Gå til innhold

Vi prøver igjen.. rust-rust og mer rust..


Exylon

Anbefalte innlegg

takker for den lange posten.. :)

 

Jeg har plukket av endel av den nye bilen alt, bare for å prøve å finne all den rusten som er.. og finner mer og mer hele tiden..

men den er ikke halvparten så ile som den andre jeg har..

Rusta skal bort så fort jeg får på skilt på bilen.. :)

 

kjøpe en abarth til?

tror ikke kona er helt enig med deg der du.. hehe

så ang stylinga, så blir nok den satt på den "nye" abarthen..

Jeg skulle nok ha kjøpt opp det som var av deler, men tror ikke jeg har noe sted å oppbevare alt.. "alt"..

jeg har bestilt endel deler til bilen alt, og jeg får høre hele tiden at "2 igjen i Norge"-"3 igjen i Norge" osv..

 

ang den andre fiat'n, så skal ALT plukkes av.. alt som er bruktbart.. har allerede plukket av endel, men må jo ta ut motor-girkasse-osv osv..

 

og takk for tipset ang fugemasse på stylingen.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For ordens skyld mente jeg å finne en brukbar vanlig Ritmo som du kan "ødelegge" med Hörmann. Men sant å si vet jeg ikke om det finnes noen Ritmoer igjen i Norge? Har ikke sett en slik på ti femten år. Vet dog ikke om det er positivt eller negativt.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, er ingen som vil ha det lenger tror jeg.. mange synes dem er stygge, og de er jo kjent for å ruste hvis du ser litt hardt på dem..

Det bryr ikke meg.. :p

Jeg hadde en ritmo 85s som først bil, og ble helt forelsket i bilen da.. hadde "våte" drømmer om å en dag eie en abarth.. og nå har jeg 2.. hehe..

 

Men, å kjøpe en vanlig ritmo hadde ikke vært dumt nei.. men det blir fortsatt en bil mer her, og det tror jeg ikke er så populært, hehe..

 

men, synes du Hörmann stylinga er så stygg da? :p

jeg liker den veldig.. kanskje ikke frontlyktene, så kan hende jeg beholder de runde.. vi får se.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var på etterkontroll igjen idag....

 

eneste som er feil nå, er den jævla avgassen..

1500 HC - 1.5 CO

HC skulle være på rundt 300 sa han.. men CO'n var blitt bedre da...

 

de anbefalte meg å sjekke 3 ting :

- tenninga

- pluggledninger/plugger

- se etter om reg reim'a hadde hoppet over et hakk..

 

er verdt et forsøk.. :/

men hvis noen vet om noen i ringsaker som tar seg av litt lett justering av forgassere, si ifra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bremsedelene ble bestillt av et verksted hvor jeg pleier å ha bilene mine.. etter at jeg fikk alt feil en gang, så sjekka de litt grundigere, og fant tilslutt noen deler som passa bilen min.. :) kalippere-klosser-skiver foran.. Bremsekraftforsterkeren tok jeg fra dele-bilen min.. den så ganske bra ut faktisk..

 

det som har skjedd siden sist :

- Bytta eksos anlegg (fra delebilen.. den "nye" manglet ei potte, så jeg bytta hele greia.. :p )

- bytta indre styreledd på høyre side

- skifta en slitt bærebru

- vært så smart at jeg ødela en mutter som var lings.. på den nye og delebilen.. dette er fiksa igjen nå.. :p

- bytta dempere bak

- har brukt LANG tid på å finne ut hva som kan være årsaken til at HC'en er så høy, men har funnet ut at det MÅ være forgasserene som må justeres skikkelig... fortsatt ikke fikset dette, så bilen er fortsatt uten skilt.. :(

 

Andre ting som er sjekket/kjøpt

 

- bestillt grill med 2 lykter

- Snakka med et firma i Italia ang Colombo & Bariani kammer

- Snakka med et firma i England and nye forgassere

- Snakka med et firma i Tyskland and nye stempel

- Har også snakket litt med noen 130tc entusiaster rundt omkring i Norge, som har tuklet med disse motorene.

 

mye snakk.. :p men blir mye snakk helt til jeg får inn litt mer penger på konto'n.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

abartinni.jpg

 

Rå seter, ikke mange igjen av de. Angrer som en hund på at jeg solgte mine. Selv om de dunker i taket når de vippes frem:partyon:

 

Funnet ut av avgassene enda?

Justert gasserne? De bør nesten justeres av noen som kan det med noen års mellomrom. Og om noen som ikke har peil har prøvd å fikkle med de, så kan avgassene bli ganske sprø.

320si -06
535i -87
528i -85
5xxi? -82 prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

jaja, nå er det jo snart 1 år siden jeg skrev i denne posten sist, så er vel på tide å skrive noen ord..

 

Det som skjedde sist sommer, var at jeg ble drit lei av den avgassen, så jeg kjørte bilen inn i garasjen og bannet.. mye..

Og så ble jeg pappa i novemeber, så bilen kom akkurat ikke i første rekke.. :)

 

Nå som babyen vår har blitt 7-8 mnd, så er det på tide å ta fatt i bilen igjen..

Har drevet med bilen litt de siste dagene, og har fått gjort følgene :

 

- Skifta til grill med 2 lykter

- pussa og gnikka, pussa og knikka..

- skifta batteri.. :p

 

utenom det så er det ikke gjort så mye..

Jeg bestillte ny eu-kontroll for noen dager siden, og tenkte jeg skulle få en ny lang liste med ting som måtte utbedres.. MEN, det var bedre enn jeg hadde trodd..

- 1 Utslitt pusserblad bak

- 1 Defekt spyler foran

- 1 skiltlys mangler

- 1 Slakk i hjullager, høyre bak

- 2 Batteri ikke festet

 

SÅ, feste batteri = skilt på bilen.. :D

Jeg ble bare litt glad når jeg hentet bilen.. har etterkontroll tirsdag neste uke, så da blir det skilt på meg.. :)

 

Da er det bare å begnne med resten av planene mine :

- prøve å skaffe senkesett foran (leter veldig, men velig vanskelig å finne)

- "valse" hjulbuene slik at jeg får plass til Ronald Turbo felgene

- fikse stereoanlegget

- Skaffe ny takvinge, ettersom den jeg hadde er helt ødelagt

- fjerne all rust rundt hjulbuer ( begynne der.. :) )

- ordne "mono-visker"

 

langsikt :

- trekke om interiør

- pusse opp og sette på Hörmann styling (kanskje)

 

IMG_2997.JPG

IMG_2998.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

- Skifta til grill med 2 lykter

- pussa og gnikka, pussa og knikka..

- skifta batteri.. :p

 

 

Da er det bare å begnne med resten av planene mine :

- prøve å skaffe senkesett foran (leter veldig, men velig vanskelig å finne)

- "valse" hjulbuene slik at jeg får plass til Ronald Turbo felgene

- fikse stereoanlegget

- Skaffe ny takvinge, ettersom den jeg hadde er helt ødelagt

- fjerne all rust rundt hjulbuer ( begynne der.. :) )

- ordne "mono-visker"

 

langsikt :

- trekke om interiør

- pusse opp og sette på Hörmann styling (kanskje)

 

Har ikke fått gjort så mye mer enda, siden jeg driver med VELDIG mye annet også.. :) driver og pusser opp huset, så går med veldig veldig mye tid til det..

Men har fått ordnet litt :

- "kjøpt" nytt interiør.. (orginale recaro seter som er blitt trekt om i dyrt skinnstoff.. framsete+baksete+dørsidene)

- Vært i kontakt med et firma som kan lage fjærer til bilen min, siden det er umulig å få tak i noe senkefjærer til denne bilen

- kjøpt frontsett, men ikke montert enda pga venter på interiøret

- kjøpt nytt innertak som ikke er montert enda (venter på resten av interiøret)

 

det som skal skje først nå er:

- Fjerne "skjermbreddere" + og sandblåse + rustsveise

- fjerne front+bak fanger + sandblåse + rustsveise

- fjerne interiøret + teppet i gulvet + sandblåse + rustsveise

 

skal se om jeg får tatt noen bilder av hvordan denne bilen ser ut under all plastikken og inni.. :)

 

Hvis noen er flinke til rustsveising, så send gjerne en PM til meg.. har en onkel som er flink til å sandblåse, men trenger noen som kan hjelpe til med litt sveising..

 

Siste biler av bilen : (har skifta den lykta som det er dugg i på bildet)

 

IMG_3128.JPG

 

IMG_3129.JPG

 

IMG_3131.JPG

 

IMG_3133.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår