Gå til innhold

Til alle dere som skal kjøpe deres første bil! Les her..

Ranger emnet


KristianG

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tilbud om å få kjøpe en Ford Focus 1999 mod. til 18 000,-

Jeg er en jente på snart 19 år, og dette blir min førstegangsbil. Det er en 1,4 l. med vel 75 hk eller noe. Gått 171 000 km..

Registerreim ble skiftet for 47 000 siden. Bremser, dempere, tromler og vindusheis har blitt byttet på bilen nylig. Nåværende eier skal ha den på eu godkjenning snart, sånn at den blir eu godskjent innen månedsskifte.

Bilen ser veldig grei ut ut-og innvendig, bortsett fra en liten rustflekk på førerdør, og litt i høyre hjulbue bak. Det har vært en liten vannlekkasje i bagasjerommet fordi at pakning til baklykt har vært defekt. Men dette er bestilt, og settes på før kjøp..

 

Er dette en god/grei nok førstegangsbil til den prisen?

Toyota Carina 1.6 Xli '97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Tenkte å kjøpe en "ny" bil før jeg selger den gamle, men vet ikke helt hva jeg skal se etter.

Jeg er på utkikk etter en bil som:

* IKKE er en liten damebil

* Billig å reparere og kjøpe deler til

* Minst mulig problemer for en som ikke har peil på bil

* Billigst mulig a til b bil som er eu-godkjent

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Tenkte å kjøpe en "ny" bil før jeg selger den gamle, men vet ikke helt hva jeg skal se etter.

Jeg er på utkikk etter en bil som:

* IKKE er en liten damebil

* Billig å reparere og kjøpe deler til

* Minst mulig problemer for en som ikke har peil på bil

* Billigst mulig a til b bil som er eu-godkjent

 

Noen forslag?

 

 

 

Jeg har ikke mye peil på bil, men NYTER å tråle finn dått enno og drønne meg bort..hva med denna Saaben?

Vet ikke med deletilgang, men DÆVEN for en bil! Definitit ikke en liten damebil..

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=34769196&reference=2012%2F5%2Fvertical-3%2F07%2F4%2F329%2F125%2F24_2144878602.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei, jeg er 17 år gammel og skal snart ta billappen, og jeg lurte på om denne bilen kunne vært noe for meg som førstebil? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35646732

Dersom jeg kjøper den kommer jeg til å kjøre den i Drammens gater stadig mye på grunn av skole, vil den være dyr når det gjelder bensin og kostnader? Eller er den grei for bykjøring og til daglig bruk for skolen?

Endret av Raffe Karim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

hei! :) fått tilbud om å kjøpe en 98 modell v70, 2.5 turbo, manuell kasse. bilen er strøken, men har gått langt, rett over 300.000. alle servicer er tatt, eid av et eldre par, kun 2 eiere.. alt av utstyr, minus takluke :D

høres det ut som noe å gå for? prisen er ca 50.000, mye burde jeg by? :) kjente feil og mangler som bør sjekkes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viste seg at dette ikke var noe å gå for i det hele tatt, var ikke så fin som jeg ble fortalt, og servicer var jo ikke fulgt de siste 70.000km...

 

hater å være en sånn idiot som spør nybegynner spørsmål, er selv aktiv på lett-mc delen på mopedportalen - vet åssen det er, men har ikke så mye erfaring med bil..

noen formeninger om BMW E39?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 years later...

Fantastiske tips her. Ser det er ganske lenge siden sist innlegg i denne tråden, så håper det går like greit å legge spm'et her i stedet for å lage en helt ny tråd. 

 

Jeg har nettopp fylt 18 og er på jakt etter en bil som kan ta meg fra a-å. 

 

Jeg ser mye aktuelt i 20 000 kr til 40 000 kr området (jeg bor ved Bergen). Jeg har nettopp fått en deltidsjobb, men har utover det ganske lite mer penger å vise til.. Fra hva jeg klarer å lese meg frem til så må kan man med billån for ung få låne 100% av lånesummen (i følge her https://lanfordeg.no/soke-billan/). 

Jeg tenker at det høres perfekt ut, men tenkte å høre om noen har noen råd om at det kanskje er lurt å faktisk legge til litt egenkapital, for da å få lavere rente? Eller er det ingen spesiell ulempe/negativ ting ved å låne hele pengesummen for bilen? 

Med min deltidsjobb blir jeg å tjene et sted mellom 5 000 kr - 10 000 kr etter skatt i måneden. Mulig mer i ferietider (og ev mindre avhengig av corona...) 

Takker på forhånd for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår