykk blåser ut. Selv vil jeg sette inn en lukket dumpventil slik at det tar mindre tid å lade opp turbotrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår