Gå til innhold

Min Chrysler Stratus

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 507
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tenker du på slike ringer ? :D

 

e492_1.JPG

 

Prøver å finne slike til A/C panelet, noen tips til noen som kan ha slikt ? :D Har sett det i en Cirrus på nettet...

 

 

 

ja, de ja! synes de blir bra når dashen er så "mørk" fra før :) hvor kjøpte du de? ellers hade vært fint med sånne dør platter -er det det de heter? med innebygd plasma belysning -monterte i en mercedes og de var bare snacks det gitt!

 

qqd8vb.jpg

 

en annen type skive til dashen som var i samme mercedesen:

 

2rgym4o.jpg

 

:)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk speedometer fra usa, kjøpte ett for å få røde piler og cromringer :D

 

287847.jpeg

 

Monterte det i bilen mens jeg fikset mitt. Ganske stilig :D Litt uvant med miles da :P Til og med tripptelleren var i miles. Fikk ett merkelig lys i ABS-lampa da, vet ikke hvorfor den lyste. Menmen.

 

287848.jpeg

 

Fikk montert det røde i dag :D Ble veldig bra, ser litt rosa ut på bildet, men er mørkerødt i virkeligheten :D

 

287849.jpeg

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kromringene er bare lekkert!! ellers så det veldig bra ut :) jeg har ikke funnet linken som jeg hadde ang kromringene, det var et firma i italia mener jeg å huske og de hadde de ringene til stratus med bilder til og med :)

 

nja... tror du liker rosa -bare innrøm det... jeje.... ;)

 

ang den abs lyset så husker jeg å ha lest i en annen forum at det kan fort oppstå dårlige kontkter i pluggene på disse dashene men da pleide det å komme og gå de lyeet -jeg har det problemet men målte meg frem til at det er brud i et av kablene om går til sensorene i hula. men savner ikke abs ellers -sjekk forresten om varsel lampen til abs kommer umidelbart eller om den lyser etter at du aktiverer bremsene eller bilen begynner å rulle. Den første feilen jeg nevnet gjør at den lyser nesten umidelbart men da vil du også merke at abs fungerer normalt.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft med crom :D Leter enda etter noen som har til A/C panelet, tror det kunne tatt seg bra ut der å...

 

Haha, veldig glad i rosa :) Men det er en hemmelighet ! ;)

 

ABS lyset kom på etter ca. 20 sekunder etter jeg startet bilen. Uansett om jeg kjørte eller sto i ro. Men nå har jeg det "norske" speedometeret i å da lyser det ikke. Det lyser når jeg vrir første hakket på tenninga, så lampen virker. Så må ha vært noe med det "amerikanske" :)

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) men funker abs-en selv om det lyser med den "amerikanske" dashen? :)hvis det funker er ikke noe å tenke på, montere en rosa pære så det matcher med "resten"?...hahaha....

 

haha...ja, du er busted ang rosa fargen... :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ABSen fungerer som før. Ble litt nervøs først, trodde ABSen signaliserte feil med bremsene generelt :D men fant ut at det kun handler om ABS systemet. Men som sagt, ble borte når jeg koblet til det norske speedometeret, så var nok noe i det amerikanske. Gidder ikke bruke tid på det, vet jo at mitt fungerer som det skal da. Kan være at det jeg kjøpte har fått seg en trykk, er tatt ut av en bil som har kollidert :)

 

Men det betyr at jeg trygt kan finne fram de rosa setetrekkene nå :) Siden det ikke vil komme som noen overaskelse :D *host*

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha... ja, det er bare å utfolde din "skjulte" interese for rosa farge gitt... :)

 

ja, den bare lyser når abs-en ikke fungerer som det skal. Men som du sier abs-en tar jo uansett, det jeg kan tenke meg er at det kan være brudd eller dårlig kontakt et sted -om du gidder så kan du ta en nøye titt på printen som er bak speedometeren og eventuelt spraye med kontakt spray også.

 

de liktene med klar glass som du har, passer på min 96 model tror du? ellers har jeg tenkt å mode de så de lyser litt mer... :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket kortet, men ser ikke noe der. Har ikke målt da, så vet ikke hvordan kontakten er fram til multikontakten på speedometeret. Målte på mitt og der var alt i orden, så gidder ikke bruke tid på det. Siden lyset ikke lyser nå tror jeg alt er i orden :) ABSen funker jo, siden folk tydeligvis tror vikeplikt opphører med vinteren har jeg fått testet det nok ganger :)

 

Tror nok de lyktene vil passe ja. De passer i allefall 95-97 Cirrus. Men det er HB5 sokkel på de, og en annen sokkel til blinklys. Blinklysene fikk jeg på plass med å presse litt hardt, men H4 sokkelen byttet jeg med en HB5. Cirrus bruker en 21/5W pære til blinklys og markeringslys. Har ikke lyktes å finne den sokkelen som de bruker, så jeg bruker en 21W pære i min. Så har jeg fått laget en "strømforsyning" som gir 5W til pæren og 21W når blinklyset blinker.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kan du forklare nærmere hvordan du løste sokkelutfordringene med de nye lyktene ? Som:

  • Hvor fikk du tak i HB5 sokkel ?
  • Brukte du de orginale Blinklyssoklene fra de gamle lyktene ?
  • Hva gjorde du med parklys (sokkel, pære, hvor i lykta mm )?

 

Skal gjennom samme prosessen, har nettopp fått nye lykter fra US ;)

 

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

HB5 sokkel kjøpte jeg på eBay. Byttet H4 sokkelen ut.

 

Brukte de gammle blinklyssokklene, de passer ikke helt egentlig. Men siden det bare er plast så klarte jeg å presse de på plass.

 

Parklysene har jeg i blinklysene, såkalte markeringslys. Som du sikkert har merket er det bare plass til to pærer, en HB5 og blinklys. Om du leter litt på nettet etter bilder av Amerikanske Cirrus vil du se at parklysene på disse bilene er i blinklyset (markeringslys).

 

Slik jeg har forstått det er det en 5/21W pære som skal være i blinklyset, men da må du ha en sokkel med tre føtter. Jeg har ikke lyktes å finne denne, så jeg har som sagt brukt den gammle.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Takk :D

 

Bestilte hos en selger på ebay.de

Fant ham ikke når jeg lette nå, men skal poste den her når jeg finner den.

 

Er ikke helt fornøyd med A/C - panelet, for det er ca 2mm for langt mellom "hullene" på midten. Så det passer ikke helt i bilen. Når det er lyst ute vises det veldig. Har kranglet lenge med selger som mener de har rette mål, men det har de ikke. Så her må jeg finne på noe lurt for å få det fint.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår