Gå til innhold

Senator A 3.0i

Ranger emnet


Ponycars

Anbefalte innlegg

Halloen, kjøpte ein Senator av ein kjenning for ein billig peng i fjord vinter, har holdt på i viter med rust sveising og skifta mykje deler. Bilen har fått nye kanaler, venste dør, bærearmer framme og bak, fjøre, dempere, alt som har med bremser pluss litt anna småplukk. Så no begynner den å bli rimelig bra...

Bare lurte på om det er noken som har tips til felger og dekk.? Ka er boltsirkelen og kor stor dim kan eg kjøre med,,,synest kant felga er rimelig tøft til denne bilen:) Det er vell ikkje noken som har noke liggande, trenger ikkje vere strøkne..

 

Har også lurt på om eg skal ta for meg motoren og få litt meir guff i den..Ka er det som kan vere aktuellt? Hadde vert kjekt å montert ein turbo siden eg aldri har gjort det før..burde vell ikkje vere noke problem å hente ein 220-230hk uten modifisere motoren noke særleg..Bortsett fra å skifte til ein "større" toppakning..:)

 

Takker for all tilbakemelding...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må legge ut bilder ;)

boltsirkelen er 5x120 samme som bmw, med rett ET/innpress får du lett på både 18" og 19" men eg synest 17" er greit (har de på min)

 

få ut litt hk er ikke største problemet, i min motor er de kvassere cam, porta å plana topp + over halt og slipte ventiler ogventil seter, større dyser + forsterka toppakning, 2,5" eksos å litt småtteri ble benka til 211hk på hjula, og de funker meget bra;)

 

vurderer turbo men er litt arbeid, men er mye du kan gjøre vist du har litt peiling;) har div deler vist de er noe du trenger ;)

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se ka eg får til, den er litt flekk ulf for tida:)

Få se kortid den skal få ny lak...

 

Det var igrunnen det er trudde, men dei på opel meinte det var 5*110. men no er det jo ingen tvil lenger...:) Du veit vell ikkje om noken felger som skunne passa, til ein ikkje altfor heavy pris?

 

Det er førstebil da, men har skrudd ein del før så eg er ikkje heilt håplaus, og så har jo eg kjøpt bilen for å lære.

 

Har alltid hat lyst å monter ein turbo, bare for å ha prøvd det, du veit vell ikkje om det er mulig å få bolt on manifoil eller ka du turbo og dyser som vil passe? Er det noke meir eg eventuelt må modifisere..

 

Takker for alle hjelp eg kan få:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...

holder på og bygge turbomotor av en slik en jeg..

 

motoren har justerbar tenning og org 9.4 eller 9.2 i komp så den er idiell til turbo.

 

turboen må flyttes frem en del og du maå ha deler av eksos nytt.

en fuelrail for normale dyser burde du anskaffet deg.

dysestørrelse veitjeg ikke hva en burde ha pga jeg veit ikke hva de orginale er. men 315cc skulle holde for ei konvertering.

jma.no selger slike

 

motoren skulle tåle fint en 0.5-0.8 bar uten inngrep i motoren.

og med litt riktig innstilt sprut burde du havne en plass mellom

250++ 400nm++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Spørst om det blir Senator prosjekt på meg og om nokon år :-D Skikkele heftig motor til breisladden :-P

 

men kan ikkje vere som 2,5 literen ein kamerat hadde, den hadde så mjuke fjører at den krenga like mykje som ein gammal tankbil i svingane, og 4 skulesekka me bøke baki bagasjerommet va nok for å senka den 2 cm bak, og med 4 stk i bilen vart den låg ja

:-p

 

Nei, tøffe bila, stå på!!

Opel Vectra 4x4 Turbo

Opel Senator 2.3 Turbodiesel

x Opel Omega B 2.0 16V

Opel Ascona C 1.8GT Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår