Gå til innhold

Til alle dere som skal kjøpe deres første bil! Les her..

Ranger emnet


KristianG

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Her er en strategi som virker for mange:

 

Kjøp en bil som:

1. Er Nylig EU godkjent evt er nylig ikke godkjent (prutegrunnlag) med noe du kan fikse selv som bremser e.l. som nåværende eier ikke tør røre og må sende på verksted som koster skjorta og ikke har råd, han er av den grunn oppgitt og må kvitte seg med bilen.

2. Starter og går

3. Er billig, mellom 1500-25000kr

 

Og så:

Bytt olje og filter av og til (dette klarer du selv)

Hold bilen i live så lenge som mulig og bruk så lite penger som mulig på det.

Overnevnte krever at du kjører pent, bruker clutch riktig, bremser og drar på så lite som mulig.

 

Om bilen overlever en eu godkjenning til så er du good to go i 2 år til og da har du forhåpentligvis begynt å tjene ordentlig med penger og har råd til noe bedre etterhvert.

Maskinbutikken, dreiebenker og fresemaskiner

 

1972 Volvo 144 DL

1995 Stratus som er eu godkjent i flere uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nå har jeg sett litt på reglene her og tittet litt rundt. Jeg har lyst til å stille et spørsmål om hvilken bil som kunne passet meg. Jeg vet hvor mye jeg har tenkt å bruke og vet godt hva jeg vil ha i en bil, men vet ikke hvilke biler som har disse tingene. Bilmerker og sånt sier meg absolutt ingenting. Kan jeg starte en tråd om det uten å bli kjefta på? Og hvor bør jeg spørre om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hei, blir 18 år over nyttår og tenkte jeg skulle starte tidlig å lete etter førstebil.

er selv litt usikker på hva jeg skal kjøpe, har sett litt rundt og har funnet ut at jeg liker mitsubishi galant, 8ende generasjon.. (sedan) veldig godt, andre biler jeg vurderer er volvo s70 og s40.. tenkte jeg skulle bruke ca 20 000-60 000. Så da lurer jeg på om dette er gode biler og hva dere mener om dem?.. kom gjerne med forslag til andre biler, men er disse jeg har mest lyst på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hei! Nå har jeg nettopp kjøpt meg bil, men synes det var litt vrient å finne ut hva som var viktig å se på før man bestemmer seg for å kjøpe bilen. Tenker ikke nødvendigvis på slitedeler, men rust som kan være gjennomgående o.l... Ting som oss ferskinger ikke nødvendigvis tenker på når man er klar for en bil.. Er det noen som har en fin smørbrød-liste som de kunne tenke seg å dele? :)

Golf (III) CL 1,6 - My first car, and definitely not my last!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg vil kjøpe meg en Volvo 850 GLT, og denne har en 2.0L med 140hk. Mange sier dette er en bensinsluker. Er dette sant?

Takk for svar! :)

 

Ja.. Denne bruker ikke bensin.. Den DRIKKER bensin.... :/ Spesielt ved bykjøring... (Snakker av erfaring..) Så er lommeboken skral, ville jeg nok kanskje tenkt meg om to ganger i disse tider med noe høye bensinpriser :)

Golf (III) CL 1,6 - My first car, and definitely not my last!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
Hei, jeg som alle andre må ha sin førstebil.. å lurer på hvordan jeg skal velge...

skal bruke mellom 50-150.000kr

skal være turbo

minimum 175hk ser helst opp til 220hk

ikke noe stasjonsvogn

RWD eller AWD

Bilen skal være en stilig satan som skiller seg godt ut og får folk til så snu seg å vekker naboene.

 

Har sett en god del på Impreza gt, litt på 3-serien å Opel Omega Lotus.

så det er noe slik jeg er ute etter.

 

Så har du noe tips om hvilken bil jeg skal velge, eller noen som ikke er nevnt, noen dere fraråder meg osv så rop ut!

 

Takk på forhånd! :D

 

Ikke for å drepe kjøpelysten din men.

Lotus Omega får du nok ikke for 50 - 150.000, så der må du nok regne med 250.000++ for et bra eksemplar f.reg.

Den har jo 377 hk og 529 nm, så det er nok ingen egnet førstegangsbil. Deletilgangen er heller ikke stor, da det ikke er altfor mange av disse på veiene. Men for all del, det er en rå og nydelig bil. Samme med Imprezaen.

Forsikringen både på Imprezaen og Lotusen er nok skyhøy.

Bmw 3 serie er nok et bedre alternativ da.

 

Les denne tråden:

[http://imprezadriver.com/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=5061&hilit=forsikring+av+STI

 

Mvh

 

Ole Bach

Endret av Omega25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei! Jeg får snart lappen og med det ønsker jeg samtidig å kjøpe en bil. Jeg vil ha en driftsikker stasjonsvogn, da jeg ikke kan det å skru bil.

Jeg har sett mye på finn og er veldig glad i Audi 80/100/A4/A6, Volvo V40 og japanske modeller rett og slett. Planlegger å bruke maks 25 000 på bilen, og håper da å finne en som ikke har gått altfor langt (uten rust og andre problemer). Noen som kan hjelpe meg, eller veilede litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår