Gå til innhold

Til alle dere som skal kjøpe deres første bil! Les her..

Ranger emnet


KristianG

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
Driver og ser etter førstebil nå om dagen. Har sett meg ut Volvo 940 Turbo og Golf GTI 91-98'. Er dette gode kjøp? Har dere forslag til andre spreke førstebiler?

 

940 turbo er muligens den aller beste førstebilen man kan kjøpe, ganske sikker, ser bra ut, god plass og går mer enn godt nok og er holdbar. Masse deler for trim fins også... bcb.no f.eks, ellers så har du svenske sider også.

Du kommer til å få det knallmoro med en slik bil, spesielt på vinterføret konta golfen, som også ikke er på langtnær så driftsikker.

 

Mercedes E-klasse 190e 2,3 16v er jo et kurrant alternativ.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Samt du kan spørre om denne "lønner" seg å ha som førstebil i form av deletilgang (og da mener jeg medeier)

 

 

Kan noen fortelle noe mer rundt dette? Lønner det seg? Da vil man ikke opparbeide seg noe bonus, men etter det jeg har hørt vil jeg tjene på å vente med å registrere bilen i mitt eget navn etter at jeg har fylt 23/25 år.

 

Hva mener dere med litt peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, jeg som alle andre må ha sin førstebil.. å lurer på hvordan jeg skal velge...

skal bruke mellom 50-150.000kr

skal være turbo

minimum 175hk ser helst opp til 220hk

ikke noe stasjonsvogn

RWD eller AWD

Bilen skal være en stilig satan som skiller seg godt ut og får folk til så snu seg å vekker naboene.

 

Har sett en god del på Impreza gt, litt på 3-serien å Opel Omega Lotus.

så det er noe slik jeg er ute etter.

 

Så har du noe tips om hvilken bil jeg skal velge, eller noen som ikke er nevnt, noen dere fraråder meg osv så rop ut!

 

Takk på forhånd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Tiden er inne for meg å kjøpe førstebil

 

Va igår ute og såg på to biler, en Carina E 1,6 og en Primera 1,6

Begge disse bilene er veldig relevant da forsikringen på de ikkje er helt til å skyta seg av, og at da e Toyota og Nissan :D

 

Sliter derimot med å velge, da begge bilene er ganske bra, men begge trenger jo sitt av reperasjoner, så her er litt om det eg fant på bilene:

 

Nissanen:

Kjører forholdsvis bra, me må skifte foringer, samt rette ut bulk på høgre bakdør, panser og en del kosmetiske styggerier på hjulbuer og fangerene. I tillegg var clutsjen treig som fy, jeg vet ikkje hva så om noen gjør, ver snill å si i fra ;) Det virket liksom om den gnikket seg inn og det knirka, den va en god del tyngre enn andre biler eg har kjørt til no. ellers var bilen fin, litt rust her og der og everywhere, men ikkje sånne svære hull.

 

Toyotaen:

Kjørte velgig bra, ingen ulyder i forstilling eller foringer eller noe som helst sånnt. derimot mangla den et bremselys og et ryggelys og håndbrekket måtte dras helt opp før det dro til, faren min tror det er skoene i tromlene bak som må skiftes. det var også litt gynging i demperene, så de må antakelig byttes. annet enn det så var den lite rust, eneste var litt heelt bak mot bakhjulet på kanalen på førersiden (sånn 10-15 cm), den må nok sveisest.

 

Takker på forhånd og håper på raske og gode svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei, jeg er en gutt på 20 nettopp fått lappen å nå skal bilen kjøpes, har tittet på en del forskjellig egentlig. tenkte meg en bil til 50-100000,-

har tittet på følgende:

Volkswagen Corrado

200sx S13.5

Peugot 406s

 

Har tittet på mye annet å men disse vekker interesse.

Har noen forslag til noe annet? evt råd om hvilken bil?

Eneste kravet jeg har er at det skal være Manuell, ikke volvo å ikke opel

 

Håper noen kan komme med råd

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
hei, jeg er litt på utkikk etter en rimlig bruktbil og har lagt merke til at chrysler stratus er velldig billig i forhold til andre biler med tilsvarende utstyr og motor størrelse. Derfor lurte jeg på om dere, som sikkert vet litt om sånne biler kunne forklare meg hvorfor...

 

er det mye feil med denne biltypen? dyre deler? noe jeg burde være oppmerksom på?

 

På forhånd Takk.

 

etter det jeg har hørt fra pålitelige kjilder er at disse bilene bruker mitsubishi deler. så det skal ikke være så vanskelig å få tak i bilige deler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Hei! Jeg skal kjøpe min første bil nå og har sett litt på Nissan jeg er glad i japanske biler! Sett på Nissan Primera 1996 2.0 SRI Men det er få som har gått lite. og som er til en grei pris. Med lite mener jeg under 200000. Er det allright og kjøpe en som har gått over 200000? uten at den kneler etter første turen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hei, jeg som alle andre må ha sin førstebil.. å lurer på hvordan jeg skal velge...

skal bruke mellom 50-150.000kr

skal være turbo

minimum 175hk ser helst opp til 220hk

ikke noe stasjonsvogn

RWD eller AWD

Bilen skal være en stilig satan som skiller seg godt ut og får folk til så snu seg å vekker naboene.

 

Har sett en god del på Impreza gt, litt på 3-serien å Opel Omega Lotus.

så det er noe slik jeg er ute etter.

 

Så har du noe tips om hvilken bil jeg skal velge, eller noen som ikke er nevnt, noen dere fraråder meg osv så rop ut!

 

Takk på forhånd! :D

 

Hvorfor skal alle som kjøper førstebilen sin absolutt kjøp den dyereste og raskeste bilen?

 

Når du kjøper din første bil trenger du virkelig ikke 200hk og turbo. Du trenger en driftsikker bil du kan lære deg og håndtere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår