Gå til innhold

Min Chrysler Stratus

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 507
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har fått lys i grøftelysene nå :D

Ikke så lett som jeg ble fortalt, men med litt juks så fikk jeg det til. I motorrommet var alt klart til å montere lys, ledningene til lysene lå pent på hverside av fangeren og i sikringsskapet står ett relé og en sikring. I teorien skulle det bare være å montere lys og en bryter. Kjøpte bryter fra eBay som jeg koblet opp, men fikk ikke lys. Målte meg fram og fant ut at det var ikke kontakt mellom bryteren og reléet. Rett og slett fordi det ikke er lagt kabel fra bryteren i dashbordet til reléet i motorommet. Fikk lagt opp denne kabelen så funket alt :D En helvettes jobb, siden du må åpne sikringskapet (ta ut bunnen).

 

Neste hopp er å få parklys, og å få nærlysene til å slå seg av når jeg slår på grøftelys. Bryteren er fra en Cirrus, så kan kun slå på grøftelysene når nærlysene er på.

 

263439.jpeg

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akuratt mye liv i dette forumet, men poster nå en liten update til jeg for å holde litt aktivitet.

 

Fikk spoiler fra USA i dag :D Kostet meg 1000,- ferdig lakkert, + ett nervepirrende øyeblikk å få den installert. Ikke hverdag man borrer hull i bagasjerommet... Synes i allefall resultatet ble ganske bra :D

 

266580.jpeg

 

266581.jpeg

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjellig fra selger til selger, jeg handler kun hos de som har PayPal. Dette er også den tryggeste måten. Da er det bare å lage seg en PayPal konto som du legger inn Visa eller MasterCardet ditt på. Når du skal betale er det bare å logge på PayPal, se over at summen er rett og trykk "Pay". Så er alt i orden, da blir du trekt fra kortet.

 

Du har sikkert ikke Visa eller slikt siden du enda ikke er fylt 18, men om du har snille foreldre så kan du legge inn deres Visa. Jeg brukte pappa sitt til jeg fikk mitt eget.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange selgere som aksepterer pengeoverføringer. Om du har nettbank, men dette er en veldig utrygg måte å handle på !

 

Hehe, ja :P Lever på studentpengbok jeg også, så kjenner til den.

Men den summen kameratene mine bruker på drikke og snus bruker jeg på bil :D

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ikke så ofte det blir oppdatert her, siden det er så stille er det sjeldent jeg gidder. Men de siste ukene har jeg fått byttet coil, termostat og "radiator pressure cap". Bilen går mye bedre og har sluttet helt å koke :D Før kokte den bare jeg kjørte 5 minutter.

 

Men dere som har Stratus, hvor bruker dere å ligge på temepraturmåleren?

 

Fikk også noe i posten som jeg har ventet på en stund :D

Nye skiver til speedometer og A/C panel. I rødt med navn på.

Dere som har lest tidligere i tråden har jo sett at jeg "moddet" speedometeret til rødt. Men ble ikke helt fornøyd. Gjorde en dårlig jobb så det var ujevnt lys, i tillegg ble ikke limingen helt bra. Ble "bølger" der jeg brukte lim. Så tok sjangsen på å bestille "egne" skiver i rødt :D Håper jeg får en mørkere rødfarge nå. Får også A/C panelet i rødt nå, så da er alt rødt :D Speedometer, A/C panel og spiller.

 

279692.jpeg

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sng temperturen har jeg også skiftet radiator lokke og hjalp straks -først og fremst på neon som kokte på noen minutter :)

 

ang skiver til speedometer: jeg fant en italiensk side som leverer blanke kant ringer som e til stratus -hadde tent å bestille da jeg så disse i en MB220 og det var prikken over ien det :) skal legge den linken når jeg finner den igjen i den andre maskinen :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på slike ringer ? :D

 

e492_1.JPG

 

Prøver å finne slike til A/C panelet, noen tips til noen som kan ha slikt ? :D Har sett det i en Cirrus på nettet...

 

Fikk lys i batterilampen i dag ! Slo av alt unødvendig å kjørte bilen rett hjem. Viser seg at jeg har mistet ladespenning. Aaaargh, skal ta en titt i morgen å se om jeg finner ut hva som feiler ! angry2

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alltid noe med bilene, fikk lys i batterilampa på mandagskvelden. Kjørte hjem og målte. Fikk 11,2V. Fant ut at dynamoen ikke gav ladespenning. Tok en time i garasjen i går å sjekket alle kabler osv. men alt var på plass. Renset også alle kontakter og multikontakter med kontaktrens. Så i dag var jeg på metall og gjennvinning og fikk dynamo. :D Skiftet den og olje-filter i dag. Fikk 14,39V :D Så nå ser det bedre ut enn det noen gang har gjort, sist jeg målte i vår hadde jeg 12,89. Da med alt av strøm på og anlegget ganske høyt.

 

Fikk også ærfare at selv om det står "ha rikelig på" på etiketten på kontatkrensen så ikke overdriv :D Bilen gikk som ett dass, lyste i "chek engine" og ristet og surklet. Tok ut multikontakten å blåste neddi med trykkluft :P Kom ganske mye ut. Enda den har stått til tørk over natten :D Men nå går bilen godt med ladespenning på 14,39 og tomgang på 750-900RPM, før lå den på 500-750RPM.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår