Gå til innhold

BC eller RC Jr.?

Ranger emnet


Oversteer

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å starte med en slags bilsport i løpet av de 2 neste åra... men er ikke sikker på hva å velge.

 

Bilcross høres jo kult ut... Men budregelen ødelegger jo alt!

I rallycross slepper man å tenke på den! Det er jo digg... Så jeg har helst lyst til å starte med Rallycross Junior... men hvor mye mer vil det koste???

Er wankel tillatt i rallycross junior? Noen sier de trur det ikke er det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt til å starte med en slags bilsport i løpet av de 2 neste åra... men er ikke sikker på hva å velge.

 

Bilcross høres jo kult ut... Men budregelen ødelegger jo alt!

I rallycross slepper man å tenke på den! Det er jo digg... Så jeg har helst lyst til å starte med Rallycross Junior... men hvor mye mer vil det koste???

Er wankel tillatt i rallycross junior? Noen sier de trur det ikke er det...

 

Rcjr vil koste en god del mer, og wankel kan du ikke bruke fordi det blir for stort volum når du ganger opp med 1,7.

Gatebilen min: BMW e36 320Ci

Bilcross biler jeg har:

x:Mazda 626 2.0I 2 dørs GTZoomZoom

Mazda 626 2.0I 4 dørs

3 Saab 900, 1 Saab 90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke bra motorer kan jeg bruke i jr da ?

Blir alle ganget med 1,7? Eller bare wankel?

 

Og er det opptil 1600? Har hørt det er 2 klasser, men det er kanskje feil?

 

Rallycross Junior kjører etter reglementet til Supernasjonal klasse 1, under 1600ccm, å kjører for seg selv som egen klasse under NM rundene. Kun wankel motorer som ganges med 1,7 for å få faktisk motorvolum.

 

Du kan bruke massevis av penger på en Super 1600 bil, eller det går å ann kjøpe en rimeligere bil, som f.eks Volkswagen Golf som er en meget effektiv, en bil du får mye ut av, som ikke koster alverden. Ser du bor på Jessheim, ta kontakt med NMK Gardermoen, det er i hvertfall 3 juniorer derifra, som både kjører Rallycross Junior og Bilcross Junior. De kan svare enkelt og greit på alle dine spørsmål, om hva som er lurt og ikke.

 

Nettsiden deres er http://www.nmk.no/gardermoen

 

Lykke til!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i denne ralycross klasen er det vel kul lov med orginal motor?

ikke at det ikke er lov å trimme, men at vis du kjører opel så må du kjøre med den motoren bilen er levert med, opp til 1600 da

 

opel corsa gsi og lignene

 

Det er begrenset til at bilen må ha samme motorfabrikat som bilen, hvis ikke bilen er så ny at den ikke har gått ut av produskjon innen de siste 7årene. Og ble bilen kun levert med 8ventils motor, har man kun lov å bruke 8ventils motorer, og ikke 16ventils motor, og motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så en har lov til å overrstige orginal volumet? så lenge en har samme antal ventiler og motoren stammer fra samme merke,

hmm det trudde jeg ikke

 

Du kan øke motorvolumet fra originalt ja, sålenge du er innenfor klassens maksimale lovlige slagvolum. At du er under 1600ccm i klasse 1, og 2000ccm i klasse 2. Original borring og slaglengde, har ingen betydning så lenge det totale slagvolumet er innenfor grensene til klassene. For eksempel, alle Volvo motorene i klasse 3, som varier fra 2,8liter til 3,0liters slagvolum, har i utgangspunktet 2,3liter. Men jo høyre volum motoren har, jo tyngre må bilen være. Står tabell på dette i bilsportboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan øke motorvolumet fra originalt ja, sålenge du er innenfor klassens maksimale lovlige slagvolum. At du er under 1600ccm i klasse 1, og 2000ccm i klasse 2. Original borring og slaglengde, har ingen betydning så lenge det totale slagvolumet er innenfor grensene til klassene. For eksempel, alle Volvo motorene i klasse 3, som varier fra 2,8liter til 3,0liters slagvolum, har i utgangspunktet 2,3liter. Men jo høyre volum motoren har, jo tyngre må bilen være. Står tabell på dette i bilsportboka.

 

Men det er vel ikke flere klasser i Rallycross Junior?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår