Gå til innhold

hvilken bil bør jeg ha? Førstebil

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Er 16 år gammel. Har begynt å planlagt hvilken bil jeg skal ha til jeg bli 18! Eneste jeg vet er at det skal være: :soldiersf

 

Bør ikke være så mye over 50.000! 60.000 kan gå da! Får se hvor mye penger jeg tjener nå utover ;)

 

Skal være en muskelbil, med 350 helst. Har tenkt på Camaro, og firebird!

 

Hva ville dere valgt? Som et prosjekt, tåler litt pussing! Bare man ikke ser igjennom bilen da :shake

 

Er åpen for det meste! Bare det er en badass bil :usa:

Kom med tips!

 

Takk på forhånd!

Pirate4x4.no <- Norges beste offroad forum!

Chevy interessert. Spesielt stoore. Suburban f.eks..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt vanlig japan/tyskland-bil. Tro meg du lærer så forbannade mye de første årene med lappen, synd å risikere en amerikaner pga uerfaren sjåfør...

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Jeg spurte ikke etter en japsebil, jeg spurte hvilken AMCAR jeg skulle ha.

 

2: Det er ikke ditt problem, har jeg en fin amcar, så satser jeg ikke livet.

 

Ikke for å virke uhøflig, men sånn er det bare ;)

 

 

Mustang er vel litt dyrt akkurat nå! Ihvertfall de modellene som jeg kunne tenkt meg. Å det er 67 fastback :)

Pirate4x4.no <- Norges beste offroad forum!

Chevy interessert. Spesielt stoore. Suburban f.eks..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Jeg spurte ikke etter en japsebil, jeg spurte hvilken AMCAR jeg skulle ha.

 

2: Det er ikke ditt problem, har jeg en fin amcar, så satser jeg ikke livet.

 

Ikke for å virke uhøflig, men sånn er det bare ;)

 

 

Mustang er vel litt dyrt akkurat nå! Ihvertfall de modellene som jeg kunne tenkt meg. Å det er 67 fastback :)

 

 

 

ja ja, man må jo spørre førr å svar og det har du jo fått,

synes du skal høre på folk som har drevet med amcar ei stund

hvis ikke, må du jo være i stand til å vurdere sjøll hva du vill ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om du kan finne deg en Chevrolet Malibu Classic, Oldsmobile Cutlass Cruiser (evt. Buick eller Pontiac sin variant).

 

Masse morro, solide (sjekk bakramme for rust), greie biler til dagelig bruk og rikelig med billige slitedeler. Ikke vannskelig å finne en med 350 heller hvis du leter litt.

 

Så kan du finne deg en "muskelbil" når du har rast ifra deg og fått erfaring bak rattet :)

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av problemet med Camaro og Trans Am er at du ikke finner all verdens biler i din prisklasse. Ihvertfall ikke allverdens stand. Velger du en mindre populær bil får du ofte mer bil for pengene.

Men ok, har du et greit sted å mekke og liker det så er jo det både lærerikt og nyttig. For 50 får du vel stort sett bare prosjekter av Camaro av de kjedeligste årgangene. Trans Am til 50 får du vel knapt?

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en del på de ja! Men føler egentlig for å ha en "sportsbil". Istedet for å ha en stor jævla 4x4 liksom :)

 

Er inne i Offroad miljøet, så har sett igjennom alle 4x4 biler som finnes tror jeg!

 

Fant foresten Camaroen!

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1866975

Pirate4x4.no <- Norges beste offroad forum!

Chevy interessert. Spesielt stoore. Suburban f.eks..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel si meg enig med aeomholt of v8power her.. jeg tror du skal lete lenge og vel før du finner en camaro i din prisklasse (med mindre du går for en fra 80 tallet med v6, da kan du kanskje finne noe) , og i så fall så er sjansen tilstedeværende for at bilen trenger mye rep. og det er jo ikke akkurat drømmeintroduksjonen til å eie amerikanske biler.

 

Selv starta jeg med å handle en 1980 caprice som jeg dura rundt med i to-tre år før jeg handla min første camaro.. kan anbefales. (enten fullsize eller midsize som v8power nevnte) sterke, solide biler, deletilgangen er bra, prisene er forholdsvis lave, og det er enkelt å mekke på skulle behovet være der...

 

dessuten supre langturbiler.

 

men uansett, lykke til, hva enn du måtte velge deg av bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Jeg spurte ikke etter en japsebil, jeg spurte hvilken AMCAR jeg skulle ha.

 

2: Det er ikke ditt problem, har jeg en fin amcar, så satser jeg ikke livet.

 

Ikke for å virke uhøflig, men sånn er det bare ;)

 

 

Mustang er vel litt dyrt akkurat nå! Ihvertfall de modellene som jeg kunne tenkt meg. Å det er 67 fastback :)

 

Ehh du...

 

Kan hende vi OGSÅ har vært 16 å med dine tanker...

 

kjøpte min første bil som 17 åring, 68 Impala som jeg hadde i 10 år..MEN det passerte MANGE euro/japse biler under tiden som ble brukt som bruksbiler...

 

KJØRTE en vinter med bilen med 454 cid og trim og det ble med den vinteren, for det ble byttet til 305 underveis...

Åsså rusta bilen som satan på plasser jeg ikke trodde var mulig engang!!! Vi snakker verditap her....

 

2 liter på mila med selv vanlig lønn blir FOR DYRT å kjøre med, å da kosta bensin 6-7 kroner, å jeg tjente 127 pr time...

 

Så ikke meen vi er tullebukker fordi vi mener du bør sikte etter en bil som ikke bruker 1-1,5 liter på mila eller mere, for med en bensinpris på 12-13-14 kroner...da ER du intressert i en liten fillebil som ikke bruker bensin til slutt...

 

Å så kommer du fort over det stadiet der du TROR du får høne fordi du har flott bil...:D

 

Vært der, gjort det, ferdig med det...

 

 

Så mitt RÅD til unge mennesker...

Kjøp en fillebil som bruker lite drivstoff, ER billig forsikring, å lett å skaffe deler til ---> (Slitedeler,... ikke bling og plastikk og 30 toms hjul...)

 

kommer på 15 tusen +- for en slik bil...

 

SÅ gjør du plass i garagen til en GOBIL, som det da ikke gjør noe om står en dag eller to, fordi du var smart å hadde en "bruksbil" i tillegg, å du slapp skru hele natta for å komme deg på skole/jobb dagen etter....( det har vi OGSÅ erfart):thumb

 

 

Forstår detta blir tufs i hode på deg og andre som VIL HA US bil som ene og alene den bilen de skal bruke... MEN, om du tenker etter, så er vi kanskje ikke så teite alikavell...

 

Ser du på Autodb eller liknende, ville jeg sagt El-Camino...

 

Får billig bil, med masse motor for under 100 om du leiter og henger litt på gjerdet...

 

det er en bil som de fleste liker, men er 50-100 lapper billigere enn en fin mustang, camaro, vanlig 2D chevelle....:D

 

Men lykke til da!

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Bead der. Selv har jeg en Lancer stående, og uten den hadde det blitt mye busskjøring om jeg bare skulle satset på Plymouthen. Riktignok er det glede i hver dråpe bensin den drikker, men så altfor mange ganger har den lille trofaste Japaneren reddet meg når Amerikaneren ikke vil gå.

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår