Gå til innhold

godkjenning av mindre endringer

Ranger emnet


Roko90

Anbefalte innlegg

hei. har tenkt til å endre noen ting på min sierra men ønsker å få det meste på papiret. tenker på senkesett, er det bare å vise frem tüv papirer på dette så er det i orden? og åssen er det hvis jeg endrer eksos. har veldig lyst på mongoose endrerør, er det mulig å få papirer på dette? og sist men ikke minst, hvordan er det med toppstripe i frontruta? har allerede tofarga rute, blir dette noe problem?

_______________________________

-'92 Ford sierra 2.0 DOCH Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senkesett krever, i tillegg til tuv-godkjenning, firehjulskontroll(som ikke er utenfor fabrikkens spesifikasjoner), lysjustering, justering og lastavhengig ventil dersom bilen har dette.

 

Uoriginal eksospotte skal egentlig ikke være noe problem, så lenge lydnivået ikke blir for høyt. Det må også være fritt for lekasjer såklart.

 

Stripe i frontruta er ikke lov. Uansett om du har frontrute med farge eller ei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senkesett krever, i tillegg til tuv-godkjenning, firehjulskontroll(som ikke er utenfor fabrikkens spesifikasjoner), lysjustering, justering og lastavhengig ventil dersom bilen har dette.

 

Uoriginal eksospotte skal egentlig ikke være noe problem, så lenge lydnivået ikke blir for høyt. Det må også være fritt for lekasjer såklart.

 

Stripe i frontruta er ikke lov. Uansett om du har frontrute med farge eller ei

 

Toppstripe? Er ikke det lov i en viss størrelse? 5-10cm eller noe?

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGENTING i frontruta er lov.. Om det er orginal sotstripe/solstripe øverst i ruta, har du ikke lov å klistre ett merke som er like langt og bredt som dette uansett..

 

Ellers skal de andre tingene du nevnte gå an å få på papiret ja. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, tusen takk for svar alle sammen. da har jeg lært noe idag å. synd det med toppstripe, men skal nok ha det uansett jeg. Har noen spørsmål til:

Er det lov å ha sånne panserlåser som stikker opp, hvis man har en lapp av plast foran? Og hva skal til for å godkjenne tåkelys? hva er regler for dette? Og hva er ca prisen på en firehjulskontroll? og hvor mye koster det å få slike ting godkjent? Er det bare å dra på time hos biltilsynet? hva hvis man blir stoppa på vei dit? vet dette ble mye spørsmål på en gang, men håper på svar! Takk.

_______________________________

-'92 Ford sierra 2.0 DOCH Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, tusen takk for svar alle sammen. da har jeg lært noe idag å. synd det med toppstripe, men skal nok ha det uansett jeg. Har noen spørsmål til:

Er det lov å ha sånne panserlåser som stikker opp, hvis man har en lapp av plast foran? Og hva skal til for å godkjenne tåkelys? hva er regler for dette? Og hva er ca prisen på en firehjulskontroll? og hvor mye koster det å få slike ting godkjent? Er det bare å dra på time hos biltilsynet? hva hvis man blir stoppa på vei dit? vet dette ble mye spørsmål på en gang, men håper på svar! Takk.

 

Tåkelys trenger du ikke godkjenning for, men du kan bare bruke det lovlig med parklys+tåkelys når det er lyst ute.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

jeg har kjørt lenge med streamer UTEN NOE STRESS.. å da har jeg blitt stoppen 8 ganger;P en av gangene var det 110 i 80 sone å 6500 i bot:P men de sa ikke noe på streamer og wb/terninger i speilet! å jeg hadde MANGE wb i spilet! pluss at jeg ble stoppa i hønefoss... da sa purkedama, mange terninger du hadde i spilet da...... å jeg måtte ikke gjøre noe med de heller:D

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår