Gå til innhold

hva slags kommentarer har dere fått hos onkel blå?

Ranger emnet


Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

Oppbevaring av softgun i bil eller annet sted enn hjemme uten en god grunn skal etter det jeg har blitt fortalt kunne gi lik straff som et uladd ekte skytevåpen. I ekstreme tilfeller da...

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har vært heldig og sluppet unna politiet, men her er et par episoder.

 

Jeg var på vei fra byen, og jaget etter en Audi gjennom en sving.

I utgangen av svingen, så jeg politiet som sto å vinket oss inn. (var over lappengrensa)

 

Politimannen var hyggelig og sa "God kveld. Kan du blåse her?"

Jeg blåste, og sluttet å blåse med en gang jeg så det grønne lyset. (lungekapasiteten er ikke på topp).

Men på neste forsøk greide jeg det.

 

Etterpå sa politimannen. "Du får ha en god kveld, og kjøre fint videre" Så smilte han lurt. ;)

 

Og en gang ble jeg stoppet i Bergen etter at jeg hadde kjørt feil ved bystasjonen, og rygget tilbake til utgangspunktet å prøvde på ny.

Nede på fisketorget ble jeg stoppet i busslommen der. (Og jeg har aldri før sett så mange personer på et busstopp før)

Politiet ble stående bak meg med blålysene på, og så kom det en bort til meg.

 

Politiet: Har du førerkort?

Jeg gir han førerkortet.

Politiet: Er det din bil?

Meg: Ja... Eller nei forresten. Den står registrert på mamma. (den gjør ikke det nå lenger)

Politimannen snudde seg og mumlet litt i radioen sin.

Etterpå sa han. "Er det første gang du kjører i Bergen?"

Jeg: Ja.

Politimannen: Du vet kanskje hvorfor vi stoppet deg?

Jeg: Nei. (Jeg visste ikke om det var pga kjøringen min, eller fordi jeg snakket i telefonen.)

Politiet: Fordi du tok en litt spesiell manøver lengre oppi her.

 

Jeg: Ja, det ble en liten missforståelse der, og jeg gjorde mitt beste for å rette det opp.

 

Så begynte han å spørre om hvorfor jeg var i Bergen og litt forskjellig smalltalk, før han til slutt lot meg kjøre videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en gang i gamle mopeddager da jeg hoppa av mopeden utenfor huset og skvatt da jeg så politibilen i innkjørslen rett bak meg. Jeg hadde kutta et par svinger, feil side av en midtrabatt og tatt en ørliten snarvei over grøfta og tenkte at nå er det gjort. "Du mangler baklys" sa han og lo. Jeg lovte å fikse det og han sa ha det bra og dro. Han var sikkert fornøyd med å ha satt en støkk i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blitt stoppa mange ganger jeg. sladding med moped. politiet kjørte bak. for mange wunder baum i speilet og i bakruta 2500 kr i bot. for banner i frontrute hindrer sikten sa dem, jeg sitter jo ikke og ser på fugler når jeg kjører, men det ville dem ikke høre på. hadde 180 km/h i 80 sona en gang og tok igjen purken, ble stoppet dagen etter og fikk besked om at bilen min var lett gjenkjennelig. må kjøpe orginal bil trur jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bakruta kan dem jo bare drite i å klage på da! Bakruta kan LAKKES svart, og speilet i ruta kan tas vekk, uten at man kan få bråk for det :)

 

Der tar du feil desverre. I biler som er utstyrt med speil i frontrute fra fabrikk SKAL du kunne se et utrykningskjøretøy i bakruta. Du har verken lov å male ruta svart eller ta vekk speilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bakruta kan dem jo bare drite i å klage på da! Bakruta kan LAKKES svart, og speilet i ruta kan tas vekk, uten at man kan få bråk for det :)

 

Tja.

 

§ 30-3. Speil på bil

 

1. Bestemmelsene i denne paragraf gjelder for kjøretøy som ikke omfattes av § 30-2.

 

2. Bil skal ha minst tre speil, hvorav ett skal være plassert innvendig og ett på hver side utvendig. Innvendig speil kreves dog ikke dersom bilen på grunn av bruksområde eller nødvendige konstruktive hensyn er bygd slik at speilet aldri kan brukes.

Videre står det..

Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr ikke fått noen "geniale" kommentarer enda.. Men har jo fått noen bøter og div opp gjennom årene :P

 

118km/t(tror jeg) i 90 sone ble 5 lapper.

X antall bøter for kjøring uten Belte. (er noe med det jævla belte jeg ikke liker)

mangellapp pga at jeg ikke hadde papirer på senkesettet.

Xbox Live Nick: ScRuCkY84 Nor

 

Bli med på Onlinespillet Travian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang jeg ble stoppet var det 3 politi tisper som diskutere og så på bilene min for å avgjøre hva de skulle gjøre. Ble stoppet for å kjøre med skiltet foran i frontruten.

 

Plutselig kommer det en kommentar fra hun ene "Er dette en sånn gatebil?"

 

eh..forsåvidt. Hva slags andre biler er det egentlig å velge mellom??

`98 Hyundai Coupe

`00 Hyundai Accent

 

Team KSR

KoreanStreetRacing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble stoppa etter en ganske deilig laaaang sleng i en slak sving på vintern, var noe skabbføre ute... Ble blinka inn på stoppeplass av en uniformert politibil, og satt der med hjertet i halsen (nettopp fått lappen og greier) Kommer en eldre politimann, og spør om det går bra, om jeg kanskje trengte en pause, siden jeg holdt på å kjøre utfor? :) Sa meg jo enig i det (skalv litt på henda og sånn)Fikk det gliset av den noe yngre assistenten, hehe, han hadde nok sett hva det egentlig var som skjedde! :D Ikke no uhell den slengen, heh

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei stoppa av purken i kompisen min sin 240 med bross? styling, ihvertfall noe vingelignende ting på bak of forskjermen..

 

Står med purken i ett lyskryss, onkel blå gasser på å dragerracer med meg ett lite stykke, så skrur han på blålysa og blinker meg inn på bussholdeplassen.. begge kommer ut og spør om vi skal ut å fly pga stylinga, neste kommentar er: Dere er vel fra Notodden dere..:roll:

 

begge gikk rundt og kikka på bilen, stussa ikke på 90 % filmen på frontrutene, det ikke-godkjente senketsettet eller noen ting :P takka for seg og dro vidre :P

 

den minst moromme kommentaren jeg har fått er: " Hei vil du se deg selv på film? "

- "97" Hyndai Coupe, 2.0 140

- "89" modell fotgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

jeg ble stoppet en gang med en Honda Scoopy for at jeg ringte(snakket i telefon mens jeg kjørte).

da kom de søte blå med bilen sin og spurte om dette var lov. jeg sier at det vet jeg ikke(det står jo ikke noe om scooter) hehe.

da sier de at det får gå for denne gangen og at jeg var for dum til å få BOT! takk sa jeg å kjørte<3

jeg har blitt stoppet mange ganger med scooter. er forresten meg det står om her litt oppover. Var meg som sendte sms med scooter<3<3

musikk uten bass er som jenter uten pupper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politimann: "Jeg må si at kjøringa di var veldig fin." Også brøt politidama: "Men å ikke stoppe for et trafikk kontroll er ti ganger så verre en å kjøre uten førerkort. Men vi skal skrive til juristen at du har vært grei og ærlig mot oss, og at kjøringa di var fin, men du fikk panikk og stakk av"

Meg: Hva skjer med meg nå da? Får jeg bot eller utsettelse, eller begge deler?

Politimannen: "Du får en bot vil jeg tro, men det er opp til juristen hva han bestemmer, men jeg tror at du får en bot"

Crime is Not my Style!

- Opel Vectra A 1991. Vectra A 2000 fangere ønskes kjøpt, ta kontakt.

x Mercedes 230E W124

X Bmw E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår