Gå til innhold

Gearkassetrøbbel

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Etter mine erfaringer så er det ingenting som går problemfritt :-) Kjenner ikke kassene så godt jeg, men jeg har selv akkurat bygd om fra en 3-trinns vacum styrt til 4L80E kasse. Det ble et bra prosjekt, men det gikk :-) Koblet alle ledninger selv, etter mye søk rundt omkring på nettet, mens vi fikk verksted til å gjøre selve byttet. Måtte ha med peilpinne, aksling, sveise nytt oppheng i bakkant til kassa osv.osv...

 

Men det er kanskje mindre forskjell på de to kassene du snakker om, så jeg kan ikke hjelpe så mye akkurat. Man må alltid regne med litt ekstra enn det man først tror i alle fall :-)

01 530iAT

89 G30 6,2 (med skilt, men alltid under oppussing!)

82 Crown 2,8 (uten skilt, under oppussing)

81 Cressida (uten skilt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alt" er forskjellig på de kassene... TH400 er Vacuumstyrt, TH700 er styrt av kickdownwire, fleksplate, lengden og stagene til giroverføringen er ikke lik. Mulig det er mer om å gjøre - husker ikke nå.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår