Gå til innhold

Vising biltilsyn, 1.gangs reg

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har en 67 Camaro som ikke har vært på norske skilter.

Skal til BT på onsdag, er det full gjennomgang, eller bare chassie nr mm?

Er jo ikke en ny bil, litt skeptisk er dem vel og vil jeg tro..:)

Noen som har erfaring?

2000 Audi TT 2000 Audi A6

1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90

1967 Camaro RS/SS med LS1 snart..

88 Lj 73

BILGAL !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok litt avhengig av hvem du møter på. de går nok en del inn på det tekniske også. dessuten kommer de antagelig til å måle den opp og veie den. det er nok bare å sette seg ned å be for en slapp biltilsynsmann :D

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen papirer på vekt, men det må dem vel ha sjøl...

Hater biltilsynet.. Men, må ha skilter nå, sola skinner snart, å klør etter å ut å kjøre :)

2000 Audi TT 2000 Audi A6

1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90

1967 Camaro RS/SS med LS1 snart..

88 Lj 73

BILGAL !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte å spurte dem forresten, hva jeg skulle ha med.

Org title, moms papirer, å det fra importen.. Sa ingenting om vekt, effekt mm. Får se i morgen tidlig kl 08.00

2000 Audi TT 2000 Audi A6

1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90

1967 Camaro RS/SS med LS1 snart..

88 Lj 73

BILGAL !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne for et par uker siden med Chevellen min. Sjekket kun at parklysene var hvite (er orange på noen modeller) og chassienummeret. Ba meg også om å blende de røde markeringslysene bak. Ellers sjekket de hverken lyktejustering, bremser, motorstørrelse eller andre ting. Ifølge dem fikk de kun 40 min på jobben i motsetning til tidligere da de hadde opp mot 1 1/2 time på jobben. Han som godkjente bilen sa det var en veldig fordel med Amcar sine papirer med data om bilen (motoreffekt, vekt, utvendige mål, dekkdim. osv.) Har du de papirene hverken måler eller veier de bilen da dokumentasjonen fra Amcar er nok. Det er også viktig at du har med deg det amerikanske vognkortet/salgsmeldingen.

 

Siden bilen din er fra før 1/1 1971 trenger ikke bilen være original (så lenge den ikke er farlig i trafikken) Du står også fritt til å velge om du vil ha bilbelter i bilen. Forsto det slik at hvis bilen ble godkjent uten belter slipper du spesielt godkjente belter når du monterer belter siden. Det er heller ikke konkrete støykrav på en bil fra 1970 eller eldre, støykravene går på skjønn.

 

Så må du til et tollkontor (hvis du ikke allerede har vært der) og betale engangsavgiften på bilen. Var på litt over 4 såvidt jeg husker. Meld deg inn i Amcar (hvis du ikke har gjort dette) og ring dem og få forsikring til 890kr året for 8000km kjørelengde. Får du bilen besiktiget av en av Amcar's besiktningsmenn kan du få kasko på bilen for samme sum.

 

Forsto at grunnen til at de tok så "lett" på det tekniske på godkjenningen er at du selv som eier av bilen alltid er ansvarlig for at bilen er i god teknisk stand. Den tekniske kontrollen blir gjennomført på EU-godkjenningen, ikke av biltilsynet (bortsett fra helt opplagte ting, har du selvlaget spoiler med spyd i enden sier det vel seg selv..)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noe sånnt jeg trodde ja :)

Vi får se i morgen, har bare betalt mva, ingen engangs avgift..

Må bestille skilter å, det tar vel sikkert fler uker :)

Skal ha lite skilt..

2000 Audi TT 2000 Audi A6

1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90

1967 Camaro RS/SS med LS1 snart..

88 Lj 73

BILGAL !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ikke d værste heller da :) Men, finest ja..

Blir godt å få skilt på doningen, skal legge ut noen bilder..

Foose felger, 13" bremser, hotckins understell mm.. Blir morro sak... Skal ha inn Ls1 til vintern, så blir d grei motor og :)

2000 Audi TT 2000 Audi A6

1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90

1967 Camaro RS/SS med LS1 snart..

88 Lj 73

BILGAL !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne for et par uker siden med Chevellen min. Sjekket kun at parklysene var hvite (er orange på noen modeller) og chassienummeret. Ba meg også om å blende de røde markeringslysene bak. Ellers sjekket de hverken lyktejustering, bremser, motorstørrelse eller andre ting. Ifølge dem fikk de kun 40 min på jobben i motsetning til tidligere da de hadde opp mot 1 1/2 time på jobben. Han som godkjente bilen sa det var en veldig fordel med Amcar sine papirer med data om bilen (motoreffekt, vekt, utvendige mål, dekkdim. osv.) Har du de papirene hverken måler eller veier de bilen da dokumentasjonen fra Amcar er nok. Det er også viktig at du har med deg det amerikanske vognkortet/salgsmeldingen.

 

Siden bilen din er fra før 1/1 1971 trenger ikke bilen være original (så lenge den ikke er farlig i trafikken) Du står også fritt til å velge om du vil ha bilbelter i bilen. Forsto det slik at hvis bilen ble godkjent uten belter slipper du spesielt godkjente belter når du monterer belter siden. Det er heller ikke konkrete støykrav på en bil fra 1970 eller eldre, støykravene går på skjønn.

 

Så må du til et tollkontor (hvis du ikke allerede har vært der) og betale engangsavgiften på bilen. Var på litt over 4 såvidt jeg husker. Meld deg inn i Amcar (hvis du ikke har gjort dette) og ring dem og få forsikring til 890kr året for 8000km kjørelengde. Får du bilen besiktiget av en av Amcar's besiktningsmenn kan du få kasko på bilen for samme sum.

 

Forsto at grunnen til at de tok så "lett" på det tekniske på godkjenningen er at du selv som eier av bilen alltid er ansvarlig for at bilen er i god teknisk stand. Den tekniske kontrollen blir gjennomført på EU-godkjenningen, ikke av biltilsynet (bortsett fra helt opplagte ting, har du selvlaget spoiler med spyd i enden sier det vel seg selv..)

 

Lykke til :)

 

Jeg har også en 1970 chevelle, men dessverre nedplukket i molekyler for tiden. Allpro hjelper meg og vi avduket dessverre MASSE rust. Begge bakskjermene, innerskjermer, ruterammen bak osv. Pga av tidsproblemer har bilen blitt stående urørt ett par måneder.

 

Ser du sier at parklysene må være hvite, men de er jo også blinklys i samme innfatning. Tillater biltilsynet hvite blinklys da?

 

Jeg trodde at så lenge bilen var eldre enn 1970, så kunne den være helt original inkl lykter/lys?

 

Vi kan gjøre hva vi vil med det tekniske, men for all del ikke ha røde sidemarkeringslys på våre biler. Som forøvrig resten av verden har begynt med langt ut i 2000-tallet.... Forstå det den som kan!!!!!! :(

2000 Volvo S40 1,8i

1999 Volvo V70 2.0LT

1970 Chevrolet Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Ser du sier at parklysene må være hvite, men de er jo også blinklys i samme innfatning. Tillater biltilsynet hvite blinklys da?

 

Jeg trodde at så lenge bilen var eldre enn 1970, så kunne den være helt original inkl lykter/lys?

 

Vi kan gjøre hva vi vil med det tekniske, men for all del ikke ha røde sidemarkeringslys på våre biler. Som forøvrig resten av verden har begynt med langt ut i 2000-tallet.... Forstå det den som kan!!!!!! :(

 

Ja, de må være hvite. Hadde heldigvis med meg hvite parklys/blinklysglass og monterte på stedet (håpet jo å få lov til å ha de originale så klart). Alternativet var å lage til parklys utenom blinklysene, enten for seg selv eller i hovedlyktene, men det er jo ikke aktuelt å borre i sealedbeam-pærer med det første..;)

 

Enig, er en idiotisk regel at det ikke er lov med røde sidemarkeringslys. De hjelper bare på at andre traffikanter ser bilen bedre, kan ikke forstå problemet. Eneste bilene som får lov å ha disse lysene er de der baklykta går i ett med sidemarkeringslysene. Trenger kun være en tynn stripe med lykteglass som forbindelse mellom lyktene, ikke nødvendig med lys i stripa en gang. Forstå det den som vil..

 

Biler fra før 1/1 1971 følger reglene fra 1942 i følge han på biltilsynet. Det er også noen regler fra 50-tallet i bruk, men husker ikke hva de reglene angikk dessverre.

 

Du har en kjekk bil! Håper du får den på veien igjen snart da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk bra, men godkjente ikke sealed beam lykter, dekk og felger, har breiere dekk bak..

Svake bremser bak, svakt håndbrekk, ingen vinduspusser motor, og olje lekasje.. En pære bak gikk sef. på tur dit:)

Men, fikk etterkontroll på vanlig verksted, så det skal jeg fikse i helga:)

Det var full gjennomgang, tok vel et par timer......

2000 Audi TT 2000 Audi A6

1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90

1967 Camaro RS/SS med LS1 snart..

88 Lj 73

BILGAL !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår