Gå til innhold

Min bil:)

Ranger emnet


bmw328m

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm, da er det vel ikke helt bra at den ligger helt løs framme ved høyttaleren? Den skal vel være festet bak "knappen med hull i" til venstre for klimapanelet?

 

EDIT: Bak "knappen med hull i" var det en føler tilkoblet, og den så ikke ut som den jeg tok bilde av. Noen andre idèer til hva det kan være?

 

 

UPDATE: Har fiksa litt småtteri siden jeg fikk bilen; nytt dørhåndtak, ny motor til vindusheis, nye glass og brytere til innstegsbelysning, fikset leselys bak, ny bremselysbryter, div. nye pærer i interiør- og eksteriørbelysning (inkl. posisjonslys i blinklys "American Style"), fikset løst hanskerom, + div. Har også pusset to av felgene med Autosol, ble stor forskjell :D

 

Ny kjørecomputer/musbio kommer etter hvert.

'97 BMW 523i

[x]'97 Citroën Xantia 1.8 16v

[x]'94 Mazda 323 LX 1.6 16v

[x]'86 Saab 9000 Turbo (Speedparts steg 2)

[x]'88 Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :) Ja en flott bil, men selvfølgelig ikke helt strøken når den er 22 år. Litt småtteri som må fikses, bl.a ei fôring en plass som knaker litt, og litt dårlig turbotrykk til tider (antakeligvis dårlige slanger).

 

Bilder kommer så snart jeg gidder å legge de inn på PC'n xD

 

UPDATE: Har montert Focal-høyttalere foran, pusset de to resterende felgene med Autosol, støvsugd, vaske og shinet bilen innvendig, bytta v.blinklys foran, justert og skrudd fast begge hovedlyktene. Kabler til sub er i skrivende stund på vei inn i bilen.

'97 BMW 523i

[x]'97 Citroën Xantia 1.8 16v

[x]'94 Mazda 323 LX 1.6 16v

[x]'86 Saab 9000 Turbo (Speedparts steg 2)

[x]'88 Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
pent, gleder meg til noen bilder :P mase mase. hehe hvordan ble det med focalene? jeg er super fornøyd i hvertfall, såpass at det kommer nye bak i morgen samme serien.

 

Focalene ble utmerket, i alle fall med ny spiller (Sony CDX-GT620U) :) Blir nok 8" fra Focal i hatthylla med tiden, men har ikke råd for tiden :shake

 

Bilder kommer her :thumb

 

03102008170rk8.th.jpg

 

03102008171xh5.th.jpg

 

03102008172ct1.th.jpg

'97 BMW 523i

[x]'97 Citroën Xantia 1.8 16v

[x]'94 Mazda 323 LX 1.6 16v

[x]'86 Saab 9000 Turbo (Speedparts steg 2)

[x]'88 Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Focalene ble utmerket, i alle fall med ny spiller (Sony CDX-GT620U) :) Blir nok 8" fra Focal i hatthylla med tiden, men har ikke råd for tiden :shake

 

Bilder kommer her :thumb

 

03102008170rk8.th.jpg

 

03102008171xh5.th.jpg

 

03102008172ct1.th.jpg

 

Rå bil du har :D

 

Har du hatt noke problem med å bygge anlegg i 9000 din, eg har plana om å bygge i 9-3 min, men har høyrt at det kan vere eit helvete å bygge i saab bila?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rå bil du har :D

 

Har du hatt noke problem med å bygge anlegg i 9000 din, eg har plana om å bygge i 9-3 min, men har høyrt at det kan vere eit helvete å bygge i saab bila?

 

Takk takk! :)

 

Nei har ikke hatt noe problem med det nei. Nå har ikke jeg bygd så veldig stort anlegg, har bytta frontene, ny cd-spiller, sub og forsterker i bagasjerommet samt lagt opp kabler bak. I hatthylla sto det to 8" fra før av.

 

Synes det var enkelt å ordne dette, eneste jeg plagdes med var å få strømkabelen fra motorrommet og inn i kupeèn :angry:

 

Men ser at du har en nyere Saab, så er mulig det er vanskelig på denne. Når jeg tenker meg om tror jeg faktisk jeg har lest at det kan være vanskelig å oppgradere anlegget i nyere Saab (9-3 og 9-5). Er visst vanskelig å koble til forsterker, sette i nye høyttalere, og ikke minst å sette i ny spiller.

 

Les mer om dette her http://forum.saabturboclub.net/

'97 BMW 523i

[x]'97 Citroën Xantia 1.8 16v

[x]'94 Mazda 323 LX 1.6 16v

[x]'86 Saab 9000 Turbo (Speedparts steg 2)

[x]'88 Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

peeent. elsker den modellen :)

 

mann finner altids en nippel eller to igjennom torpedo veggen vist mann leiter. sleit jeg også men fant en rett under høyre høytaler i dash. Men 9-3 og 9-5 er jo værre, hørt noe om at de orginale forsterkerene til høyalerne som sitter der orginalt er veldig sære på hva mann hekter på, må ha samme impedance. rett meg vist jeg tar feil... men jeg VEIT at pioneer har et eget oppsett for saab 9-5. Radion er dobbel din, der er det litt å velge i. hvem spillere som er anbefalt finner jeg ikke gjenn men kan eventuelt komme tilbake til det.

94' S 9000cse turbo poff =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Holder på med bytte av toppakning for tiden, og under demontering knakk en liten plastikkbit på glideskinnen til registerkjedet, så da bytter jeg begge skinnene samt kjedet når det først er løst.

 

Har også fått nye bolter til eksosmanifold (den ene var knekt, denne er nå borret ut og satt inn nye gjenger). Toppen er selvfølgelig planet, og nye pakninger (topp, eksos og innsug) ligger klare).

 

Registerkjede, glideskinne, føreskinne, samt pakning til reg.dekselet er bestilt.

 

Har også montert motorvarmerelementet nå som det er god plass (downpipen måtte av :O ). Installasjonssett er også bestilt (varmeduk + div.) siden den sitter så nært turboen.

 

Ny termostat ligger klar til å byttes ;)

 

 

Slenger opp noen bilder også =)

 

11122008296ve3.th.jpg

 

11122008285zb4.th.jpg

 

11122008290rt9.th.jpg

 

Planing ferdig og nye bolter montert!

17122008309zp9.th.jpg

'97 BMW 523i

[x]'97 Citroën Xantia 1.8 16v

[x]'94 Mazda 323 LX 1.6 16v

[x]'86 Saab 9000 Turbo (Speedparts steg 2)

[x]'88 Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår