Gå til innhold

Avgift - CO2 framfor sylindervolum :)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Det som uansett er en realitet er at det vil komme andre bilavgifter som veier opp for en eventuell avgiftsreduksjon.

 

Dagens avgifter er for å fylle statskassa og har fint lite med miljø å gjøre. En husbrann f.eks har utslipp som tilsvarer utrolig mange mil med x antall biler men det blir det ikke sagt noe om... Bare vi bileiere som sitter og tar i mot all dritten og betaler rundhåndet i avgifter som havner i uggabuggaland... Slik er realiteten, man får enkelt og greit "bot" for å kjøre bil...

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er co2 en del av regnestykket med vekt etc, men på amerikanerne blir det ikke regnet co2. Der blir den gamle sylindervolum og hk brukt da di ikke er co2 testet i europa. Noe som gjør Amcars ekstra dyre. I praksis så blir det et import stopp for morsome biler fra USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at Toll og avgift til og med har avist å bruke CO2 tall hvis bileieren kjører en full avgassmåling på bilen her i Europa. Det må sitte en del folk som hater USA i TAD

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er inn å Hate USA og alt fra den siden av dammen blant politikere og byrokrater. Desverre er det for lite normale folk blant dem i Toll og avgift departemanget , Miljødepartemanget og Veidepartemanget. Sånn at fanatikere får gjøre som di vil og vanlige folk bryr seg lite.

Jeg vil også takke di som stemte inn den rødgrønne regeringen og di som ikke stemte i det hele tatt. På den måten har kan di få kjøre landet i dass. Våkn opp og bruk stemmen din til å vise at hva dere synes om den måten Norge blir styrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Det er jo helt på trynet at staten skal hate usa. Usa som steppa inn under 2. verdenskrig, og bidratt med mye underholdning, livsstil og ambisjoner som ikke noe som helst annet land kan måle seg med! Hva faen er det med usa som folk skal hate? Hvis det er pga en eneste mann (president bush f.eks) så hat han, ikke landet. Godt de fikk ny president da.

En ting jeg ikke forstår, hvorfor kan ikke vegvesenet ta en Co2 utslipp måling når man tar inn bilen??? Er det noe problem??

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg leste en gang i et forslag til statsbudsjett at det stod følgende, og jeg siterer " Det må ikke foretas endringer i budsjettet som fører til reduksjon av statens inntekter"

 

Hadde ikke trengt å stått annet. Det kommer ikkke til å bli rimeligere avgifter på bil er min spådom desverre.

 

Men når det er sagt så bør de amerikanske CO beregningene aksepteres fullt ut!

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår