Gå til innhold

16v topp

Ranger emnet


Morteeeen

Anbefalte innlegg

Har lest en del her inne nå og blitt litt klokere og litt forvirret...

 

Driver å planlegger å bygge motor, men tar jeg feil om jeg tror at 16v toppen passer på en B230ft/fk eller en B23ET? :wonder:

 

Og noen som vet hvor mye selveste blokka tåler? innmat er lite interessant siden jeg ikke skal bruke det. Snakker om B230ft/fk B23et osv...

 

Ser helst tips med erfaring hehe:D

// 07 mod Ford Ranger;)

// 88 mod Volvo 760 GLE TIC =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppen passer på blokka ja.

 

Men er noen utfordringer som f.eks. Fordelerlokk (saab krabbelokk)

 

Termostathus..

 

Regreimemspenner.. (golf gti 16v)?

 

Send PM til Maxxis,han har gjort dette mange ganger.. :D

 

 

 

ja det er fint hehe... men hva med å bruke org blokk av en org 16v motor da? eller er det bare møkk?:)

// 07 mod Ford Ranger;)

// 88 mod Volvo 760 GLE TIC =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, er ikkje drit, bare se på boost242'en, han har jo dratt masse effekt ut av en 16v 204 blokk, kommer ann på hvordan du gjør det med blokka,

men har hørt at det er olje pumpa som er drit, vet egentligt ikkje hvorfor ein ikkje bare kan bruke ein 16v blokk framfor ei vanli 230 blokk sånn egentligt,

men har sikkert gått glipp av noe her som er svakt på 16v blokka som ikkje er svakt på 230 blokka.

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan hende det har noe med alderen å gjøre? er ikke sikker jeg, men i følge vadis så er jo 1988 - 1990mod 740 og 1991 - 1992mod 940 like, og alle har underspyling... mulig jeg tar feil, men det er i hvertfall det vadis mener:)

 

org 16v blokk hadde heller ikke samme nr som ft/fk blokka mener jeg å huske...

 

Noen må si i fra hvis jeg er helt på bærtur her nå:drunk:

// 07 mod Ford Ranger;)

// 88 mod Volvo 760 GLE TIC =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Liten ting til.. åssen ser man om motoren skal stå rett eller på skrå? eller er det bare motorfestene som er forskjellen? :)

 

Næh, du ser det gjerne på bunnpanna og...olja skal ligge "vannrett" med bunn av bunnpanna...spesielt lett å se over traværsen :)

 

Kan også se det i området rundt kam'en i toppen. Du ser det ligger "bøtter"(klossete utrykk, vet det) på høyre siden av kam'en (motoren tilter jo til høyre) for å holde kam'en i ett konstant oljebad.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår