Gå til innhold

Bensinpris aksjon rettet direkte mot Kristin Halvorsen

Ranger emnet


kardangen

Anbefalte innlegg

Postkortaksjon som er rettet direkte mot Kristin Halvorsen:

 

STØTT OSS ELLER GÅ AV! Dere er valgt for å jobbe FOR folket - ikke mot folket!

 

VI KREVER:

Lavere avgift på drivstoff

Bedre og billigere kollektivtilbud

Bedre og mer miljøvennlige veier

Kraftig satsing på miljøforskning

En grønn profil på bilavgiftene

 

Med et overskudd på rundt 500 mrd er det skammelig, og et svik av deg, å overlate kostnadene til oss.

 

Vi krever din avgang hvis ikke kravene våre imøtekommes!

 

Bli med nå og gi gass gutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra vwaudi club norwegen

 

kristin.halvorsen@fin.dep.no

 

 

Forslag:

 

Til finansminister Kristin Halvorsen

 

Fra:.........

 

Dato og sted:............................

 

Alt for høye priser på bensin og diesel i Norge

Vi som bruker bilen som nyttekjøretøy, og er interessert i bil og bilsikkerhet, synes at prisene på bensin og diesel er blitt alt for høye i Norge.

Ikke mange bor i gangavstand til jobb, barnehage og butikk som deg.

Norge er et land betegnet av store avstander, selv i byer må man i stor grad bruke bilen foi å få hverdagen til å fungere.

At en liten gruppe som bor svært bysentralt skal diktere det store flertall i Norge mht. å gjøre bilen til en luksusting faller på sin urimelighet.

Høye drivstoffpriser rammer de svakeste først og de med størst transportbehov.

Dette er dårlig sosial politikk, og vi ber deg sette ned drivstoffavgiften hvis drivstoffprisene går over 14 kroner literen.

PS! Er du bare uvillig til å se på denne saken er det ikke SV som dikterer samferdselpolitikken i neste regjering. Da blir det slutt på at teoretikerne overstyrer den store folkeviljen som synes nå at prisene er alt for høye. Nok er nok.

Mvh...

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke akkurat jeg gidder gi penger til Jan Frode Rønningen... Men god ide for å tjene noen raske kroner...

 

Dette er ferdig trykte postkort sendt i posten, han tjener svært lite penger på det. Porto og trykk koster penger, hvis du er i tvil kan du jo gå å kjøpe et postkort til ca 15 kr og i tillegg klistre på et frimerke til 6,50.

 

Kardangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ferdig trykte postkort sendt i posten, han tjener svært lite penger på det. Porto og trykk koster penger, hvis du er i tvil kan du jo gå å kjøpe et postkort til ca 15 kr og i tillegg klistre på et frimerke til 6,50.

 

Kardangen

 

Selv etter at SMS-operatøren har tatt sitt og momsen er trukket fra sitter fyren igjen med i overkant av en tier per sendte melding. For det første koster det langt fra 6,50 per stk i porto når man sender i bulk, og for det andre tviler jeg sterkt på at han har betalt femten kroner kortet i trykk, da har han blitt lurt...

 

Tipper fyren sitter igjen med noen kroner per melding uansett jeg. Bruk heller penga deres på noe annet, folkens - bensin, for eksempel...

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt nærmere på det, meldingen til 2001 er en tjeneste fra fotogram, så det er de som tjener penger på det. Mulig han har avtalt noen prosenter da... men det kan man jo ikke vite...

 

Derfor vil jeg omformulere meg. Fyren er en idiot.... Hallo, kan bli god pengemaskin da, og gi det til andre istedenfor...

 

Som espsko sier, dette ordnet mye billigere, ihvertfall i store mengder.

 

Jeg er fremdeles ikke dum nok til å kaste bort penger der da...

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt nærmere på det, meldingen til 2001 er en tjeneste fra fotogram, så det er de som tjener penger på det. Mulig han har avtalt noen prosenter da... men det kan man jo ikke vite...

 

Med bakgrunn i bransjen er jeg hellig overbevist om at han sitter igjen med minst 60-70% av netto fortjeneste. Selv dette er en dårlig deal, skulle jeg satt opp en tilsvarende tjeneste selv ville jeg forhandlet meg frem til en 80/20-splitt, og altså sitte igjen med rundt 8 kroner netto.

 

Det er helt sant at 20 kroner er en liten sum i forhold til en tank bensin, men hvis det er så farlig at bensinprisen øker en krone per liter burde man også være så gjerrig at man ikke bruker SMS-tjenester, ellers er det noe som sier meg at det kanskje ikke er så nøye allikevel, bare man har noe å klage over og noen politikere å kjefte på..

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos det med å være konsekvent, jeg finner det artig hvor det er som mange som som klager over bensinprisene, men samtidig kjøper Imsdal-vann på bensinstasjonen :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår