Gå til innhold

Noen med peiling på MSD, HASTER!!!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Idag når bilen skulle startes opp så var det plutselig ikke gnist, merkelig da alt fungerte helt perfekt igår.

Tenningssystemet besto av MSD 6AL, MSD Blaster SS og MSD pro billet foreler, tenningsboksen ble byttet til MSD Digital 6 idag, men det samme problemet er der fortsatt, null gnist.

Jeg har selvfølgelig sjekket at samtlige ledninger har god kontakt, samt prøvd med en annen fordeler og en annen coil av samme type som den jeg har..

Noen som har tips??

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boksen skal ha strøm inn via 2 ledninger, en hovedstrøm, denne er målt og sjekket og alt stemmer, står direkte på batteriet som anbefalt i papirene, nr.2 skal komme med strøm via tenningslås "switched ignition" denne har også strømmen den skal ha! det absolutt eneste som ikke er sjekket med de ledningene som er til boksen, og det ENESTE jeg kan tenke meg kan være feil, er om sistnevnte ledning på en måte mister strøm i det jeg trykker på starteren, men kan ikke forstå hvordan det kan gå ann da ALT er lagt opp helt tilbake til scratch slik at sånne drittfeil ikke kan oppstå (det er kun vippebryter og startknapp i bilen)

 

Det jeg begynner å lure på er om coilen kan ha fått det, evt fordeleren.. jeg prøvde jo i full fart med annen fordeler og coil, men lurer alikvel.

 

En annen ting som bør nevnes er at denne boksen har et LED lys som lyser konstant når alt er iorden i systemet.

Denne lyser IKKE når jeg plugger inn kontakten til fordeleren som går inn til boksen, men så fort jeg trekker ut denne ledningen da lyser det som bare det.

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd med en annen fordeler da? for det høres veldig ut som det er den.

 

så du har prøvd en annen fordeler, sikker på at den andre er i orden? Hvis den er det så er det vel bare den mystiske boksen det er snakk om. Har du sjekka evt om dem folka du kjøpte systemet hos vet noe om dette?

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde med en annen fordeler i full fart for å sjekke om det var gnist, det var det ikke. Skiftet så til en annen coil, ikke da heller! Folka som lånte ut både fordeler og coil sa at det funka da fordeleren kom fra en bil som nylig var brukt, coilen derimot var ny i eske.

Personlig synes jeg det er MERKELIG dersom jeg nå sitter med 2stk msd bokser som ikke virker hvorav den ene er splitter ny, også med tanke på at ALT virket som det skulle på denne tiden igår.

Det som får meg betenksom er det ledlyset på boksen som indikerer at alt er OK, men som slutter å lyse når jeg kobler fordeleren inn i systemet.

Burde egentlig ha prøvd igjen med annen fordeler og coil for å få sjekket litt mer nøye da testinga ble gjort i full fart for å eliminere ut problemet og returnere de lånte delene...

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La opp hele rukkelet på nytt idag. + og - direkte på batteriet, Loddet ALLE skjøter og ALLE kabelsko, skifta magnet bryteren i fordeleren og coilen.. vips så var alt i orden igjen.

Bytta tilbake til den andre coilen, helt død! = det var nok coilen hele tiden, den ga seg plutselig.

Takker for alle bidrag :)

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 years later...
På 6/20/2008 den 10:58 PM, jones skrev:

La opp hele rukkelet på nytt idag. + og - direkte på batteriet, Loddet ALLE skjøter og ALLE kabelsko, skifta magnet bryteren i fordeleren og coilen.. vips så var alt i orden igjen.

Bytta tilbake til den andre coilen, helt død! = det var nok coilen hele tiden, den ga seg plutselig.

Takker for alle bidrag :)

Hei, har samme problemet med min bil, Mustang 1969, har samme opplegg som du. men kan du si meg om de skal være strøm på coil + når du slår på tenningen, vist du er usikker, kan du sjekke.

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår