Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
Optimist

Restaurering av Jaguar i Polen

Rate this topic

Recommended Posts

Restaurering i Polen (eller andre tidligere Østblokkland) er noe som har vært snakket mye om, men jeg har aldri kommet over noen som faktisk har gjort det. Det er mulig det er mye penger å spare, men det er også en usikkerhet i at allt er så langt borte og vanskelig å kontrollere.

 

Hvor mye er det som skal gjøres på bilen?

 

Nick

Share this post


Link to post
Share on other sites
Restaurering i Polen (eller andre tidligere Østblokkland) er noe som har vært snakket mye om, men jeg har aldri kommet over noen som faktisk har gjort det. Det er mulig det er mye penger å spare, men det er også en usikkerhet i at allt er så langt borte og vanskelig å kontrollere.

 

Hvor mye er det som skal gjøres på bilen?

 

Nick

 

er ikke og anbefale.har bil i polen nå.mellom firmaet polen rep gløm det polakker er og blir røvere.ble presentert for en idiot regning nå.fortsettelse følger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Litt gammel tråd, men skader jo ikke å komme med en kommentar. Det er selvfølgelig intet enkelt svar på spørsmålet. Det blir som å spørre: "Hvor lang er en tråd?" :-) Realiteten er jo at det finnes bra folk og juksemakere i alle land. Jeg har to brødre som hver for seg har hatt bil til fiksing i Polen.

 

Den ene en gammel Merce som ble mekanisk totaloverhalt, rustsveiset kanaler, byttet en skjerm og endel mer. Kostet nesten ingenting og var perfekt utført. De hadde til og med fått tak i noen mangllende pyntelister og en hjulkapsel, uten at han hadde spurt om det og uten at de tok noe ekstra for det. Den andre broren hadde en nyere Transporter som skulle bytte reg.rem, ta service, fikses overflaterust på og lakkes hvit, som den allerede var. De sa de byttet rem, men gjorde ikke det, krevde over dobbelt av avtalt pris, kjørte bilen temmelig langt der, antagelig med tung last og gjorde en ekstremt slurvete jobb. Svindel.

 

Den første broren var i Polen da jobben ble gjort og innom verkstedet i ny og ne. Den andre sendte bilen ned. Det er nok ikke hele grunnen, men jeg er temmelig sikker på at det er essensielt at man er tilstede selv og at man får referanser fra andre som har brukt det aktuelle verkstedet. Det er nok endel "verksteder" der som ikke har fagfolk, men bare baserer seg på å tjene litt ekstra på utlendinger som har hørt at det er så billig. Det er ikke tvil om at det finnes ekstremt dyktige folk der der også, men man må vite at man har funnet en slik før man bruker tid og penger på det, og man må være tilstede selv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.