Gå til innhold

Førerkortbeslag

Ranger emnet


high octane

Anbefalte innlegg

Hei.

Sånn rent hypotetisk sett.

Hvis man blir tatt av sivil politibil på 4-felts vei i 90sone i 145km/h som gjennomsnittsfart med police pilot.

Hvilken straff får man da?(dvs. at man ikke har prikker eller bøter fra før, og det var ikke en jævla bil annet enn vedkommede sjåfør)

 

Kommer ikke til å bekrefte om det var meg, eller noen jeg kjnner som har kjørt...dette er et helt rent hypotetisk spørsmål.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

Sånn rent hypotetisk sett.

Hvis man blir tatt av sivil politibil på 4-felts vei i 90sone i 145km/h som gjennomsnittsfart med police pilot.

Hvilken straff får man da?(dvs. at man ikke har prikker eller bøter fra før, og det var ikke en jævla bil annet enn vedkommede sjåfør)

 

Kommer ikke til å bekrefte om det var meg, eller noen jeg kjnner som har kjørt...dette er et helt rent hypotetisk spørsmål.

 

Alle skjønner at det var deg som kjørte, hvis ikke hadde du ikke laget et poeng av det :-) Hvor skjedde dette da?

 

Dette har man vel besvart en del ganger tidligere, blant annet her: http://www.bilforumet.no/juridisk/190734-s-lenge-mister-lappen.html, men det kan alltids gjentas...

 

Siden det skjedde på en firefelts vei, antar jeg at det var en motorvei, og legger dette til grunn for det følgende avsnittet. For å kjøre 141-145 km/t på motorvei (tidligere "motorvei klasse A") med 90-sone mister man lappen i 8-9 mnd. Siden 145 er den høyeste hastigheten i dette sjiktet, vil du nok miste lappen i 9 mnd, med mindre det er noen spesielt skjerpende eller formildende omstendigheter. Du kan også ta en titt her: http://www.lovdata.no/for/sf/jd/td-20031219-1660-002.html#2-2

 

Det finnes ingen fast sats for forelegg i slike saker, men av erfaring vil jeg anta at du havner på rundt 10.000 i forelegg.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Hvilken straff får man da?(dvs. at man ikke har prikker eller bøter fra før, og det var ikke en jævla bil annet enn vedkommede sjåfør)

 

Kommer ikke til å bekrefte om det var meg, eller noen jeg kjnner som har kjørt...dette er et helt rent hypotetisk spørsmål.

 

Alle skjønner at det var deg som kjørte, hvis ikke hadde du ikke laget et poeng av det :-) Hvor skjedde dette da?

 

Skurk skriver om noen som ikke har prikker eller bøter fra før og da utelukker han jo seg selv :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rv2 mot kongsvinger skjedde faanskapet.

Dessuten var gj.snittshastigheta målt til 148 km/t i 90'n..

Hva skjer med fengselstraff da?

 

Dersom det er 148, vil du eventuelt miste lappen i 9-12 mnd (fra 145 til 151 km/t), jeg vil anta at du havner på 10-11 mnd.

 

Straffepåstand ved alvorlige hastighetsovertredelser kan du lese opp i denne tråden: http://www.bilforumet.no/juridisk/187226-straffep-stand-alvorlige-hastighetsovertredelser.html, hvor du vil finne at påtalemyndigheten i henhold til Riksadvokatens retningslinjer av 19. oktober 2007 som en veiledende norm skal nedlegge påstand om samfunnsstraff for hastighetsovertredelser mellom 142 og 149 km/t i 90-soner. Fengselsstraff for hastighetsovertredelser i 90-soner påstås altså normalt sett ikke før man blir målt i 150 km/t. Med andre ord vil jeg tro at det vil bli nedlagt påstand om samfunnsstraff og muligens forelegg på rundt 10 lapper samt tap av førerett for motorvogn i 10-11 mnd. Håper det var et greit svar på spørsmålet ditt.

 

Så til mitt spørsmål: hvorfor gidder du å kjøre sånn langs Rv2? Der står jo snuten støtt :-)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så til mitt spørsmål: hvorfor gidder du å kjøre sånn langs Rv2? Der står jo snuten støtt :-)

 

Hmmm, jeg frekventerte denne riksveien helt fram til Kongsvinger etpar ganger i uka for noen få år siden, uten å se snurten av farbror blå. Og jeg hadde tildels betydelige overhastigheter, spesielt på returen. Flaks dette :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke likt før det kommer sammen vet dere =)

 

Problemet var at vi ikke så snuten så ble dama plutselig fartsgal og ble målt til 148km/h over ei strekning på 6 kilometer.

 

Prøvde å få`a til å stikke av, men hu nekta.

 

Pleier å kjøre skikkelig gris der jeg også...men jeg stopper ikke når blålysalysa kommer på. =)

(har ingen ting å tape på å prøve å stikke av)BMW`n går 240...det gjør ikke dieselmondeo:P

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jeg frekventerte denne riksveien helt fram til Kongsvinger etpar ganger i uka for noen få år siden, uten å se snurten av farbror blå. Og jeg hadde tildels betydelige overhastigheter, spesielt på returen. Flaks dette :)

 

Det får man si :) Jeg har da også kjørt mine turer i den retningen, og jeg synes sannelig jeg ser tre-fire politibiler hver gang, jeg. I tillegg finnes det jo også en og annen sivilbil, som Skurkedama smertelig fikk erfare.

 

Det er én ting jeg ikke skjønner - når man først skal kjøre gris, hvorfor ikke ta den helt ut? Utrolig irriterende å få samfunnsstraff og miste lappen i hundre år fordi at man har kjørt litt for fort. 148 er jo bare 17 over beslagsgrensa i 90-sone. Man burde da i det minste klare å bli målt i 200 dersom det skal være noe artig ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke likt før det kommer sammen vet dere =)

 

Problemet var at vi ikke så snuten så ble dama plutselig fartsgal og ble målt til 148km/h over ei strekning på 6 kilometer.

 

Prøvde å få`a til å stikke av, men hu nekta.

 

Pleier å kjøre skikkelig gris der jeg også...men jeg stopper ikke når blålysalysa kommer på. =)

(har ingen ting å tape på å prøve å stikke av)BMW`n går 240...det gjør ikke dieselmondeo:P

 

Så tøff du er da, pusen. Hvordan kan det ha seg at du i løpet av de par siste åra har pådratt deg mangfoldige titalls tusen i forelegg da, hvis du ikke stopper for blålysa? Du kan ikke først "skryte" av hvor mange ganger du har blitt stoppa for så å fortelle at du aldri stopper. Tåkehue...:)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble stoppet i en gjenomsnittsfart 143 i 100 sonen mars i år, fikk 3mnd og 12 000 i bot.....

 

Med fare for å gjenta meg selv til det kjedsommelige... Hvorfor gidder folk å bli tatt i noen få km/t over beslagsgrensa? Enten holder man seg et par km _under_ beslagsgrensa for å slippe trøbbel, eller så kjører man skikkelig gris (gjerne det dobbelte av beslagsgrensa:)).

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å gjenta meg selv til det kjedsommelige... Hvorfor gidder folk å bli tatt i noen få km/t over beslagsgrensa? Enten holder man seg et par km _under_ beslagsgrensa for å slippe trøbbel, eller så kjører man skikkelig gris (gjerne det dobbelte av beslagsgrensa:)).

 

Jeg hadde bånn gass jeg hehe, 6stk i bilen og 1,6l:)

wirrumen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å gjenta meg selv til det kjedsommelige... Hvorfor gidder folk å bli tatt i noen få km/t over beslagsgrensa? Enten holder man seg et par km _under_ beslagsgrensa for å slippe trøbbel, eller så kjører man skikkelig gris (gjerne det dobbelte av beslagsgrensa:)).

 

Prøver du å lure no folk til å innrømme høyere hastigheter du, din luring?

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å gjenta meg selv til det kjedsommelige... Hvorfor gidder folk å bli tatt i noen få km/t over beslagsgrensa? Enten holder man seg et par km _under_ beslagsgrensa for å slippe trøbbel, eller så kjører man skikkelig gris (gjerne det dobbelte av beslagsgrensa:)).

 

Jeg kjørte faktisk så grisete på vei hjem fra Kvgr ei natt at jeg måtte ta av riksveien og kjøre taktisk om Rånåsfoss og dalstroka innafor da det dukket opp en bil i bakspeilet. Da tok jeg det roligere et par ganger... Derfor er jeg på febrilsk jakt etter en Tahoe eller noe annet som ikke gidder å gå fortere enn 80 :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår