Gå til innhold

Montere Xbox 360 i bil

Ranger emnet


Janp87

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg 360. Så på den eksterne strømforsyningen at den bruker 12v og 5v DC.

 

Virker bare for dumt å omforme 12vdc - 220vac - 12vdc/5vdc. Så finnes det en strømforsyning til xbox som tar innstrøm på 12vdc?

 

Har tenkt å lage det slik at jeg kan putte xboxen i bilen når jeg skal på treff o.l og ha den hjemme ellers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med xbox 360 er at den ødelegger platene når konsolen rister litt. Så vil ikke anbefale å ha konsolen stående på mens man kjører. Tåler nesten ingen ting.

Men jeg har ikke prøvd den i bil, men tror ikke det blir noen suksess, siden den spiser plater når man bare flytter litt på konsolen. Men hvorfor ikke prøve? ;D

 

Tell me if it works :)

Skoda Octavia 2003 1.9 TDI 4x4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gamecube i gamlebilen, og har Xbox i Poloen. Funker fett dette! :) Blir nok bra med Xbox360, da denne har trådløse håndkontroller som kan brukes til å starte opp konsollen. Bruk inverter, evt. lag ledning slik du planlegger, og kopl dette på tenninga via et enkeltsluttet rele. Da kan du montere den i bagasjerommet, for alt du bryr deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis du skrur fat 360 sånn at den står i vater hele tia så skal den ikke ta skade av det.. akuratt det samme som skjer vis du har en bærbar pc å cd`n spinnes rundt vis du løfter den å bærer den rundt sånn at den ikke er i vater.. eller i lik posisjon hele tia..

x:97 Toyota Celica t20 1.8

x:98 Toyota Avesis 1.8

x:99 BMW 320ci E46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ødeleggfer plater hvis den rister?? tror jeg bare dropper det da, var litt for at pasasjerene kunne spille mens jeg kjørte, og De to L5'ene i bagasjerommet gjør at det rister mens bilen står parkert.

 

Null problem, du må bare få montert inn en chip, så tar du backup av spillene, og har de i bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du har et spill i xbox360 så kan du omtrent ikke ta på den uten at den riper opp spillet, en kompis av meg ødela gears of war ved og bare løfte opp boxen mens spillet satt i...

Så og montere xbox360 i en bil er vel egentli ganske dødfødt..

 

EDIT: ganske kjipt for det hadde vert tøft... Trur ikke PS3 har dette problemet da.

97 Eclipse GSX

 

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spille spill mens du kjører tar knekken på platene i løpet av sekunder. Det er nok med et vanlig tramp i gulvet mens xbox 360 står på for å ripe opp platene.

Løsningen er som nevnt å chippe Xboxen og så legge spillene direkte over på harddisk. Finnes programmer som tar seg av dette. Da er det ikke dvd-drevet i bevegelse, og faren for skade på laseren er ikke eksisterende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår