Gå til innhold

Helt fersk - fint med tips og triks - tenker og lakkere

Ranger emnet


olemj86

Anbefalte innlegg

Er som sakt helt fersk på området, men tenker

og prøve og lakkere selv..

 

Har lyst til og lakkere bilen i Rosa perlemor.

 

Så har jeg også tengt på og sandblåse bilen før lakkering,

da jeg vil tro(?) at dette er enklere en og pusse bort lakken.

 

Hva trenger jeg av utstyr?

Sprayboks, kompressor, lakk +++

 

Og hvor får jeg kjøpt dette?

 

Uansett om det er i Norge eller USA.

 

Takk for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke sandblåst karosseriet med mindre det er fullt av gravrust. Karosseriet tåler det ikke og du får fullt av ujevnheter som du kommer til å slite med å få jevnt.

 

Bedre å bruke negerkuse og vinkelsliper og gå lett over bilen med det. Det tar lakk og rust på kort tid, bare viktig å gå fort over og gjøre det i sirkler da dette graver litt (selv om det ikke graver så veldig mye i stålet så graver det litt hvis du er lenge på samme plass).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis bilen er rustfri går det jo ann å bare matte ned karroseriet da med sånn mattingsklut. så går du over med klisterduk for å fjerne alt av støv og dritt.

Er det rust, kan du jo evt sandblåse rustflekkene eller kutte og sveise de delene som er rustne.

har ingen erfaringer med noen sprøyter og typer lakk, men søk litt på google;) lykke til.

_______________________________

-'92 Ford sierra 2.0 DOCH Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnjææ, ingen brukte biler er vell helt bulk frie, så litt retting å medførende slipe fyller må på regnes uansett men ville også slipa over karosseriet og lagt ny farge over, ikke strippa alt for grunning å må på med nytt sparkel å full oppbygging med syre grunning å fyller å alt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vel her være naturlig å legge ut bilder av bilen, tanker om konkrete farge valg å en masse annet...

 

Har du ALDRI gjort slikt som det her... ja da MÅ du lese div how too og annet. ,Men så må du fundere på om vi klarer/gidder å forklarer deg på noen linjer, det andre må bruke 2 års skole + 2 års praksis på verkstedet for å kunne...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår