Gå til innhold

Gjengene på bunnpanne ble ødelagt på service.

Ranger emnet


eyzo

Anbefalte innlegg

Hei

 

I skrivende stund har jeg bilen min inne på service ved Møller, det er en Golf GTI 00 mod.

 

Nå ringte de nettop å sier at jeg må ha ny bunnpanne pga av at gjengene var ødelagt til pluggen, de hadde prøvd å gjenge opp igjen, men uten å lykkes. De skal ha 4500,- for bytting av ny bunnpanne.

 

Skal jeg gå med på dette?! Er jo ikke jeg som har strammet for hardt og ødelagt gjengene. Fikk vite hvor jeg hadde den inne på service forrige gang, om kansje de hadde strammet for hardt. Men er vel ingen som vet dette så..

[-]00 Golf IV GTI Exlusive

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde jeg vært deg, hadde jeg stått på mitt, å krevd ny bunnpanne på verkstedets regning.. Sålenge pluggen var tett, å skruen ikke falt ut når han løsnet den, var jo gjengene intakt ved demontering..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her prøver møller å skyve regningen på dem sin egen tabbe over på deg. Si at det ikke har vært noe problem, og at det blir dem som må erstatte denne delen.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med møller igjen nå. Forklaringen deres er at pluggen var skrudd så hardt igjen at når de skulle skru den ut så tok den med seg alt av gjenger. Så dette var ikke deres feil, men de som tok oljeskift forrige gang, som var Oslo bilsenter. Var her jeg kjøpte bilen også. Ringte de og fikk vite at de rører ikke bunnpanne pluggen, de suger ut oljen via toppen fikk jeg forklart, noe de begynte med for et par år siden sa han. Forrige service var 24.april 2007, så jeg må jo bare tro de. Så å ringe de som tok service enda før de igjen har jeg lite troa på.. Nytter vel ikke uansett..De legger nok skylden på oslo bilsenter igjen. Selvom de sa de sugde ut oljen så er det jo ingen som kan vite detter sikkert. Ond sirkel..Sure penger for noe jeg ikke har hatt noe med å gjøre.

[-]00 Golf IV GTI Exlusive

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg pratet med er enig med meg, dette er ikke min feil og jeg bør ikke beleastet for dette. Når jeg sier det er deres feil sier han det er forrige service verksted. Så jeg kommer jo ikke noe vei med det.

[-]00 Golf IV GTI Exlusive

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldrig hørt om å suge ut oljen... hvordan skal du være sikker på at alt kommer ut ? synes det er greit å se hvor mye spon som kommer/henger fast i magnetisk bunplugg.

 

Jeg vil nå si at det finnes sunn fornuft hvor mye man skal sette fast en slikk skue, og vet man ikke hvor den grensa går, må man lete etter en plass der dette momentet står...

 

Jeg skrudde ut en bunnplugg en gang, der gjengene var ødelagte. den var helt tett, men noen hadde hatt litt silikon i gjengene for at det skulle være tett, og for at ikke pluggen skulle komme ut igjen...

 

Jeg tror faktisk ingenting på at de du kjøpte bilen hos har sugd ut oljen, og at det er deres feil...

men på en annen side, var det jo møller som skrudde da feilen oppstod.. så på den måten er det jo deres feil, men ikke noe de kan noe for... det er fort gjort at gjenger river seg... så jeg tror faktisk du må betale selv, bare for å få igjen bilen innen rimelig tid...

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da vel ingen seriøse bilverksteder som suger opp olja ved skift.???????

 

Jeg jobber på Oljeskiftexpressen i oslo.

Og vi suger ut olje, men det er kun på noen biler.

BMW og MB, suger vi ut olje på (alle modeller)

Disse motorene er laget for å suges...

(Vi suger de ikke hvis kunden ikke ønsker det...)

 

Andre biler som suges er biler med motor der filter sitter i toppen på motoren. Og der hvor peile hullet er stort nok til å få ned en slange.

 

I de fleste tillfeller får man opp mer olje ved å suge da det ikke er alle bunnplugger som sitter som det laveste punktet på bunnpanna.

 

Det er en del av audi/VW bunnpannener som ofte blir dårlige i gjengene over tid. Men det virker litt rart at de ikke klarte å gjenge opp til ny, større bunnplugg. Dette har vi gjordt mange ganger.

 

Etter min mening burde de klare å fikse bunnpannen på bilen din, Men det er vanskelig å sette en finger på hvem som har skylda for ødelagte gjenger i ditt tillfelle. Noe som ofte resulterer i bileiers regning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på Oljeskiftexpressen i oslo.

Og vi suger ut olje, men det er kun på noen biler.

BMW og MB, suger vi ut olje på (alle modeller)

Disse motorene er laget for å suges...

(Vi suger de ikke hvis kunden ikke ønsker det...)

 

Andre biler som suges er biler med motor der filter sitter i toppen på motoren. Og der hvor peile hullet er stort nok til å få ned en slange.

 

.

Takk for tipset, da skal min bil aldri dit

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må betale regninga. Ikke verkstedes direkte feil at gjengene ble ødelagt da de skulle skru opp. Sånn er det å sånn blir det. MEN, mange verksteder bruker å møte kunden på halvveien da slike hendelser oppstår.

Har faktisk sett flere reklamekampanjer hvor de annonserer for oljesugere. Selvfølgelig er det lettere istedet for å heise opp bil, demontere deksler etc etc. Raskt og effektiv i.h.h.t økonomi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må betale regninga. Ikke verkstedes direkte feil at gjengene ble ødelagt da de skulle skru opp. Sånn er det å sånn blir det. MEN, mange verksteder bruker å møte kunden på halvveien da slike hendelser oppstår.

 

Jeg gjetter på at du jobber på verksted. Om ett eller annet naut klarer å ødelegge gjengene i bunnpanna, så kan man umulig laste kunden for det...

 

Har foresten aldri klart å ødelegge gjengene når jeg har løsnet bolter, så jeg tipper at gjengene ble ødelagt når pluggen ble satt på, enten av Møller, eller av Oslo bilsenter.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på Oljeskiftexpressen i oslo.

Og vi suger ut olje, men det er kun på noen biler.

BMW og MB, suger vi ut olje på (alle modeller)

Disse motorene er laget for å suges...

(Vi suger de ikke hvis kunden ikke ønsker det...)

 

.

 

Bmw motorer skal og bør som andre motorer tappes på vanlig vis. Motoren skal vere varm og skal dryppe i mange minnuter, dette fikk jeg høre på bmw kurs

# 1996 940 herregårdsvogn

# 1969 Amazon 122S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår