Gå til innhold

Min Chrysler Stratus

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Dårlig med oppdateringer for tiden, skjer ikke så mye med bilen heller.

 

Har begynt å tenke på støyisolering og sub igjen. Har lyst å dempe bilen mer mot veistøy, så er det jo det samme gamle spørsmålet, hvordan skal man gå fram. Må faktisk si at den informasjonen som finnes på nett forvirrer mer enn noe annet, men jeg prøver iallefall å finne ut noe lurt. I hovedsak tenker jeg Bitumen og Skumplast, men er skikkelig usikker...

 

Når det gjelder sub så har jeg funnet fram det gamle anlegget som sto i den røde Stratusen:

 

DSC_8031.jpg

 

Kassen er kastet, men jeg tenker uansett at det holder med 1 sub. Dette er Dali sine A-12WD. Tror jeg i første omgang blir å kjøpe en ferdig bygd kasse til den.

 

Forsterker hadde jeg også liggende. Egentlig skulle jeg selge dette anlegget, men under testing i kjøpers bil døde forsterkeren. Siden har anlegget blitt liggende i boden, i 2 år. Tok fram forsterkeren og åpnet den, fant fort den sannsynlige årsaken til at forsterkeren døde:

 

776cbfef.jpg

 

Buler i toppen alle tre. Nye kondensatorer ble bestilt på ebay, 55 kroner for en pakke med fire. De var litt høyere enn de gamle, så ble litt spent på om den ville passe.

 

fedc43ab.jpg

 

Men de gikk klar på millimeteren:

 

afc97e3b.jpg

 

Er noen år siden jeg loddet kretskort, men fikk det til, både å fjerne de gamle og lodde på nye. Selv om de hadde brukt 143kg med loddetinn på dem:

 

22e31906.jpg

 

c5a32aab.jpg

 

Jeg er ikke stolt nok til å laste opp bilde av min egen lodding, så dere får nøye dere med disse :D

 

Forsterkeren er av typen power acoustik ov2-1800.

 

229f6a97.jpg

 

Har montert den opp i min søsters Neon, og den spiller igjen. Der blir den nok stående til kvalitetskontroll inntil jeg en gang får støydempet og kablet opp i min bil. Tenkte å gjøre alt samtidig, siden jeg må ut med seter og matter for å støyisolere. Hvis noen av dere har gode tips/råd til den biten blir jeg takknemlig. Er som sagt veldig forvirret.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 507
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hun er nok ikke så veldig bil interessert dessverre, så spørs om jeg får henne inn hit :P Neon har nok mye å gjøre med fattern og meg :)

 

Har inntrykk av at mye av støyen i Stratusen kommer fra hjulbuene bak, merker spesielt når jeg har kjørt med baksetet nede at det støyer mye. Sitter og lurer på å kjøpe en pakke STP 4mm dempematter og begynne å dempe, for så å legge ett lag med lydisolerings-filt fra f.eks. Bilxtra. Blir ca. 2000 kroner for hele bilen.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg brukt opp resten av feriepengene i dag :P Lukket igjen øynene og la inn en bestilling hos elutstyr.no, handlekurven ble følgende:

 

1 x Connection First FPK 700.1 - 25mm2 kabelsett /u RCA (64109001)

1 x AZ Audiocomp GRILLE 32/d - 12" Universal høyttalergrill (Stk) (73179030)

1 x StP ROLLER-PRO - 30mm profesjonell rulle for legging av dempemat (8888)

1 x dynaBel DY9112 12" Basskasse Lukket, 30 Liter (DY9112)

1 x StP VIBROPLAST SILVER BULK x2 - Vibr.dempem., butyl, 2mm (4m2) (11100-2)

4 x Akustilux DM1710 - Dempemateriale for bassrefleks/kammer (1m) (DM1710)

 

Går for StP sin Vibroplast også kjøper jeg isolasjonsmatter hos en lokal forhandler. Blir 8m2 med Vibroplast, 2x4m2 pakker, så det burde holde til å dekke bilen. Så da blir det demping og montering av sub i høst.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mener jeg har sett en tråd om det her?

 

Hehe, joda fått med meg dette ;) hvor langt er dere kommet i prossesen?

Du må gjerne sende meg en PM med status, og om dere ønsker i innvolvere meg ;) Har sikkert noe jeg kan bidra med for å dra dette i gang.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja!

Akkurat nå så tenker vi på hva "klubben" skal hete, om vi skal lage Youtube side, FB side etc.. Må gjerne kommenter hva du synes osv :) Men er blitt stille i det siste da Trailmaster er på ferie, det er han som drar igang gjengen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, sitter bare på jobb her å tripper nå. Gutta fra SWG er i byen i helgen, og jeg leverte bilen i ren impuls til dem i går for å legge solfilm fra b-stolpen og bak. Ble enig om 38%, men de ringte for to timer siden og sa de snart var fri for 38% så vi ble enige om å gå for 20%. er veldig spent på resultatet! Håper de er ferdige til jeg går fra jobb klokken 1600 :D

 

2787b9cf.jpg

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er så dum å har to jobber, så blir mye kvelds/helgearbeid :)

 

Er spent på hvordan det blir, har hatt lyst på solfilm siden min første bil, og det var i 2006, en golf II. Hadde tenkt å prøve selv, får kjøpt 3M film ferdig kuttet for 1000-lappen på eBay, men er redd jeg ikke ville fått det så bra til, disse guttene vet jo va de driver med.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår