Gå til innhold

Hvem har best kvalitet av Wurth og Ingersoll-Rand?

Ranger emnet


MorganX

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe meg trykkluft eksentersliper og har sett på Wurth og Ingersoll-Rand sine.

Noen som har erfaringer med de merkene?

Ingersoll-Rand roterer med 12000rpm og forbruk av luft er 220 l/m.

Wurth roterer med 9500rpm og forbruk av luft er 200 l/m.

begge har en slipesåle på 150mm.

Har den lille forskjellen i omdreininger noe og si,hva er best høy eller lav hastighet?

Skal brukes til å slipe sparkel og lakken på en bil før lakkering.

Mvh.

Morgan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hastigheten er justerbar og det lønner seg absolutt ikke å frese på på maks, hvilken du velger kommer vel an på hva slags kompressor du bruker dog det er ikke mye som skiller de i forbruk av luft.

Hva du skal velge kommer vel an på hvem som leverer og hvordan de er på service, jeg for min del hadde valgt Wurth om det hadde vært bare disse to man kunne valgt mellom pga. nærhet til meg samt god erfaring med "wurthmannen" :)

angående kvalitet så er jeg uvitende om ingersol rand sine slipere, men regner med de ikke leverer dårlig kvalitet..

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wurth setter sine merker på andres produkter, til en endel høyere pris. ingersoll rand er noe av det beste du får kjøpt for penger, wurth kan det være alt fra samme leverandør til noe helt annet.....

dårlig er det nok ikke, men iforhold til pris finns det mye å velge på.

det samme gjelder el.verktøyet til wurth, i hovedsak bosch og dewalt, helt greit, men ikke til den prisen. bruker mye wurth sjøl, men har jeg tid finner jeg som oftest ut at jeg får mer for pengene andre steder.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 years later...

oi ser at denne er litt gammel men jeg velger å kommentere allikevel. Ingersoll er rolls Royce i forhold til Wurth på luft verktøy. Ingersoll er produsert i mye titan for vekt og slite styrke. Alt er produsert i usa fremfor en high end Wurth samarbeidspartner i kina. Lamellene justeres med laser presisjon for optimal trekkkraft. den er dyrere en Wurth men absolutt verd det

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår