Gå til innhold

Bilen min, Cooper S

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 258
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og da var eksosanlegget montert og prøvekjørt en god tur, å for en hærlig lyd, meker ikke noe inne i bilen når alle vinduene er oppe men når de er nede hører en det godt. Men det som overasker med meg mest er forbruket, før så lå det på 1.1 på mila (heavy bykjøring) og nå ligger det på 0.85 med samme kjøringen.

 

Skal si at det var et helsikke å demontere det gamle når ALLE boltene var totalt fastrustet, men nå er det nye på og alle er fornøyde! Sliter med å få stussene på midten, eller få fangeren på midten, må se på det nærmer ei morgen...

 

Jeg har ikke fått delene fra Outmotoring enda med bla. den by pass ventilen, men jeg venter på den regner med det er rett rundt hjørnet.

 

 

Bilder kommer i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos min lokale BMW/Toyota forhandler for at de skulle få se på førerdøren min, lakken har begynnt å boble opp helt framme nede i hjørnet.

 

Døren min har begynt å irre (aluimium ruster ikke det irrer). Og hele døren må byttes, offfff tenkte jeg dette blir dyrt. Så ringte de meg på onsdag og sa at de tar hele døren og alt arbeidet med det på garantien.

 

Det hadde jeg aldri regnet med i og me at bilen er førstegangsregistrert i desember 2002, importbil i fra Tyskland, kjøpt privat i oslo osv.... Det vil jeg virkelig kalle service på høyt stadie!

 

NÅ skal jeg gå ut å ta noen bilder!

 

(har ikke fått delene fra Outmotoring enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører man noen lyd av bypass ventilen da?
Tviler, bare jeg blir kvitt nappingen jeg så er jeg fornøyd. Var å kjørte Autoslalom med Minien i går, det regnet og var vått men det stoppr ikke en Mini. Folk som sto å så sa de hørte kompressoren godt :D

 

Se hva posten får til.... Effektivitet på høy stadie!

 

 

03.06.08 12.05 Lagt til fortolling 0024 OSLO

02.06.08 17.24 ANKOMMET LAGER 0024 OSLO

02.06.08 16.41 TIL TOLLAGER 0024 OSLO

02.06.08 15.10 TIL FORTOLLING 0024 OSLO

02.06.08 15.10 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0024 OSLO

25.05.08 02.43 SENDT FRA AVSENDERLANDET

23.05.08 15.51 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakken min kom i dag likevell. Så jeg satser på å få montert det meste i morgen, dette blir spennende...

 

Etter 3500 kjørte km på de månedene jeg har hatt bilen så må jeg si at jeg er kjempefornøyd med bilen. Neste uke blir en hard uke, men så får jeg kjørt Land Rover`en min også litt. Minien skal på verksted å få byttet førerdøren... Må nyte helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var den Detriot tuned bypass valven montert, jeg kan ikke akkurat skryte på meg noe pyssssss lyd. Den Detriot saken gjør akkurat samme jobben som den som sår der fra før, men den nye saken virker som om den tillater høyere trykk før den sender luften i retur igjen, den var mye mer motstand på spjeldet.

 

Et lite lydklipp av hvordan motoren hørest ut nå!

 

Satser på å få montert drevet senere i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, føler at jeg sitter å snakker med meg selv her....

 

I morgen skal minien min på verksdet for å få byttet ut førerdøren.

 

Tok storvask på bilene våres på fredag, det ble vask, lakkrens, polering voksing, behandlig av all plast, støvsuging behandling av skinnsetene.

DSC_0459.jpg?t=1213706424

 

 

 

Nå når bilen blir borte et par dager så får jeg vel bare sitte å surfe rundt på nettet og kjøpe meg enda mere deler, ting og tang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket faktisk stor forskjell før og etter, min rykket og nappet noe voldsomt ved akselerasjon før, nå virker det som om der er en god del mer sprut i motoren (vist den gamle ikke tettet helt så er jo det grunnen) , og all rykkingen er borte.

 

Skal montere Alta 17% pulley nå når jeg får igjen bilen, det og nye tennplulugger. Skifte olje på motoren og bytte kupefilteret. (noen som vet hvor det ligger i farten?)

 

Jeg sitter å lurer på å bestille noe nytt igjen.

 

- Alta blå silikonslange til luftfilteret.

 

- Ny Coil (rød).

 

- Blå pluggledninger.

 

- Slik modul som gjør at passasjervinduet får auto opp også ikke bare ned som det er i dag.

 

- Alta veivhusventilasjon olje utskiller....

 

 

 

Så må jeg bestille meg ny list som skal sitte på framskjermen rundt hjulbuen etter at jeg klarte å bryte den av sist jeg polerte bilen.

 

Også har jeg bestillt meg Xenon til grøftelysenen. Så nå venter jeg bare på å få igjen bilen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår