Gå til innhold

Hydralikk-spørsmål.


xantiaeier

Anbefalte innlegg

Hei, har nylig kjøpt meg en 99 mod xanitia eklusive stasjonsvogn. Forstår meg ikke helt på heve/senke funksjonen, har lest tidligere tråder her, men likevel ikke helt klok på det.

 

Er det slik at når jeg starte bilen, så skal den heve seg? Det gjør den, først foran så bak , men synes den hever litt lite bak.

men jeg aner jo heller ikke hvor høy den skal være i normalposisjon?

 

Håper noen kan forklare meg dette.

 

PS. Har en knapp helt til venstre på dashbordet med pil øverst og neders med et kryss imellom som jeg ikke vet hva er til.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja håper da det, syns jeg fikk mye bil for pengene.

Betalte 42000 kr for den, hadde gått 210000 km.

Mens syns det godt kunne vært litt mere kraft i motoren, dårlig bunndrag. Må opp i 4000 før den begynner å ta skikkelig, blir mye giring da. Hva kan jeg gjøre for å friske den opp litt?

Har tenkt på evt. å fjerne katalysatoren, men det er jo ikke lov.

Eller effektanlegg hvis det ikke er for dyrt, muligens chip hvis det finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chip gir ikke noe særlig effekt på sugemoterer, og trimming med slike motorer er vel ikke det store å satse på. Du kan vel fjerne kat og sette på effektanlegg, samt åpent kon filter. Da får du mer effekt, men hvor merkbart det er, vet jeg ikke.

 

http://forum.citroenakuten.com/index.php?sid=72ba72875d07209d1265f12b9f62e424

 

bra svensk forum, hvor du får svar på det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Du må nok bare venne deg til at Xantia er et dyr som elsker turtall. Cruising i 80 skjer i 4. gir for min del, da ligger motoren på litt over 3.000 og summer avgårde uten å slite. Ligger jeg i 5. gir, går den på rundt om 2000-2500 og sluker bensin. Har selv en 2.0 16V Activa som jeg har fått fra 0.9 i forbruk til 0.7 på å kjøre på lettere gir enn anbefalt av "kjøreøkonomene"

5. gir er kun til nedoverbakker og rette, flate strekninger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hvorfor er bilen min stiv som en stokk foran, den stutser avgårde som om den går på stylter..

Gasskuler eller utslitte "dempere" ?

 

Forresten så er den ganske inkontignent nå, det drypper grønt av den hele tiden men jeg passer på å fylle etter en gang i uka... :(

 

Jeg liker den så godt at selv om den ikke bare synger på siste verset, men på siste linja, vil jeg liksom ikke kvitte meg med den.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår